نگاهی به نقدها و نمرات Call of Cthulhu؛ تجربه‌ای درگیرکننده همراه با داستانی خوب ولی درگیر با مشکلات فنی

نگاهی به نقدها و نمرات Call of Cthulhu؛ تجربه‌ای درگیرکننده همراه با داستانی خوب

عنوان Call of Cthulhu به تازگی برروی کنسول‌های PS4 ،Xbox One و PC عرضه شده و از این رو منتقدین شروع به بررسی و نمره‌دادن به این عنوان کرده‌اند. Call of Cthulhu عنوانی بر پایه ترس لاوکرفتی (نوعی از ترس که برروی وحشت کیهانی از ناشناخته‌ها تاکید دارد) است که بازیکنان را در نقش "ادوارد پیرس"، یک کارآگاه خصوصی که در حال تجربه بحرانی درونی است قرار می‌دهد.

در ادامه با هم به بررسی برخی از نمرات و نقدهای بازی می‌پردازیم.

Digitally Downloaded 90

Call of Cthulhu نسخه‌ای RPG از دنیای Cthulhu است که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم به آن نیاز داشته باشم. از لحظه‌ای که اتمسفر بازی با ورود به Dartwater تغییر می‌کند، من سر جایم میخکوب شدم. داستان اساطیری Cthulhu به صورت کاملا روشنی به منابع خود پایبند بوده و روایتی از ترس‌های کیهانی و فرقه‌هایی که برای پرستیدن چنین چیزهایی به اندازه کافی دیوانه هستند، ارائه می‌کند. جدا از برخی مشکلات در بخش مخفی‌کاری، بازی به خوبی دیوانگی و جنون خود را به نمایش می‌گذارد … سرگرمی؟ چه کسی با سروکله زدن با جنون می‌تواند سرگرم شود؟

GamingTrend 85

Call of Cthulhu از ابتدا تا انتها تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. شاید هیولاها چندان خوب طراحی نشده باشند ولی داستان، پازل‌ها و شخصیت‌های بازی همگی به قدری جذاب هستند شما را به ادامه‌دادن بازی ترغیب کنند. با اینکه گرافیک و جلوه‌های بصری بازی ناامیدکننده است، ولی طراحی هنری، طراحی محیط و اتمسفر و جو بازی به خوبی آن موضوع را جبران می‌کنند. طرفداران ترس و معما از این بازی لذت بسیاری خواهند برد.

PlayStation LifeStyle 70

اگر عاشق ترس لاوکرفت هستید، Call of Cthulhu ارزش بازی‌کردن را دارد. در مجموع اگر عاشق سبک ترسناک هستید نباید این بازی را از دست بدهید. اگرچه، تجربه بازی امری واجب نیست؛ بازی می‌توانست بهتر عمل کند ولی متاسفانه از تمامی پتانسیل خود بهره نبرده است.

Vandal 70

Call of Cthulhu یک ماجراجویی به شدت سرگرم‌کننده است مخصوصا برای آن‌هایی که طرفدارا ترس لاوکرفتی هستند. بازی خیلی سخت نیست و گیم‌پلی نیز تا حدی هوشمندانه است ولی این داستان است که بازیکنان را با دنیای بازی درگیر می‌کند. اگر مکانیک‌های کیم‌پلی کمی پیچیده‌تر بودند و تجربه بازی نیر طولانی‌تر بود، مطمئنا با عنوان بسیار بهتری روبرو بودیم.

God is a Geek 60

مثالی خوب از ترس و هیجان روانشناسانه. شاید استودیو Cyanide Studios با دنباله‌ای بتواند مشکلات بازی را برطرف کرده و آن تجربه‌ای از Cthulhu که همگی لایقش هستیم را ارائه کند.

We Got This Covered 60

در حالی که اتمسفر عجیب و ناخوشایند Call of Cthulhu داستانی قانع‌کننده و جذاب را روایت می‌کند، بعضی از مشکلات تکنیکی و مشکلات طراحی نظیر لودینگ‌های طولانی، انیمیشن‌های مصنوعی و پازل‌های ناامیدکننده، به تجربه ترس لاوکرفتی بازی صدمه می‌زنند. چیزهایی که در نهایت بازی را از رسیدن به پتانسیل نهایی‌اش باز می‌دارند.

VideoGamer 40

اتمسفر و فضای Call of Cthulhu، مخصوصا در اوایل بازی، عالی است ولی به علت سرعت کم بازی، طرح داستانی و گرافیک بد صدمه می‌بینید.

Metacritic: 64

شا می‌توانید نقد و بررسی پردیس‌گیم به قلم رضا رحیمی از این بازی را که امروز منتشر شده از طریق این لینک مطالعه نمایید. در این نقد و بررسی آمده است:

"با وجود مشکلات فنی ریز و درشت، Call of Cthulhu به سبب داستان خوب، طراحی هنری فوق‌العاده‌ و اتمسفر مسحورکننده‌ای که در خود جای داده یک تجربه لذت بخش را برای طرفداران خود رقم خواهد زد."

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.