بازسازی «گروه خشن»؛ مایکل فاسبندر، جیمی فاکس و پیتر دینکلیج در فیلم مل گیبسون

بر اساس گزارش ها، بازسازی فیلم «گروه خشن» (The Wild Bunch) به کارگردانی مل گیبسون بازیگرانی مانند مایکل فاسبندر، جیمی فاکس و پیتر دینکلیج را در نقش های اصلی خود خواهد دید. در سراسر دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، سام پکینپا، فیلمساز سرشناس و کارگردان «گروه خشن» اورجینال در سال ۱۹۶۹، رهبری موج نو سینمای وسترن و جنگی را بر عهده داشت. فیلم های پکینپا که بسیاری با عنوان «نئو وسترن» از آن ها یاد می کنند به خاطر خشونت، به تصویر کشیدن صحنه های جنسی و مردانگی اگزجره شده شناخته می شدند.

با توجه به زندگی شخصی و پرخشونت پکینپا جای تعجب ندارد که چرا وی چنین مولفه هایی را در فیلم های خود به کار گرفته است. پکینپا که به شدت به الکل و مواد مخدر اعتیاد داشت در زندگی شخصی و پشت دوربین نیز دمدمی مزاج و عصبی بوده و گفته می شود که وقتی الکل و مواد مخدر مصرف می کرد شیشه ها و آینه های خانه را خرد می کرده است. علیرغم بداخلاقی های مشهور و مشکلات شخصیتی اش، اما پکینپا کارگردانی بااستعداد و ماهر بود که فیلم هایی را به سینما عرضه کرد که امروزه جزو فیلم های محبوب کلاسیک به شمار می آیند، فیلم هایی مانند «در دشت مرتفع بتاز» (Ride the High Country)، «سگ های پوشالی» (Straw Dogs) و البته «گروه خشن» که بیشتر آن را با عنوان «این گروه خشن» می شناسیم.

بیشتر بخوانید: اوج هیجان در غرب وحشی؛ با ۱۵ فیلم وسترن متفاوت و دیدنی قرن ۲۱ آشنا شوید [قسمت اول]

بازسازی فیلم این گروه خشن

سام پکینپا و ویلیام هولدن

اگر چه فیلم «سگ های پوشالی» در سال ۲۰۱۱ بازسازی شده و مورد استقبال چندانی قرار نگرفت اما تاکنون هیچ فیلم دیگری از فیلم های پکینپا بازسازی نشده است. سال گذشته خبر رسید که مل گیبسون می خواهد «گروه خشن» را پس از سال های شایعات فراوان در مورد آن بازسازی کند اما از آن زمان تاکنون اطلاعات زیادی در مورد این پروژه مخابره نشده است. در روزهای اخیر اما به گزارش مجله Deadline، اولین مرحله از انتخاب بازیگران احتمالی صورت گرفته و اولین مذاکرات با جیمی فاکس، مایکل فاسبندر و پیتر دینکلیج برای پیوستن به این پروژه رخ داده است.

بازسازی فیلم این گروه خشن

فیلم اورجینال سام پکینپا مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گفته و در مراسم اسکار ۱۹۷۰ نامزد دریافت دو جایزه شد. اگر چه «گروه خشن» موفق به کسب این جوایز نشد اما از همان زمان به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما و ژانر وسترن مورد ارجاع قرار می گیرد. مل گیبسون نیز خاطره خوبی از فیلم های خشن و مردانه داشته و موفقیت «شجاع دل» (Braveheart)، «آخرالزمان» (Apocalypto) و «هکسا ریج» (Hacksaw Ridge) این موضوع را تایید می کند.

بازسازی فیلم این گروه خشن

مل گیبسون نیز که به خاطر رفتارهای جنجال برانگیزش در زندگی شخصی و ملاء عام شناخته می شود پس از چندین سال دور بودن از سطح اول هالیوود، اکنون بار دیگر به شخصیت گذشته خود بازگشته و اعتبار سابقش را بدست آورده است. بین شخصیت او و پکینپا شباهت های بسیاری وجود دارد اما باید دانست که در سال ۲۰۱۹ هستیم و نه ۱۹۶۹ که همین موضوع ساخت فیلمی با این سطح از خشونت و البته با بن مایه مطلق مردانه را دشوار ساخته و معلوم نیست واکنش ها به آن چگونه باشد.

بیشتر بخوانید: ۲۰ شگفت انگیز؛ با بهترین فیلم های ژانر وسترن تاریخ سینما آشنا شوید

نوشته بازسازی «گروه خشن»؛ مایکل فاسبندر، جیمی فاکس و پیتر دینکلیج در فیلم مل گیبسون اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.