بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش پنجم

یک فیلم از ایتالیا، یک فیلم از انگلیس و یک فیلم از سینمای ترکیه !

سلام خدمت همه عزیزان ! با معرفی بهترین فیلم ها برای آخر هفته بخش پنجم در خدمت شما هستم! این هفته سه فیلم ناب ، جذاب و تامل برانگیز دیگه رو برای شما انتخاب کردم، امیدوارم از دیدنشون لذت ببرید!

این هفته با معرفی 3 فیلم خسته و باحال دیگه در خدمت شما عزیزان هستم. این هفته یک فیلم کمدی/ درام از روبرتو بنینی ، یک فیلم کمدی/ جنایی انگلیسی از گای ریچی و در نهایت هم یک فیلم رومانتیک / درام زیبا از ترکیه و فاتح آکین رو براتون معرفی می کنم. پس با معرفی بهترین فیلم ها برای آخر هفته بخش پنجم همراه من باشید.همچنین می تونید بخش های قبل رو از اینجا مشاهده کنید.

Life Is Beautiful / زندگی زیباست

زمان انتشار : 1997

کارگردان : روبرتو بنینی

آهنگساز : نیکولا پیووانی

بازیگران : روبرتو بنینی – نیکولتا براسچی – جورجو کانتارینی – جوستینو دورانو

فیلم زندگی زیباست، به زیباترین شکل ممکن به بیننده نشون میده مهم نیست کجایی و اوضاع چه شکلیه، مهم اینکه بتونی تو شرایط سخت شاد باشی!!!! این فیلم روند زندگی آرام یک جوان ساده و خندان ایتالیایی را به تصویر می کشد که با جلو رفتن فیلم موج جنگ به زندگی این جوان که حالا صاحب فرزند نیز شده برخورد می کنه ! همه چیز تغییر می کن و همه آن خوشی های کوچک و ساده تبدیل میشه به خشونت و جنگ.

اما چیزی که تو تمام این شرایط همیشه ثابت میمونه، روحیه ای بی نظیر این مرد و نحوه برخوردش با واقعیت پیرامونش هستش!

فک میکنم این فیلم بتونه کمکی باشه برای جوونایی که الان داخل کشور احساس نا امیدی دارن و زندگی سختی رو تجربه میکنن! راستی این فیلم جوایز بین‌المللی زیادی برنده شده از جمله اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، اسکار بهترین موسیقی متن فیلم! و اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای روبرتو بنینی !!! پس شک نکنید و برای آخر هفته این فیلمو تماشا کنید.

Snatch / قاپ‌زنی

Snatch / قاپ‌زنی

زمان انتشار : 2000

کارگردان : گای ریچی

آهنگساز : John Murphy

بازیگران : برد پیت – وینی جونز – رابی جی – لنی جیمز – بنیسیو دل تورو

اگر اولین فیلم گای ریچی یعنی قفل، انبار و دو بشکه باروت رو دیده باشید، حتما با ساختار فیلم های کمدی / جنایی او آشنا هستین! فیلم اسنچ یا قاپ زنی هم از همون ایده پیروی می کنه و خشونت، زندگی زیر زمینی و مافیایی کشور انگلیس رو به خوبی و با طنز جذابی به نمایش می گذاره!

اما جدا از داستان که نویسندگیش هم بر عهده گای ریچی بوده ! بازی های فوق العاده بازیگرانی نظیر برد پیت و بنیسیو دل تورو زیبایی های این فیلم رو دو چندان کرده . پس این فیلم رو از دست ندین!!! راستی اگه این فیلمو دیدن و از فضای مافیای انگلیس خوشتون اومد، پیشنهاد می کنم حتما سریال پیکی بلایندرز رو هم تماشا کنید.

همچنین بخوانید » تام هاردی در فیلم جدید گای ریچی علاءالدین به ایفای نقش می پردازد

Head-On / در مقابل دیوار

Head-On / در مقابل دیوار

زمان انتشار : 2004

کارگردان : فاتح آکین

آهنگساز : الکساندر هاکه – ماسئو پارکر

بازیگران : بیرول اونل – سیبل ککیلی – کاترین استریبک – گوون کیراک

اگر با فاتح آکین آشنایی ندارین! باید بگم آکین یکی از مشهورترین فیلم سازهای سینمای ترکیه / آلمان هستش که تا الان موفق شده جوایز هنری زیادی بشه!

آکین همانند بسیاری از کارگردانای شرقی بخصوص خاورمیانه درگیر مشکلات اجتماعی کشورش و تضاد بین سنت و مدرنتیه هستش! در مقابل دیوار روایت دختری هستش که در خانواده مذهبی و ترک تبار در آلمان زندگی می کنه ، و مشکلات زیادی رو با خانواده سنتی خودش داره ! از این رو برای فرار از این اوضاع اقدام به ازدواج توافقی با مردی میکنه که اونهم مشکلات زیادی داره …

این فیلم به زیبایی مشکلات دختران ترک و نیمه تاریک فرهنگ سنتی ترکیه رو به نمایش میگذاره !!!!

امیدوارم از فیلم های پیشنهادی ایم هفته خوشتون بیاد و از تماشاشون لذت ببرید! لطفا شما هم نظرات و فیلم های مورد علاقه خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید!

همچنین بخوانید

سریال Maniac داستان سفر در واقعیت جایگزین ! با بازی اما استون و جونا هیل

دیوید لینچ می گوید دیگر فیلم نخواهد ساخت !!!

آشنایی با تاریخ سینما – بخش سوم ، سفری به شرق

نوشته بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش پنجم اولین بار در وارونه پدیدار شد.