تغییراتی عظیم در Final Fantasy 15 و Square Enix: خروج کارگردان بازی، کنسل‌شدن DLC‌ها و توقف پشتیبانی از نسخه PC

تغییراتی عظیم در Final Fantasy 15: خروج کارگردان بازی، کنسل‌شدن DLC‌ها و عدم ادامه‌ی پشتیبانی از نسخه PC

همان‌طور که می‌دانید Final Fantasy 15 برای نزدیک به 10 سال در دست توسعه بوده و فراز و نشیب‌های بسیاری را در این مسیر طی کرده است. با اینکه 2 سال از انتشار بازی گذشته، این عنوان هنوز دچار مشکلات مختلفی است و با توجه به اخباری که به تازگی منتشرشده به نظر می‌رسد که پایان این نسخه از سری Final Fantasy شروع شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247،‌ کارگردان بازی Final Fantasy 15 یعنی "هاجیمه تاباتا"، مردی که مشکل عجیب‌وغریب و طولانی‌شدن پروژه Final Fantasy 15 را حل کرده و سبب رسیدن بازی به مرحله انتشار شده بود، Square Enix را ترک کرده است. همان‌طور که می‌دانید، در پی موفقیت Final Fantasy 15، موجی کامل از محتوای اضافه و DLC برای این بازی معرفی شده بود؛ که خب اکنون بیشتر آن‌ها نیز کنسل شده‌اند.

اولین نشانه از اینکه "تاباتا" و تیمش دچار مشکل شده‌اند، اوایل این هفته زمانی که Square Enix اعلام کرد در همکاری‌اش با استودیو Luminous Studios (استودیویی جوان با "تاباتا" و تیمش در ساخت محتویات جدید برای Final Fantasy 15 همکاری می‌کنند) دچار ضرری 33 میلیون دلاری شده، مشخص شد.

در بیانیه‌ای که در آن زمان منتشر شد، Square Enix اعلام کرد که این ضرر به خاطر تمرکز دوباره استودیو برروی تنها یک ماموریت و عرضه یک پروژه گیمینگ AAA در سریع‌ترین زمان ممکن رخ داده است. در کل در آن بیانیه شاهد صحبت‌های همیشگی سرمایه‌گذاران درباره کنسل‌کردن چندین پروژه، از دست‌دادن پولی که برروی استودیو سرمایه‌گذاری شده، و تمرکز برروی هرچیزی که آن‌ها فکر می‌کنند از نظر تجاری دوام بیشتری دارد، بودیم.

عده‌ای باور دارند که خروج و جدایی "تاباتا" از Square Enix به خاطر تغییرات جدید انجام‌شده در استودیو جدید بوده است؛ و اینکه Square Enix برای آینده او و Luminous Productions چندین طرح مختلف ارائه کرده که هیچ‌کدام برای "تاباتا" جذاب نبوده‌اند. "تاباتا" در بیانیه‌ای در مورد خروجش گفت:

"در رابطه با تلاش‌ها و برنامه‌های بعدیِ من برای آینده نزدیک، من یک پروژه در ذهن دارم که واقعا دوست دارم به عنوان چالش بعدی‌ام بعد از Final Fantasy 15، برروی آن کار کنم. به همین دلیل و برای رسیدن به این هدف، تصمیم گرفتم موقعیت و جایگاه فعلی‌ام را رها کنم." "تاباتا" به صورت رسمی در تاریخ 31 اکتبر از سِمت خود در استودیو استعفا داده بود.

جدا از هر نظری که نسبت به Final Fantasy 15 دارید، احتمالا با اینکه "تاباتا" در به سرانجام رساندن این پروژه طولانی کاری تحسین‌برانگیز انجام داده، موافق باشید. او علاقه زیادی به سری Final Fantasy داشت پس بدون شک جدایی او به ضرر Square Enix و سری Final Fantasy خواهد بود.

اما اکنون به سراغ DLC‌ها و ویژگی‌های نسخه PC بازی می‌رویم. طبق گزارشات منتشرشده، 3 DLC پیشِ‌روی بازی به همراه ویژگی‌های جدید نسخه PC همگی کنسل شده‌اند.

تغییرات به وجود آمده در Luminous Productions برروی دیگر محتویات در حال توسعه Final Fantasy 15 نیز تاثیر گذاشته و روند توسعه‌ی بسیاری از عناوینی که قبلا معرفی شده بودند، متوقف شده است.

از 4 اپیزود داستانی جدیدی که قرار بود در سال 2019 عرضه شوند، به جز اپیزود اول که مربوط به شخصیت Ardyn بوده، بقیه کنسل شده‌اند. اپیزود مرتبط با Ardyn در ماه مارس سال 2019 عرضه خواهد شد.

بخش چندنفره بازی به نام Final Fantasy 15: Comrades نیز طبق برنامه برای کنسول‌های PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد ولی خبری از نسخه PC نخواهد بود.

اما Comrades تنها چیزی نخواهد بود که بازیکنان PC از دست می‌دهند. بنابر گزارشات، تولید نسخه Windows Edition بازی نیز متوقف شده و به نظر می‌رسد که به جز بسته الحاقی Ardyn، تمامی آپدیت‌های آینده نسخه PC کنسل شده‌اند. این واقعا بد است؛ مخصوصا که نسخه PC این بازی یک شاهکار تکنیکی بوده و Nvidia برای نمایش GPUهای جدید سری RTX 2080 از این بازی استفاده کرده بود.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.