جدید ترین برنامه تماشاخانه های تهران در روزهای پایانی تابستان

تئاتر در روزهای محرم و صفر هم مخاطبان خاص خود را دارد و با توجه به تعطیل شدن کنسرت های سنتی و پاپ، گالری گردی و تئاتر گردی دو کار همچنان جذاب برای گردشگران هنری است. در گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو شما را با چندین اجرا در تماشاخانه های شهر آشنا میکنیم تا روزهای پایانی تابستان ۹۷ را با برنامه های دیدنی هنرمندان صحنه ای به اتمام برسانید. بدانید که اجرای تئاتر رویای شب تابستان به دستور قضایی متوقف شد. علت هم انتشار تیزری درباره این تئاتر در شبکه های اجتماعی است.

پوستر تئاتر شازده کوچولو

پوستر تئاتر فیل در تاریکی

پوستر تئاتر تجربه های اخیر

پوستر تئاتر فاصله کانونی

پوستر تئاترملاقات با کیا

پوستر حراج تئاتر از سیامک صفری

جدید ترین اجراهای تئاتر شهر

به دلیل فرارسیدن دهه اول ماه مُحرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برنامه‌های این مجموعه، از تاریخ ۱۹ شهریور با اجرای دو نمایش صد درصد به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی و روزهای بی باران به کارگردانی امین بهروزی تا ۲۶ شهریورماه ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از آن از اول مهرماه، سه نمایش تازه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش روزهای بی باران به کارگردانی امین بهروزی که اجراهای خود را از تاریخ ۱۴ مرداد در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد و با استقبال مخاطبان مواجه شد تا ۲۶ شهریورماه هرشب ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه می‌رود. امین بهروزی نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد و سجاد افشاریان، وحید آقاپور، نازنین احمدی و سوگل خلیق در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین از سوی دیگر، نمایش تحسین شده صد در صد به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی که اجراهای آن به تازگی در این مجموعه آغاز شده است، تا ۲۶ شهریور ماه هرشب ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ پردیس شهرزاد اجرا خواهد شد و بعد از ایام عزاداری، از تاریخ ۱ مهرماه اجراهای این نمایش دوباره آغاز خواهد شد. ستاره پسیانی و هوتن شکیبا بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

تهوع، عنوان نمایش دیگری است که از ابتدای مهرماه اجراهای خود را آغاز می‌کند، کارگردانی این نمایش بر عهده مریم برزگر و اقتباسی از رمان معروف ژان پل سارتر با همین نام است و شکیب شجره ایفاگر یکی از نقش های اصلی این نمایش است. پیش خرید بلیت‌های این نمایش به زودی آغاز خواهد شد. تهوع هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش سنگ‌ها برای آنتیگونه به کارگردانی علی پازوکی، عنوان نمایش دیگری است که در اوایل ماه مهر هرشب ساعت ۲۱:۴۵ روی صحنه می‌رود. مهدی بجستانی، سمانه اسماعیلی و میثاق زارع بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش خنجره ها در تالار سایه به صحنه می‌رود

نمایش خنجره ها به نویسندگی مهدی پور رضاییان و کارگردانی و بازی امیر آتشانی از روز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت. در این اثر نمایشی از تاریخ یاد شده ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰ روی صحنه می‌رود، هادی قمیشی طراح صحنه، انوشیروان میرزایی، مهدی شمس دستیار کارگردان، علی آتشانی ساخت تیزر و علی پنجه شاهین سرپرست گروه موسیقی به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند.

سالن استاد انتظامی

فکت بث به نویسندگی مهدی معبودی و کار فرزین نوبرانی ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه است و بازیگران آن صائم متانی، شبنم اسکندری، رضا افشار، امین اکبری نسب، عباس علیرضا و امیر فراهانی هستند. این تالار نمایشی ساعت ۱۹ نیز میزبان نمایش دینید اینچ نوشته و کار فریبرز کریمی است و اجراگر این نمایش فریبرز کریمی است.

تئاتر مولوی

از خط زرد فاصله بگیرید ساعت ۱۹:۳۰ به نویسندگی الهه مجلسی و کارگردانی رضا رشادت در سالن اصلی این مجموعه دانشجویی اجرا می‌شود و بازیگران آن امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بی‌تا عزیز‌‌‌‌ اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی هستند. نمایش ادیپ افغانی نیز ساعت ۱۸ در این تالار نمایشی به روی صحنه است و نویسنده آن احمد مهران‌فر و کارگردان این نمایش مجتبی جدی است و مجتبی پیرزاده و پریسا هاشم پور نقش‌آفرینان این اثر نمایشی هستند.

فرایند به نویسندگی امیر ابراهیم‌زاده و علی کرسی‌زر و طراحی وکارگردانی علی کرسی‌زر ساعت ۲۱ در این سالن نمایشی به روی صحنه است و بازیگران آن سپهر طهرانچی، مریم زارعی، مهرنوش حاجی خانی، بهراد سلاح ورزی، مازیار سیدین، دنیا دائمی، سعید کرمی و کیمیا کاوند هستند.

همچنین وحید منتظری نمایش راندوو را ساعت ۲۰ در سالن کوچک تالار مولوی با بازی آبان حسین آبادى، فاطیما بهارمست، شهاب مهربان و على نورانى به روی صحنه آورده است. سالن کوچک مولوی ساعت ۱۷ میزبان نمایش ال.اس.دی به نویسندگی سیاوش حیدری و کارگردانی و بازی پوریا عربگری شده است.

تماشاخانه پالیز

استنداپ کمدی آن مرد با اسب آمد به کارگردنی اشکان خطیبی و اجرای میثم دروشان پور ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه ساعت ۲۲:۳۰ در این تالار نمایشی به روی صحنه است. نمایش ماهی سیاه کوچولو ساعت ۲۱ در این تالار نمایشی به روی صحنه است و نویسنده این اثر مهرنوش علیا وکارگردان آن محمد عاقبتی است. شهرزاد بهشتیان، مازیار سیدی، ناز شادمان، آوا درویشی، محمدهادی عطایی، مانیا علیجانی، پارمیس عقدایی و مانلی قراخان بازیگران آن هستند.

نمایش شاهکار (سرگذشت جمالزاده) نوشته احسان بدخشان به کارگردانی لادن نازی ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره ۲ این مجموعه با بازی سجاد دیرمینا، مصطفی ملک مکان، ایمان سلگی، علی قربانخانی، نسیم افشار پور، افشین حسنلو، میثاق آقامولایی، سهیل قناعتی، پویا باقری، محمدرضا صفری، علی اکبر کرمی، آصفه غدیری بیدهندی، شیوا رضایی، مریم صادقیان امین، مونا عرب، یکتا طبیبی، سپیده زینلی، آتوسا بهشتی و فاطمه بیک اجرا می‌شود.

فیل در تاریکی، نام نمایشی است که ساعت ۱۹:۱۰ به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی مهرداد مصطفوی و بازی آیدین بهاری، پویا پورامین، امیر جنانی، آوا شریفی، ابراهیم عزیزی و پرهام یداللهی در سالن شماره ۲ این مجموعه اجرا می‌شود.

عمارت نوفل لوشاتو

سعید هاشم‎زاده ساعت ۲۱ نمایش آلبوم خانوادگی را با بازی مرضیه شاطرطوسی، نونا نیسی، مریم قاسمی، امین بشارتی، کیمیا شهریه، علیرضا عزیزی و محمدعلی ترابیان در سالن شماره ۲ عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه دارد.

همچنین سالن شماره ۱ این تماشاخانه ساعت ۲۱:۱۵ میزبان نمایش گزارش یک مهمانی به نویسندگی و کارگردانی احسان حاجی‌پور است. محسن افشانی، نازآفرین کاظمی، مرتضی خالقی، رضا مرشد، مینا دلشاد، علی میرشجاعی، هیراد محمدی، الهام جدی، مونا شناس، بهار سهراب‌بیگی و امیرحسین ابراهیمی در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟ نام نمایشی نوشته و کار مینا میرزاآقا است که ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن نسیم عرفانی، محمدصادق ملک و پریسا محمدی هستند.

تئاتر باران

نمایش رستاخیز هوراشیو به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن بهادری کیان ساعت ۲۱:۱۵ با بازی شیوا احمدی خواه، محمود پیری، ثمر جوهرچی، عرفان دانا، نوید رضوی، سامان سیوس، مهدی علی اکبر، ‌ مینا میرزایی و پوریا نیکجو در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

پرفورمنس گوژپشت نتردام به کارگردانی الهام شکیب و اشکان صادقی ساعت ۱۹:۳۰ در این تماشاخانه به روی صحنه است و اشکان صادقی، رایسا آوانسیان، حسام الدین مختاری، مهبد قناعت پیشه، نیما بختیاری و متین کاکاوند نقش‌آفرینان این اثر نمایشی هستند.

خانه نمایش مهرگان

روی پوست شهر عنوان اثر نمایشی نوشته و کار علی جعفری است که ساعت ۱۸ در این سالن از مجموعه مهرگان با بازی معصوم احمدزاده، رضا قراگوزلو، ایمان عبادیان، زهرا طراحی و علی جعفری به روی صحنه آمده است.

رضا قنبرزاده فرید نیز ساعت ۲۰ نمایش به من میگن مک کنا را در سالن شماره یک این تالارنمایشی اجرا می‌کند و بازیگران آن آرش مهاجر، پیام سلیمانی، صبا گرگین پور، هامون سیدی و فرزان بهنام هستند.

اگر به تماشای اجراهای فوق الذکر رفتید، نظرات و دیدگاه ها و تصاویر خود را از طریق کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

نوشته جدید ترین برنامه تماشاخانه های تهران در روزهای پایانی تابستان اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.