گزارش ماه اکتبر گروه NPD منتشر شد؛ CoD: BO4 و PS4 پرفروش‌ترین بازی و کنسول این ماه در آمریکا

call of duty: black ops IV

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Wccftech، گروه NPD به تازگی جدیدترین گزارش فروش مربوط به ماه اکتبر را منتشر کرد و همانند سایر ماه‌های سال 2018، در این ماه هم شاهد افزایش فروش نسبت به اکتبر سال گذشته هستیم؛ مصرف‌کنندگان در این ماه حدود 1.5 میلیارد دلار صرف خرید سخت‌افزار و بازی کردند. این مقدار در مقایسه با سال گذشته به میزان 894 میلیون دلار، رشد هنگفت 73 دلاری داشته است. این میزان افزایش آنقدر هم شوکه‌کننده نیست، چرا که در این ماه شاهد عرضۀ Call of Duty: Black Ops IIII و عنوان مورد انتظار Red Dead Redemption 2 بودیم. اما نکتۀ غافلگیرکننده، جایگاه این دو عنوان در جدول نرم‌افزارهای پرفروش ماه اکتبر است. عنوان RDR2 بر خلاف تمامی هایپ‌ها و نیز فروش سه برابر نسبت به عنوان RDR در زمان عرضه‌، در جایگاه دوم قرار گرفت و عنوان CoD: BO4 صدر جدول را از آن خود کرد. البته مبارزه این دو عنوان بر سر جایگاه اول عادلانه نبود، چرا که عنوان RDR2 تنها در یک بازۀ 6 روزه از ماه اکتبر به فروش رفت.

در بخش سخت‌افزار، کنسول PS4 بار دیگر پرفروش‌ترین کنسول ماه اکتبر لقب گرفت. گروه NPD جایگاه فروش کنسول Xbox One و Nintendo Switch در مقایسه با کنسول PS4 را به طور دقیق مشخص نکرد، اما در مجموع، اکتبر ماه خوبی برای بخش سخت‌افزار بود و سود این بخش با افزایش 19 درصدی به 2.7 میلیارد دلار رسید.

به جز RDR2 و CoD: Bo4، جایگاه سایر عناوین عرضه شده در ماه اکتبر عبارتند از: Assassin's Creed Odyssey در جایگاه سوم، Super Mario Party در جایگاه پنجم و SoulCalibur VI در جایگاه ششم که برای یک عنوان سبک مبارزه‌ای جایگاه بسیار خوبی محسوب می‌شود. در نهایت تعجب و یأس، عنوان Forza Horizon 4 هم که در ماه اکتبر عرضه شده بود، نتوانست خود را به 10 عنوان پرفروش این ماه برساند و در جایگاه یازدهم قرار گرفت. البته عامل اصلی این رتبه می‌تواند استفاده از سرویس Xbox Game Pass برای تجربۀ این عنوان توسط طیف قابل ملاحظه‌ای از مصرف‌کنندگان باشد.

20 عنوان پرفروش ماه اکتبر طبق گزارش گروه NPD:

1- Call of Duty: Black Ops 4

2- Red Dead Redemption 2

3- Assassin’s Creed: Odyssey

4- NBA 2K19

5- Super Mario Party

6- SoulCalibur VI

7- FIFA 19

8- Marvel’s Spider-Man

9- Madden NFL 19

10- WWE 2K19

11- Forza Horizon 4

12- Lego DC Super Villains

13- My Hero One’s Justice

14- Shadow Of The Tomb Raider

15- Mario Kart 8

16- Grand Theft Auto V

17- Super Mario Odyssey

18- Diablo III

19- The Legend of Zelda: Breath of the Wild

20- NHL 19

10 عنوان پرفروش سال 2018 تا کنون:

1- Call of Duty: Black Ops 4

2- Red Dead Redemption 2

3- Far Cry 5

4- Marvel’s Spider-Man

5- NBA 2K19

6-God of War

7- Monster Hunter: World

8- Madden NFL 19

9- Grand Theft Auto V

10- Call of Duty: WWII