گشتی در تماشاخانه های تهران در هفته آخر مهر

تئاتر در روزهای پایانی مهر ماه ۹۷ حال و روز خوبی دارد و هوای ابری تهران فرصت خوبی به عاشقان گردشگری هنری پایتخت داده است تا با جدید ترین برنامه های سالن های تئاتر آشنا شوند. گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو تلاش کرده است تا شما را با جدید ترین برنامه ها آشنا کند. اگر شما هم در حوزه تئاتر فعال هستید، برنامه های مورد نظر خود را برای اطلاع رسانی اعلام کنید.

با تئاتر گردی امروز ما از تئاتر شهر تا تئاتر مستقل تهران همراه باشید.

پوستر تئاترتروکاژ و نزدیک تا نزدیک تر

پوستر تئاتر پروانه و یخ و نمایش این خانه من است

۳ تئاتر خوب برای کودکان از دانه سحر آمیز تا دردونه

پوستر تئاتر روز پزشک و اضطراری

پوستر نمایش ۱۰۰ درصد

مجموعه تئاترشهر

تئاتر شهر را باید پایتخت تئاتر پایتخت دانست. روزهای اخر مهر ماه همچنان باجه شلوغی دارد. اولین برنامه ای که از تئاتر شهر معرفی میکنیم، تئاتر مرگ و پنگوئن است که اثر نمایشی نوشته محمد چرم‌شیر و کار پیام دهکردی است که این نمایش ساعت ۲۰:۳۰ با بازی مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور و باران وقارکاشانی در تالار چهارسو این مجموعه اجرا می‌شود.

علاوه بر این نمایش، سامان خلیلیان نیز ساعت ۱۹، نمایش عنداز مطالبه، به نویسندگی مرتضی شاه کرم را در تالار قشقایی به روی صحنه دارد. محمد زوار بی‌ریا، آتیه جاوید، سید علی موسویان، الهه شه‌پرست، مرتضی شاه‌کرم و پروا آقاجانی در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارند.

سالن سایه این مجموعه ساعت ۱۸ و ۲۰ میزبان نمایش سیم و سرمه، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی روزبه حسینی است و سیما شکری و میثم غنی زاده بازیگران این نمایش هستند.

نمایش به آسمان خوب نگاه کن، به نویسندگی محمود فرهنگ و کارگردانی شهاب راحله ساعت ۱۸ در پلاتو اجرا این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن مهراد نوروزی طهرانی، سامان توحیدی و سجاد کشاورزیان هستند.

تماشاخانه ایرانشهر

علاقمندان به این سالن نمایش نیز می توانید چند تئاتر جدید را تماشا کنند. مُزامُزا، عنوان اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی است. این نمایش با بازی سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی، آرزو نبوت، سروش طاهری، آزیتا نوری وفا، شهرام مسعودی، عرفان حق روستا، مهرداد رحیمی، علیرضا موسوی، میلاد ابراهیمی، امیرحسین اخیانی و علی یعقوب‌زاده ساعت ۲۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به روی صحنه است.

این اثر اجتماعی داستان تماشاگری است که به اتفاق همسرش در یک تماشاخانه نسبت به تأخیر در شروع اجرای نمایش اعتراض می کنند و این اعتراض، منجر به اتفاقات عدیده‌ای می‌شود و در نهایت فاجعه‌ای رخ می‌دهد.

دیگر برنامه تماشاخانه ایرانشهر، نمایش تئاتر است که ساعت ۱۹ و ۲۱ در سالن استاد سمندریان به روی صحنه است. این اثر نمایشی که کاری از صابر ابر، الهام کردا و پانته‌آ پناهی هاست با نقش‌آفرینی مینو آذرمگین، صونا احمد پور ملکی، طناز احمدی پور، پایار الله یاری، طلیعه ایمانی، ستاره بذرافشان، راهله تعبدی، نور آرش چارلی، پریا حیدری، آرام خادم، عرفان داداشیان، شهرزاد رحمانی، محمدرضا رشیدی، آوا علوی، باران فرد، فروغ کوهی، الهام میرشفیعی و آنیتا واحدی اجرا می‌شود.

پردیس تئاتر شهرزاد

مرتضی اسماعیل کاشی برای بار دوم نمایش صد در صد نوشته مارکس لید و ترجمه وحید رهبانی را ساعت ۱۷ و ۲۰ در سالن شماره دو پردیس تئاترشهرزاد به روی صحنه آورده است و هوتن شکیبا و ستاره پسیانی بازیگران این اثر نمایشی هستند. این نمایش سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شده است.

علاوه بر صد درصد، نمایش تهوع”به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مریم برزگر ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره سه این پردیس تئاتری به روی صحنه است و بازیگران آن شکیب شجره، بنیامین پیروانی، همایون حیدرزاده و ویدا قراگوزلو هستند. در خلاصه داستان این اثر رئالیسم جادویی آمده است. تهوع داستان زندگی مردی تنها و منزوی به نام آنتوان روکانتین است که در انزوای خود به پرسش‌های بنیادی در خصوص هستی شناسی بر می‌خورد و در این امر در برخورد با آدمیان و اشیاء و محیط اطرافش دچار حالت تهوع می‌شود.

سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد ساعت ۲۱:۴۵ میزبان نمایش سنگ‌ها برای آنیگون است. این اثر نمایشی نوشته ساسان فقیه و علی پازوکی و کار علی پازوکی است و بازیگران آن گیلدا حمیدی، میثاق زارع، سمانه اسماعیلی و محمد صدیقی مهر هستند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: آنتیگون و ایسمنه در یک کافه مشغول کار و گذران زندگی هستند. با ورود غریبه‌ای به کافه روال زندگی آنها دگرگون می‌شود.

نمایش مواچیله در هیچ جا به نویسندگی و کارگردانی محمدنیما مظاهری ساعت ۱۸:۴۵ در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه است و بازیگران آن مهسا اصغرى، کاوه دوستى، حمید رشید، شایسته سجادى، شیما صفرى، مرصاد فیضى، فوژان فروتن، معین کرمى، نوید نصرتى و محمد نیما مظاهرى هستند. تماشای این نمایش برای افراد زیر ۱۴ سال، بانوان باردار و بیماران قلبی ممنوع است.

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش خنده و فراموشی نوشته شیرین کاظمیان و کار بهمن معتمدیان از ۱۸ مهر ماه ساعت ۱۷ در این عمارت تئاتری اجرا می‌شود و بازیگران آن تهمینه اختری، پونا پورنجفی، طاها خانجانی، سینا خدامرادی، رویا خدایارنژاد، علی خلیلی، هستی رهبری، فاضله شیخان، آوا صالحی، سارا صبری، لیلی عارفی، پرنیا غفرانی، میلاد فدوی، آرمان کاوسی، شیدا کریمی، حامد لطفی و محمدامین نیرومند هستند.

گوریل نوشته و کار مهدی رضایی ساعت ۱۹:۴۵ در این تماشاخانه اجرا می‌شود و ماکان محمودی، رامین رستمی مهرآ، محمد میرعلی، شایان صادقپور، علی هادی پسیان، عماد زارعی، رضا سلیمی، مهران عشریه و آتنا تندرو در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش مینیمالیست‌هایی برای کودکی، به نویسندگی و کارگردانی نیلوفر تاجیک ساعت ۱۸ در سالن شماره یک این تماشاخانه به روی صحنه است. مرجان دلبند، غزال توکلی، شیدا مقدری، ثمر امین پور و نونا تاجداران در این اثر اجتماعی که داستان چهار خانم باردار است که برای مشکلاتشان به پزشک زنان مراجعه می‌کنند، ایفای نقش می‌کنند.

مثل شلوار جین آبی، نام اثر نمایشی به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری احسان گودرزی است که ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک این مجموعه اجرا می‌شود. تهیه‌کننده این نمایش که برگزیده چهارمین فستیوال مونولیو در سال ۹۲ بوده است و تاکنون در تئاتر مستقل، سالن استاد انتظامی و تماشاخانه دا اجراهایی داشته، رامبد جوان است.

حسین جروند ساعت ۲۱ نمایش صاعقه، را با بازی الهه ادبی، رضا احمدی حسین جروند، مهرداد حبیبی، نجمه جمال آبادی، مصطفی گلی، آرام طالشی، عرفان زمانی و سهیلا محمدزاده در سالن شماره ۱ عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه دارد.

دقیقاً ۹ سال و ۳ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟، نام نمایشی به نویسندگی، طراحی، کارگردانی و بازی سید فرشاد هاشمی است که ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شماره ۲ این مجموعه به روی صحنه است.

نمایش کودک و نوجوان جادوی پاهای من، عنوان اثری است که پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ در این تماشاخانه به روی صحنه می‌آید. کارگردان‌های این نمایش زهرا شایان فر و سیاوش قلعه رودی هستند و بازیگران آن شهرام نیک کار،فرهاد شکرالله زاده، منیر چراغی، فاطمه رستمی،سهند آدم عارف، عاطفه بدیعی،امیر شیخ زاده، فرزانه کاظمی، خورشید شایان فر و خرداد شایان فر.

قوی تر، اثر آگوست استریندبرگ، ترجمه احمد پوری به کارگردانی نیما خطیب ساعت ۲۱:۱۵ در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگران آن مهدی ایمانلو، هدی خسروی، نگین صدراعظمی، پریا مجللی و رکسانا همتی هستند.

تئاتر مستقل تهران

این تماشاخانه ساعت ۱۷ پذیرای نمایش زمان صفر مطلق، است. نویسنده و کارگردان این نمایش امیر باباشهابی است و بازیگران آن کاظم موسوی و امیر باباشهابی هستند.

نمایش تئاتر بد، به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی امیر باباشهابى، شهروز دل افکار، حسین برفى نژاد، محمد عبدالوند، مهدى کوشکى و سعید اویسی هستند.

تن، مرگ، عنوان نمایشی با طراحی، کارگردانی و اجراگری بهزاد غلامی است که ساعت ۲۳ در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه است.

نمایش مده آ، به کارگردانی ندا قاسمیان ساعت ۲۱ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. ونوشه واحدی و هامون هوشیار در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

تالار هنر

نمایش شاپرک‌ها در خیابان، به نویسندگی گیتا داودی و ناصر آویژه و با طراحی و کارگردانی ناصر آویژه ساعت ۱۹:۲۰ با بازی ناصر آویژه، رها آویژه، ایلیا زمانى‌نژاد، آروین بذرافشان، اصغر فریدى‌ماسوله، امین نیک‌پنجه، محمدحسن درباغى‌فرد، مهبد فیضى، سامان میرحسینى، سیروان امینى، عرفانه سراى سرور، ماهک فتاح پور، روجا نجف زاده، آساره هداوند و باصداى رضا بابک در این تماشاخانه به روی صحنه است.

مهدی فرشیدی سپهر نیز ساعت ۲۰:۳۰ نمایش کودک و نوجوان پدران، را در این تالار نمایشی اجرا می‌کند. بازیگران این نمایش به ترتیب سن مانلی نفر (۴سال)، ونوس شمس (۷)، هلیا و هستی هاشمی (۱۳)، آریانا کیهانفر(۱۳)، ماهک بدرخانی (۱۳)، ارغوان دماوندی (۱۴)، هانا صراف (۱۵)، نفس صادقی (۱۷)، سکینه و نرگس محمدی (۱۷ و ۱۸)، الاهه نوری (۲۵)، حمیدرضا گودرزی (۲۷)، مریم رادپور(۲۸)، شیما لطیفی (۲۹)، میلاد محمدی (۳۱)، معصومه آرواز(۳۱)، خالق استواری (۳۳)، شراره طیار (۳۵)، فهیمه باروتچی (۳۵)، گیتا صالحی (۳۵)، مریم آشوری (۳۶)، هدیه حاج طاهری (۳۷)، سعید ابک (۳۸)، مهرداد باقری (۴۰)، هادی ولی‌لو (۴۱) و محسن صادقی(۴۷) و راوی “پدران” نادیا قمری است.

خانه نمایش مهرگان

نمایش مرگ یزگرد، اثر استاد بهرام بیضایی به کارگردانی سنا نعمتی از ۱۵ مهر ماه ساعت ۲۲ در سالن شماره دو این خانه نمایش به روی صحنه است و بازیگران آن نغمه طوسى، لیلا میر حسینى، هامون خان محمدى، پویا پور همدانى، افشین کامیاب فرد، حمید رکنى و بردیا رعیت زاده هستند.

دردونه، نام نمایش کودک و نوجوان است که ساعت ۱۷ در این تالار نمایشی اجرا می‌شود. نویسنده این نمایش مریم عسگری و مجید علم بیگی و کارگردان آن مجید علم بیگی است و بازیگران آن مریم عسگری، مائده قدیری، محمد حسین آذرگون، امیر جوشقانی، ملیکا عباسیان و مجید علم بیگی هستند.

اگر به تماشای تئاتر های بالا رفتید، نظرات و پیشنهادات خود را برای روزیاتو ارسال کنید.

نوشته گشتی در تماشاخانه های تهران در هفته آخر مهر اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.