داغی بیش از حد کنسول Xbox One X توسط کاربری در سایت Reddit گزارش شده است

xbox one x

طی یک سال اخیر، شرکت مایکروسافت همیشه از قدرت کنسول Xbox One X و اینکه چگونه بازی‌ها را بهتر اجرا می‌کند، تعریف می‌کرده است. اما اخیراً کاربری از سایت Reddit به اسم "Cobbmeister" مشکل داغی بیش‌ از حد کنسول Xbox One X خود را مطرح کرده است و این باعث شده است تا این سوال طرح شود که قدرتمند بودن این کنسول بیشتر به نفعش است یا نه.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Comicbook، کاربر مذکور کنسول خود را سال پیش و در اولین روز از عرضۀ کنسول Xbox One X خریداری کرد. کنسول تا چندی پیش به خوبی کار می‌کرده است، اما به محض اینکه گارانتی آن به اتمام رسید، Cobbmeister متوجه مشکلاتی شد.

Cobbmeister طی پستی در Reddit گفت:

"من کنسول Xbox One X Scorpioم را از زمان عرضه آن داشته‌ام و گارانتی آن هم به تازگی به اتمام رسید. چند روز است که کنسول به خاطر مشکل حرارتی خاموش می‌شود. همزمان که دنبال هر نوع گرفتگی مثل کثیفی یا گرد و خاک بودم، می‌دانستم که مشکل از CPU نشأت می‌گیرد. هنگامی که کنسول را باز و قطعات آن را جدا کردم، متوجه شدم که خمیر حرارتی CPU در وضعیت زیر قرار دارد. همانطور که می‌بینید، تمام خمیر حرارتی در یک قسمت CPU ریخته شده است. بر روی چیپ کنسول مقداری مادۀ طلایی رنگ هم ریخته شده که فکر کنم به خاطر تابش نور اینگونه به نظر می‌رسد."

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، این نامتوازنی در قرار دادن خمیر حرارتی با توجه به طراحی پیشرفتۀ کنسول، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

xbox one x

او در ادامۀ پست خود گفت: "واقعاً شگفت‌زده شدم که کنسول تا این حد دوام آورده است. به هر حال، خمیر حرارتی قدیمی را پاک کردم و به جای آن از خمیر حرارتی Akasa استفاده کردم و حال دیگر کنسول بدون مشکل کار می‌کند."

برخی از کاربران با خواندن این پست نگران کنسول Xbox One X خود شدند. کاربر DesertFawkes پرسید:‌ "چرا کیفیت ساخت کنسول اینطوری است. کنسول تو حتماً در ساعت 04:59 بعدازظهر روز جمعه ساخته شده است (اشاره به ساخته شدن کنسول از روی بی‌دقتی و عجله)."

در این بین، کاربر YouAreSalty هم پرسید: "داری من را نگران می‌کنی، اما تا الان هیچ مشکلی با کنسولم نداشتم. حتی هیچگونه کرشی هم رخ نداده است." کاربر Cobbmeister هم در جواب گفت: "سر بازی Red Dead 2 واقعاً متوجه این مشکل شدم. سر گارانتی بدشانسی آوردم، ولی راهنمایی‌های آسان زیادی برای رفع این مشکل وجود دارند."

او در خصوص کاربری عمومی با CPU، راهنمایی مختصر دیگری هم داشت:‌ "برای پاک کردن خمیر حرارتی قدیمی، از کارت اعتباری یا چیزی شبیه به آن استفاده کنید. برای این کار به هیچ وجه از اشیاء فلزی استفاده نکنید. در ضمن بعد از اینکه خمیر کهنه پاک شد، از پاک‌کنندۀ مخصوص خمیرهای حرارتی مثل TIK Cleaner استفاده کنید."

تیم پشتیبانی Xbox دربارۀ این مشکل حرف خاصی نزده است. در حقیقت، ما حتی مطمئن نیستیم که آنها از مشکل این کاربر آگاه هستند یا نه. اما آنها معمولاً عهدۀ تعمیر اینگونه مشکلات را قبول می‌کنند، حتی اگر از محدوده گارانتی کمی فراتر رود (البته شرایط آن مشکل بر پذیرش تعمیر کنسول اثر می‌گذارد).