معرفی و دانلود بازی VainGlory (خودستایی)

معرفی و دانلود بازی VainGlory (خودستایی)

معرفی بازی VainGlory (خودستایی)

"به قلم محمدرضا عبدالله زاده"

بازی VainGlory نسخه‌ی 3.8.0 یک بازی آنلاین و در سبک MOBA می‌باشد که شباهت زیادی به بازی DOTA دارد. این بازی دارای سرورهای گوناگون است و اکثر بازیکنان ایرانی در سرور اروپا مشغول به بازی هستند.

در نسخه‌ی3.8.0 جمعا 45هیرو برای کاربران قابل استفاده و خرید است. به طور کلی VainGlory دارای گرافیک مناسب در مقیاس بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین موبایلی می‌باشد که توسط استدیوی بازیسازی Super Evil Megacorp برای دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید و iOS منتشر کرده است و به تازگی نسخه‌ی PC این بازی نیز در دسترس قرار گرفته است. در این مقاله به معرفی بازی VainGlory می‌پردازیم.

معرفی و دانلود بازی VainGlory (خودستایی)

"لیست کامل مودهای بازی"

بازی VainGlory جمعا دارای چهار مود است و در هر مود قابلیت نبرد با کاربران واقعی و همچنین قابلیت نبرد با BOT (ربات) در دسترس است. در ابتدا به بررسی مودهای بازی می‌پردازیم:

معرفی و دانلود بازی VainGlory (خودستایی)

5V5

5V5 جدیدترین مود بازی است که در چند ورژن قبل به بازی اضافه شد و در حال حاضر پرطرفدارترین مود این بازی در جهان است. در این مود هر تیم دارای 5 عضو میباشد و هر عضو نقش مخصوص به خود را دارد. همچنین در این حالت سه راه مختلف برای حمله به تیم حریف وجود دارد. هدف اصلی شما در این مود نابود کردن کریستال انرژی بزرگی است که در وسط بیس حریف قرار دارد. این مد برای شما مکان‌ها و موجودات خلاقانه و جالبی نیز به همراه دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:


Lanes (مسیرها)

همانطور که در بالا گفته شد این مپ دارای 3 مسیر TOP/MID/BOT (بالا/وسط/پایین)می‌باشد که هر مسیر مخصوص نوع خاصی از کارکترها است.

مسیر پایین برای هیروهای WP (هیروهایی که بیشتر با ضربه‌ی معمولی خودشان به هدفشان آسیب وارد می‌کنند) است و مسیر وسط و بالا برای هیروهای CP (هیروهایی که با استفاده از لول‌های خودشان به هدف آسیب وارد می‌کنند) می‌باشد.

هر تیم در داخل هر یک از مسیرها TOWER (برجک دفاعی) دارد. این برجک‌ها به هیروهای حریف و مینیون‌های حریف در صورتی که در برد برجک‌ها قراربگیرند، حمله کرده واز پیشروی حریف به سمت بیس شما تا حدودی جلوگیری می‌کنند.

JUNGLE & JUNGLE CAMP

(جنگل و کمپ های جنگلی)

در میان سه مسیر اصلی این مپ چهار جنگل وجود دارد که در همه آن‌ها موب‌ها (موجودات داخل جنگل یا همان تیرینت‌ها) قرار دارند. تیرینت‌های درون جنگل انواع مختلفی دارند:

GOLD OAK (ترینت طلا)

با نابود کردن این نوع از ترینت‌ها به شما مقداری طلا داده میشود.

WEAPON TREANT (ترینت دارای باف سلاح یا همانWP)

با نابود کردن این ترینت قدرت ضربات شما برای زمان محدودی افزایش میابد.

HEALING TREANT (ترینت شفابخش)

با نابود کردن این نوع از ترینت‌ها میزان سلامتی شما به مرور زمان اضافه می‌شود و علاوه بر آن به شما HEALTH BARIER (مقداری جان اضافی که برای مدت کوتاهی به شما اضافه می‌شود و با رنگ سفید نشان داده می‌شود) هم افزوده می‌شود.

CRYSTAL TREANT (ترینت دارای باف کریستال یا همان CP POWER)

با نابود کردن این ترینت مقدار آسیبی که لول های شما وارد میکنند برای مدتی افزایش میابد.

NORMAL TREANT (ترینت های عادی جنگل)

ترینت های کاملا عادی هستند و فقط به شما مقداری XP (تجربه) و مقداری طلا می‌دهد.

در ورژن جدید بازی با نابود کردن هر نوع از ترینت‌های جنگل شما برای مدت کوتاهی سلامتی می‌یابید.

در نسخه جدید موجی از مینیون‌ها (موجودات کوچکی که به TOWER حریف حمله می‌کنند) از سمت بیس‌تان به سمت مسیرها حرکت میکنند. با کشتن مینیون‌های حریف شما XP/GOLD دریافت میکنید. در نسخه‌ی جدید حتی اگر مینیون‌های حریف توسط شما کشته نشوند باز هم شما مقداری GOLD دریافت میکنید که این تغییر باعث راحت تر شدن بازی برای کسانی که در بازی تازه کار هستند شده است.

GHOSTWING

اژدهای سفید رنگی است که اگر توسط تیم شما شکست بخورد تمام اعضای زنده‌ی تیم خودی برای مدتی سپر محافظ دریافت می‌کنند.

BLACKCLAW

اژدهای سیاه رنگی است که اگر توسط تیم شما شکست بخورد به TOWERS حریف حمله می‌کند و برعکس. این اژدها فقط به مسیر وسط حمله میکند.

BLACKCLAW درحال نابودی TOWER تیم حریف

RIVER (رودخانه)

دقیقا در وسط مپ رودخانه‌ای قراردارد که اگر در آن حرکت کنید سرعت حرکت کردنتان بیشتر می‌شود.

RIVER SHOPS (فروشگاه رودخانه)

از دقیقه‌ی 5 بازی 2 فروشگاه در دو طرف رودخانه ظاهر میشود که برای خریدن آیتم‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

BASE (بیس اصلی)

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، 4 کریستال در بیس وجود دارد که با نابود شدن بزرگترین کریستال شما شکست میخورید. تا زمانی که حداقل یکی از کریستال‌های کوچک یا همان ARMORYها نابود نشده باشند، کسی نمیتواند به کریستال اصلی حمله کند.

3V3

3V3 جزو قدیمی‌ترین مود‌های بازی است و فقط دارای یک مسیر می‌باشد. در پایین این مپ یک جنگل بزرگ قرار دارد و در داخل جنگل چند مدل TREANT مختلف و در وسط این مپ یک ترینت بزرگ به اسم ماینر قرار دارد که اگر در زمان درست نابود شود، کل تیم طلا دریافت می‌کنند. پس از مدتی به جای ماینریک هیولای بزرگ به اسم کراکن در جای او قرار میگیرد که نقش ان دقیقا مانند نقش BLACKCALW در مپ 5V5 میباشد.

در این مود هر تیم دارای پنج TOWER است که سه عدد از آن در مسیر اصلی قرار دارد.

در این مپ دیگر خبری از ARMORY نیست.

BLITZ

این مود یکی از مودهای جالب و سرگرم کننده‌ی این بازی است و هر مچ آن حدودا 5 دقیقه زمان میبرد.

این مود در مپ 3V3 برگزار میشود و به این صورت است که هر تیم زودتر به امتیاز 15 دست پیدا کند، برنده‌ی این مچ می‌شود.

کسب امتیازها به این صورت است:

نابودی برج مراقبت حریف 3 امتیاز

نابود کردن ماینر 3 امتیاز

نابود کردن کریستال ماینر حریف 3 امتیاز

کشتن هیروی حریف 1 امتیاز

در اول این مود به شما گلد زیادی داده میشود و هیروی شما از لول 9 شروع به بازی می‌کند.

BATTLE ROYAL

این مود بیشتر جنبه ی فان و سرگرمی دارد و مانند بلیتز درمپ 3V3 برگزارمی‌شود و به این صورت است که به شما یک هیروی رایگان به صورت تصادفی داده میشود. شما در این مود تا زمانی که کشته نشوید، نمیتوانید به بیس اصلی خود برگردید و در تمام طول مسابقه حق ورود به جنگل را ندارید.

در این مچ بازی فقط در تک مسیر مپ انجام میشود. هدف اصلی این مچ دقیقا مانند بقیه است، نابودی بیس حریف.

سخن آخر

بازی VainGlory را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های سبک نقش آفرینی و MOBA دانست که با طراحی منحصر به فردش شما را ساعت‌ها به خود میخکوب خواهد نمود و تجربه ای متفاوت از بازی‌های نقش آفرینی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

دانلود بازی VainGlory: