شایعه‌: شرکت مایکروسافت کنسول Xbox One بدون دیسک را در سال 2019 عرضه می‌کند + امکان تعویض بازی فیزیکی با کد بازی دیجیتالی

xbox

طبق گزارش جدید منتشر شده از سایت Thurrott شرکت مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای عرضۀ نسخۀ بدون درایو دیسک نوری کنسول Xbox One در سال 2019 میلادی است. بر اساس این گزارش، این کنسول عضوی از خانوادۀ Scarlett (نام مسعار احتمالی برای نسل بعدی کنسول Xbox) نیست و در عوض، نسخۀ بروز شدۀ کنسول Xbox One است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت DualShockers، در حالی که این اطلاعات هنوز توسط شرکت مایکروسافت تأیید نشده است، جزئیات این گزارش به انتشار این کنسول در سال 2019 و نیز عدم امکان وارد کردن دیسک به کنسول اشاره می‌کند. این شرکت همچنین بر روی "برنامۀ تبدیل دیسک به کد دیجیتالی" کار می‌کند؛ برنامه‌ای که امکان تبدیل دیسک فیزیکی بازی به فرمت دیجیتالی را می‌دهد. در حقیقت شما در یکسری خرده‌فروش‌های خاص، دیسک بازی را با کد دیجیتالی تعویض می‌کنید.

ممکن است این سوال برای برخی پیش بیاید که چرا مایکروسافت الان، اواخر نسل هشتم و درست قبل از معرفی نسل Scarlett کنسول Xbox به فکر عرضۀ چنین کنسولی افتاده است؛ طبق گزارش سایت Thurrott این نسخۀ بدون درایو نوری قیمت کنسول را تا 100 دلار پایین می‌آورد و به "200 دلار یا کمتر" می‌رساند.

علاوه بر این، سایت Thurrott بیان کرده است که:‌ "این شرکت به تازگی شمارۀ نگهداری (SKU) کنسول Xbox One S را با هدف کاهش قیمت نهایی کنسول و برای انتشار در اواخر این سال میلادی اصلاح کرده است. این کنسول از دیسک درایو نوری پشتیبانی می‌کند و برای آن دسته از کاربرانی که خرید بازی به شکل سنتی را ترجیح می‌دهند، طراحی شده است."

منابع این سایت به طور قابل توجهی ادعا کرده‌اند که شرکت مایکروسافت هنوز تصمیم نگرفته است که کنسول خانواده Scarlett هم از درایو دیسک نوری پشتیبانی خواهد کرد یا نه و ظاهراً به زودی تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

کنسول بدون دیسک درایو نوری Xbox One در بهار سال 2019 (اسفند سال 1397) عرضه خواهد شد. البته این شایعه را نباید بدون تأمل پذیرفت، اما شرکت مایکروسافت جهت دیجیتالی کردن کامل کنسول Xbox One اقدام خواهد کرد.