تیزر تبلیغاتی فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» تاریخ انتشار آن را فاش کرد

هر کاری که کرده اند به خاطر تاج و تخت بوده است!

شبکه HBO روز گذشته با یک تیزر تبلیغاتی هیجان انگیز بسیاری از طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را غافلگیر کرد. این تیزر که ابتدا در حساب توییتری رسمی سریال منتشر شد، هیچ تصویر جدیدی از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» در خود نداشت اما چیزی را فاش کرد که در یک سال اخیر همواره مورد بحث و حدس و گمان بوده است: تاریخ انتشار اولین اپیزود از فصل هشتم سریال. آن طور که در ثانیه های پایانی این تیزر تبلیغاتی مشخص شده، شروع پایان سریال «بازی تاج و تخت» در آوریل ۲۰۱۹ (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸)خواهد بود.

در شرح این تیزر در حساب توییتری سریال چنین نوشته شده است: «هر جنگ، هر خیانت، هر ریسک، هر مبارزه، هر فداکاری، هر مرگ. #همه برای تاج و تخت» که نشان می دهد اتفاقات هیجان انگیزی در فصل هشتم سریال انتظار شخصیت های داستان و طرفداران سریال را می کشد. اکنون در حالی که تایید شدن پخش شدن اولین اپیزود از فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» بعد از نزدیک به یک سال لبخند را به لبان طرفداران سریال آورده، همه به دنبال کوچکترین اطلاعاتی در مورد ۶ اپیزود فصل پایانی این سریال تاریخی-فانتزی هستند. ژانویه گذشته شبکه HBO اعلام کرده بود که فصل آخر سریال در سال ۲۰۱۹ منتشر می شود اما اشاره ای به ماه آن نشده بود. تعداد اپیزودهای این فصل نسبت به فصول قبلی کمتر شده اما طول اپیزودها بیش از فصول قبلی است.

بیشتر بخوانید: اعتراض سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» به استفاده دونالد ترامپ از تم «زمستان می آید»

Game of Thrones

گفته می شود که طول هر اپیزود به اندازه یک فیلم بوده و دو اپیزود پایانی نیز بیش از ۶۰ دقیقه بوده و یکی از آن ها حدود ۹۰ دقیقه خواهد بود. همچنین مسئولان این شبکه اعلام کرده اند که فصل سوم سریال «کارآگاه حقیقی» (True Detective) نیز در ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. اگر چه گمان می شد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» در فاصله زمانی کوتاهی از انتشار «کارآگاه حقیقی» منتشر می شود اما با توجه به تاریخ انتشار فصول قبلی سریال می شد، انتشار فصل پایانی در ماه آوریل تقریباً قطعی بود. اپیزود اول فصل اول «بازی تاج و تخت» در آوریل ۲۰۱۱ منتشر شد و بعد از آن نیز هر ساله در ماه آوریل اولین اپیزود از فصل بعدی پخش می شد.

Game of Thrones

تنها فصل سوم بود که کمی دیرتر در ماه مارس (بعد از آوریل) و فصل هفتم نیز به دلیل تاخیر چند ماهه در تولید در ماه جولای سال گذشته منتشر شد. HBO هنوز تایید نکرده که در چه روزی از ماه آوریل اولین اپیزود را منتشر خواهد کرد اما حدس زدن آن کار دشواری است زیرا فصول قبلی همگی در هفته ها و روزهای متفاوتی از ماه آوریل پخش شده اند. اما مرسوم است که اولین اپیزود هر فصل از سریال «بازی تاج و تخت» در روزهای یکشنبه منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: شبکه HBO جزییات جدیدی از پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» فاش کرد

Game of Thrones

بدین ترتیب با توجه به اینکه در ماه آوریل تنها ۴ یکشنبه داریم (روزهای هفتم، چهاردهم، بیست و یکم و بیست و نهم آوریل) می توان تا حدودی با اطمینان گفت که اولین اپیزود از فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» در یکی از این چهار روز اتفاق خواهد افتاد. روزهایی که باید منتظر پخش اولین اپیزود باشید در تقویم شمسی بدین ترتیب خواهند بود: ۱۸ فروردین، ۲۵ فروردین، اول اردیبهشت و ۸ اردیبهشت.

بیشتر بخوانید: جزییاتی تازه از پایلوت پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» از زبان جورج آر آر مارتین

نوشته تیزر تبلیغاتی فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» تاریخ انتشار آن را فاش کرد اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.