شایعه: Blizzard در ابتدا قصد داشته در BlizzCon 2018 از Diablo 4 رونمایی کند ولی پشیمان شده؛ Blizzard این ادعا را رد کرده است

Blizzard در ابتدا قصد داشته در BlizzCon 2018 از Diablo 4 رونمایی کند ولی پشیمان شده است

همان‌طور که می‌دانید رونمایی از Diablo Immortal در BlizzCon 2018 بسیار بد پیش رفت. Blizzard در انتهای مراسم به جای رونمایی از یک نسخه اصلی و کامل، یک بازی موبایل معرفی کرد و همین سبب ایجاد حواشی و واکنش شدید بازیکنان شد.

اگرچه، به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamer، به گفته منابع وبسایت Kotaku واکنش طرفداران به Diablo Immortal و پایان مراسم می‌توانسته بسیار متفاوت با آن‌چه اکنون است، باشد. چرا که Blizzard قصد داشته در انتهای مراسم با انتشار تیزری کوتاه Diablo 4 را معرفی کند ولی پشیمان شده است.

2 منبع آگاه و نزدیک به Blizzard گفته‌اند که این شرکت در ابتدا قصد داشته پس از معرفی Diablo Immortal برای دستگاه‌های موبایل، با پخش ویدئویی از "آلن آدام" (یکی از بنیان‌گذاران Blizzard)، تایید کند که Diablo 4 در دست ساخت است ولی فعلا چیزی برای نمایش وجود ندارد. چیزی همانند کاری که Bethesda برای معرفی The Elder Scrolls VI انجام داد؛ انتشار بیانیه‌ و تصویری کلی برای هیجان‌زده کردن طرفداران بدون اینکه چیزی خاص نمایش داده شود.

ولی به دلایلی نامعلوم، این اتفاق چند هفته قبل از شروع BlizzCon تغییر کرده و معرفی Diablo 4 از برنامه حذف شده است. یکی از منابع Kotaku گفته است که Blizzard کاملا برای معرفی بازی آماده نبوده تا چرا که روند توسعه بازی هنوز در حال شکل‌گیری بوده و احتمال اینکه بازی در طول توسعه دستخوش تغییرات شود، وجود داشته است.

این به تنهایی نمی‌تواند دلیلی برای تغییر برنامه‌های Blizzard بوده باشد. سری Diablo، همانند سری بازی‌های The Elder Scrolls نیازی به توضیح و اثبات خود ندارد؛ مطمئنا هر نسخه دستخوش تغییراتی شده ولی تجربه مرکزی و امضای بازی هم‌چنان ثابت باقی خواهد ماند. Bethesda با استفاده از همین روش توانست بدون اینکه چیز خاصی نشان دهد، طرفداران را برای The Elder Scrolls VI هیجان‌زده کند. Blizzard نیز می‌توانست همین کار را انجام دهد و به مخاطبان بگوید: "قبل از خداحافظی، یک چیز دیگر"؛ سپس لوگوی Diablo 4 را پخش کرده و خداحافظی کند. اگر اوضاع این چنین پیش رفته بود، مطمئنا بازخورد و نظر طرفداران نسبت به BlizzCon امسال نسبت به چیزی که اکنون است، متفاوت بود.

آپدیت:

الیته Blizzard در بیانیه‌ای این ادعا را رد کرده و گفته که از ابتدا هیچ قصدی برای رونمایی از Diablo 4 نداشته است: "ما در مجموع هیچ نظری درمورد شایعات و حدسیات نمی‌دهیم ولی می‌توانیم بگوییم که از BlizzCon امسال هیچ برنامه‌ای را حذف نکرده‌ایم و هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از چیز دیگری نداشته‌ایم. تیم‌های مختلف ما به کار برروی چندین پروژه مختلف براساس Diablo ادامه خواهند داد؛ ما در آینده در زمان مناسب از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد."

Kotaku هم‌چنان در گزارش خود گفته که ویدئو ساخته شده با حضور "آلن آدام" وجود دارد؛ چیزی که تایید نشده این است که آیا این ویدئو برای BlizzCOn بوده و یا تنها ایده‌ای بوده که اجرا شده است. موضوع هر چه باشد، به نظر می‌رسد Diablo 4 در حال توسعه است ولی روند توسعه بازی به آرامی پیش رفته است. طبق شنیده‌ها، توسعه بازی در 4 سال گذشته تحت نظر 2 کارگردان پیش رفته و احتمال دارد در آینده نیز تغییراتی در روند توسعه بازی اعمال شود.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.