پکتر: قیمت PS4 Pro در Black Friday ارزان‌تر خواهد شد

کنسول‌های بازی سرمایه‌گذاری گرانی محسوب می‌شوند که اغلب باعث می‌شوند که بازیکنان دنبال فصل‌ فروش تعطیلات برای خرید ارزان‌تر باشند. آن‌هایی که هنوز منتظرند تا PS4 بخرند یا PS4 شان را به PS4 Pro ارتقاء دهند، ممکن است شانس خوبی در Black Friday پیش رو طبق گفته های یک تحلیلگر بازار داشته باشند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از gamerant، "مایکل پکتر"(Michael Pachter) تحلیلگر بازار معتقد است که احتمالا PS4 و PS4 Pro هرکدام یک تخفیف 50 درصدی به عنوان بخشی از فروش فصلی داشته باشند که قیمتشان را تا 249 دلار و 350 دلار کاهش خواهد داد. سال پیش PS4 Slim و Xbox One S در Black Friday تا زیر 200 دلار کاهش قیمت داشتند و سونی و مایکروسافت به شدت دنبال گرفتن بازار در تعطیلات بودند.

اگر‌چه Black Friday در تعیین زمان تخفیف‌ها نقش دارد، اما "پکتر" معتقد است که تمایل سونی برای کاهش قیمت مشهود است و بازار ژاپن را هدف قرار داده است. اخیرا سونی تخفیف 5000 ینی(حدود 45 دلاری) را در بازار ژاپن اعماتل کرده است. پکتر اشاره کرد که قاعدتا ژاپن و آمریکا تخفیفاتی را دریافت کرده‌اند، همانطور‌که فروش باندل Red Dead Redemption 2 PS4 Pro با همان قیمت پایه 399.99 دلار عملا این بازی را رایگان کرد. با وجود این، "پکتر" معتقد است که برای هماهنگ کردن قیمت‌های بازار ژاپن برای سیستم های پایه، قیمت‌ها حتی از این هم پایین‌تر خواهد رفت.

"پکتر" سابقه‌ی درازی در پیش‌بینی بازار بازی دارد. او قبلا گفته بود که سقف قیمت PS5 بیشتر از 500 دلار نخواهد بود و نسل بعدی کنسول‌ها از حالت دیسک درایو(سی دی خور بودن) استفاده نخواهند کرد. بسیاری از‌ ادعاها‌ی پیشین او درست بوده‌اند؛ او خصوصا پیش‌بینی کرد که Nintendo Switch می‌تواند برای ماه‌ها بعد از تولیدش به فروش برسد، و همچنین ادعا کرد که Red Dead Redemption 2 به Switch نخواهد آمد.

اگرچه PS4 و Xbox One هنوز قدرت‌های اصلی بازار کنسول‌های بازی هستند، اما Nintendo Switch با هر دو آن‌ها رقابت شدیدی دارد، حتی در یک دوره‌ موفق شد بیشتر از Sony و Microsoft بفروشد. بازیکنان باید صبر کنند و ببینند که آیا این آغاز یک جنگ قیمتی دیگر بین کنسول‌هاست یا خیر. اما در حال حاضر باید حواسمان به نقشه‌های Sony برای تعطیلات باشد که بهترین شرط‌ بندی برای پس‌انداز پول است.