فیل اسپنسر: استریمینگ تا عرضه‌ی گسترده فاصله زیادی دارد؛ سرویس Game Pass شامل میلیون‌ها مشترک می‌شود

XBox

بعد از صحبت در استریم زنده‌ی X018 درمورد تلاش‌های درحال انجام برای بهبود Windows Store و آماده‌سازی بیشتر آن به سمت بازیکنان، فیل اسپنسر، مدیر اجرایی بخش گیمینگ مایکروسافت، با مطبوعات محلی مکزیکی مصاحبه‌های معمول را انجام داد.

به گزارس پردیس گیم و به نقل از wccftech، سایت LevelUp ویدئویی طولانی از مصاحبه او در YouTube منتشر کرده. در میان موضوعات مختلف صحبت‌ها، اسپنسر خاطر نشان کرد که Game Pass یکی از تمرکزهای مایکروسافت است و میلیون‌ها مشترک دارد، در نهایت این سرویس یک گزینه‌ی دیگر برای تهیه بازی‌ها در کنار خریداری سنتی آن است که البته جایگزین نخواد شد.

"نه، فکر میکنم موضوع دادن حق انتخاب به گیمرهاست. رشد شگفت‌انگیزی در Game Pass مشاهده می‌کنیم و امروز میلیون‌ها مشترک داریم. ولی، هر بازی‌ای که در سرویس Game Pass موجود می‌باشد، می‌توانید جداگانه خریداری کنید.

این ایده را دوست دارم که اگر بخواهید می‌توانید مجموعه‌ی بازی‌هایتان را از طریق خریداری کردن بسازید، این چیز محشری است و فروش بازی‌ها به طرز فوق‌العاده‌ای سالم بوده و درحال رشد می‌باشد.

اگر بخواهید مجموعه‌ی بازی‌های خود را از طریق اشتراک ماهیانه سر هم کنید، به نظرم این هم راه معرکه‌ای است و عاشق این هستم که به عنوان یک گیمر این حق انتخاب را روی پلتفرم ما دارید.

اگرچه چیزی که درمورد اتفاقات حول Game Pass دوست دارم، این است که در Game Pass مردم بازی‌های بیشتری نسبت به قبل از گرفتن اشتراک Game Pass تجربه می‌کنند. ژانرهایی از بازی‌ها را انجام می‌دهند که قبلاً بازی نکرده‌اند، به دلیل اینکه امتحان کردنشان ساده است.

بازی‌هایی که وارد Game Pass می‌شوند با افزایش چشم گیر بازیکنان خود مواجهه شده‌اند. پس به این شکل، کاری میکنیم که گیمرها بازی‌های متنوع بیشتری تجربه کنند. این موضوع برای ما و همینطور صنعت خیلی سرحال کننده است. وقتی یک ژانر یا یک نوع بازی تبدیل به چیزی می‌شود که همه به انجامش می‌پردازند، این خیلی برای ایجاد خلاقیت موضوع سالمی نیست.

عاشق این هستم که چیزی مثل Game Pass افراد بیشتری را جذب می‌کند که بازی‌های بیشتری انجام می‌دهند و باعث به چشم آمدن آن بازی‌ها می‌شود."

در این مصاحبه، اسپنسر نگاهی به سیستم استریمینگ ابری که با نام Project xCloud شناخته می‌شود هم داشت. او اعتراف کرد که خیلی طول می‌کشد تا بتواند وارد بازار عمده شود و حتی بیشتر هم طول خواهد کشید که بهترین راه برای تجربه‌ی بازی‌ها شود (اگر بتواند).

"نه. چندین سناریو هست که در آن استریم کردن یک بازی بهترین جواب می‌باشد. روی یک کنسول، بهترین سناریو برای شما دانلود کردن آن بازی و اجرا کردنش است. اگر یک PC دارید که توانایی دانلود و اجرای آن بازی را داشته باشد، آن بازی را دانلود و تجربه کنید. تمام دستگاه‌ها توانایی اجرای بازی‌های خوبی که اینجا در نمایش مشاهده کردیم ندارند، پس در این سناریو استریم کردن یک گزینه‌ی مناسب است و یک سری سناریو نیز وجود دارد که شروع و امتحان بدون وقفه بازی ممکن است با استریمینگ جالب باشد اما فکر می‌کنم برای سال‌های سال بهترین راه برای اجرای یک بازی روی کنسول دانلود کردن آن باشد. همین موضوع برای PC هم صدق می‌کند. فکر میکنم استریم کردن همچنان برای عرضه در بازاری که همگان انجامش دهند راه طولانی‌ای دارد و حتی بیش از این با بهترین روش برای اجرای بازی‌ها شدن فاصله داریم، البته اگر ممکن شود.

به نظرم موضوع فقط این است که به عنوان یک گیمر حق انتخاب به شما داده شود، نه اینکه آن را جایگزین کاری که الان می‌کنید کنیم."

این صحبت‌ها تأییدی بر گفته‌های همکار او یعنی "کریم چودری" در ماه گذشته است. به نظر مایکروسافت با تلاش برای محکم کردن جای پایش برای رقابت (در این نقطه اکثراً با آمازون و گوگل) واقعاً یک بازی طولانی را با Project xCloud شروع کرده.