تهیه‌کننده Diablo II: بازی Diablo Immortal نشان می‌دهد که Blizzard دیگر قادر به درک‌کردن بازیکنان نیست

تهیه‌کننده Diablo II: بازی Diablo Immortal نشان می‌دهد که Blizzard دیگر قادر به درک‌کردن بازیکنان نیست

به تازگی "مارک کِرن، تهیه‌کننده سابق Diablo II و یکی از رهبران تیم توسعه World of Warcraft در توییتی نظرش را درباره جنجال‌هایی که از سوی بسیاری از طرفداران پس از معرفی Diablo Immortal در BlizzCon 2018 به وجود آمده بود، اعلام کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، وی در توییتی طولانی گفته که به نظر می‌رسد Blizzard دیگر نمی‌تواند بازیکنان را درک کند. آن‌ها باید این جنجال‌ها و واکنش‌های بازیکنان را پیش از معرفی بازی پیش‌بینی می‌کردند و تا زمانی که نسخه‌ای خوب و شایسته از این سری برای PC معرفی نشده بود، رونمایی از Immortal را به تعویق می‌انداختند.

"از آن‌جایی که من به عنوان تهیه‌کننده در پروژه Diablo II حضور داشتم، بسیاری از افراد نظر من را درباره معرفی Diablo Immortal می‌پرسیدند. دوست ندارم چنین چیزی را بگویم، ولی چیزی که می‌بینید به این معناست که Blizzard دیگر قادر به درک‌کردن بازیکنان نیست."

"عرضه نسخه‌ای از سری Diablo برای دستگاه‌های موبایل هیچ مشکلی ندارد. در واقع، من شخصا یک بازی برروی موبایل می‌خواستم. ولی شیوه اشاره و رونمایی از آن، و شکست Blizzard در مدیریت و پیش‌بینی واکنش بازیکنان مرا متعجب کرد. Blizzard قبلا خیلی بیشتر از اکنون طرفداران را خوشحال می‌کرد. "

"Blizzard به صورت کثیفی از هایپ موجود پیرامون سری Diablo استفاده کرد، که البته حزکت خوبی است؛ ولی آن‌ها در پیش‌بینی اینکه طرفداران آن‌ها برروی PC خواستار نسخه‌ای مبتنی بر این پلتفرم هستند، شکست خوردند. و بعد از آن همه هایپ و بزرگ‌نمایی، بازیکنان با محصولی متفاوت روبرو شدند که حس طعمه‌شدن را به آن‌ها می‌داد."

"Blizzard اکنون گفته که در حال کار برروی چندین پروژه مختلف بر مبنای سری Diablo است. آن‌ها باید در کنار معرفی پروژه‌های موبایلی خود، تیزری کوتاه از نسخه‌ی PC و اصلی بازی نیز منتشر می‌کردند. "

"Blizzard هیچ‌گاه عادت به پرسیدن نداشته چرا که از بالا تا پایین برای بازیکنان حرفه‌ای طراحی شده است. ما قبلا می‌گفتیم که خود ما جدی‌ترین مخاطب بازی‌های خود هستیم. اگر من جای آ‌ها بودم، تاکنون توسعه‌دهندگان زیادی به من گفته بودند که رونمایی این چنینی از بازی ایده‌ی بدی است."

"این حقیقت که Blizzard برای چنین واکنشی از سوی بازیکنان آماده نبوده و حتی هیچ برنامه‌ای برای کاهش این نارضایتی نداشته، سبب ناامیدی من شد. "

"این مسئله ربطی به سمی و خراب‌بودن جامعه بازیکنان ندارد. با این که دوست ندارم چنین چیزی بگویم ولی مشکل تنها در مدیریت بد روابط عمومی و فرهنگ بد رایج در Blizzard است. این فرهنگ می‌گوید که "ما بهتر می‌دونیم" و "تو فکر می‌کنی می‌دونی، ولی هیچی نمی‌دونی"!

"خب Blizzard، شاید شما دیگر واقعا نمی‌دانید که چه چیزی بهترین گزینه است. شاید شما هم‌اکنون به دلیل قرارداشتن در برج‌های چندصد میلیون دلاری، ارتباط‌تان با بازیکنان را از دست داده‌اید. اکنون باید در این مورد چاره‌ای بیاندیشید. چرا که یکی از دلایل شکست‌خوردن کسب‌وکارهای بزرگ، چنین چیزی است. Nokia را به یاد دارید؟ "

بازی Diablo Immortal در سال آینده برروی دستگاه iOS و Android منتشر خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.