برندگان واقعی «بازی تاج و تخت»؛ هر یک از بازیگران اصلی سریال چقدر ثروت اندوخته‌اند؟

داستان فانتزی اژدهایان، شوالیه ها و مردگان زنده شده امشب به پایان می رسد، پایان سریالی که در ابتدا هیچ کس فکر نمی کرد به چنین موفقیتی دست یابد و حتی تا مرز کنسل شدن نیز پیش رفت. سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) بعد از ۸ فصل، ۷۲ اپیزود و بسیار مرگ ها به پایان خط می رسد اما برای نزدیک به یک دهه بیش از یک میلیارد مخاطب را در سراسر جهان پای خود نشاند. یک دهه پیش بسیاری از بازیگران اصلی سریال در دورانی که بسیاری از آن ها نوجوان و یا حتی خردسال بودند برای بازی در دنیایی فانتزی انتخاب شدند و ناگهان از گمنامی مطلق به شهرت مطلق رسیدند.

اکنون همه آن ها میلیونر هستند و به لطف محبوبیت «بازی تاج و تخت» بسیاری از تهیه کنندگان فیلم ها و سریال های تلویزیونی مشتاق استخدام بازیگران این سریال برای پروژه های بعدی خود هستند تا موفقیت تجاری اثر خود در باکس آفیس را با وجود این بازیگران تضمین نمایند. در فاصله ای بسیار طولانی با دستمزدهای ناچیز در فصول ابتدایی سریال، در ادامه بازیگران بریتانیایی «بازی تاج و تخت» تا یک میلیون دلار برای هر اپیزود دستمزد گرفته اند و در کنار آن توانسته اند خواست های خود را به سازندگان سریال دیکته کنند. در ادامه این مطلب می خواهیم نگاهی بیندازیم به شهرت، ثروت و دستمزدهای بازیگران اصلی «بازی تاج و تخت».

۱- امیلیا کلارک

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

امیلیا کلارک، بازیگر نقش دنریس تارگرین، که اکنون ۳۲ سال دارد، در یک مرکز تلفن کار می کرد که برای بازی در این نقش انتخاب شد. او همراه با تعدادی از بازیگران اصلی سریال مانند پیتر دینکلیج، کیت هرینگتون، نیکلای کاستر والدو و لینا هدی کسانی بودند که برای هر اپیزود از فصل پایانی سریال بیش از ۹۳۰٫۰۰۰ پوند (بیش از ۱٫۱۷۰٫۰۰۰ دلار) دستمزد دریافت کرده اند. در طی ۸ فصل دستمزد کلارک بیش از ۱۳ میلیون پوند (بیش از ۱۶٫۳ میلیون دلار) برآورد می شود و در حال حاضر او مالکیت املاکی به ارزش ۶ میلیون پوند (۷٫۵ میلیون دلار) را در اختیار دارد.

در سال های اول سریال، کلارک چندین بار در سکانس هایی عریان شد اما پس از فصل سوم، کلارک بندی را در قرارداد خود گنجاند که او را از برهنه شدن معاف می کرد. کلارک از زمان رسیدن به شهرت در سریال «بازی تاج و تخت» در چندین فیلم بزرگ دیگر مانند «من قبل از تو» (Me Before You) و «سولو: داستان جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) بازی کرده و قراردادهای تبلیغاتی خوبی با دولچه اند گابانا و دیور بسته است.

ثروت خالص: ۱۳ میلیون پوند

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۸۱۴ میلیون پوند (بیش از یک میلیارد دلار)

۲- لنا هیدی

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

لینا هیدی تنها در ۲۵ دقیقه از ۴۳۲ دقیقه کل فصل هشتم سریال حضور دارد و در این مدت نیز کار زیادی غیر از ایستادن و نگاه کردن خشمگینانه به مناظر روبرویش نداشته تا اینکه در اپیزود ماقبل پایانی در زیرزمین های کینگز لندینگ دفن شد. اما بازی در نقش سرسی لنیستر شیطان صفت دستمزد قابل توجهی برای هیدی داشته است. او نیز مانند دیگر بازیگران اصلی سریال برای فصل هشتم دستمزدی ۹۳۰٫۰۰۰ پوندی دریافت کرده و ثروت خالص او ۷ میلیون پوند (۸٫۸ میلیون دلار) تخمین زده می شود.

این بازیگر ۴۵ ساله، پس از آن که مشخص شد در سکانس معروف راهپیمایی خجالت سرسی از بدل استفاده کرده به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. هیدی دلیل این کار خود را اینطور بیان کرده که او یک «بازیگر احساسی» است و ۳ روز بازی کردن در سکانسی برهنه باعث عصبانیت او می شد که به نظر هیدی در شخصیت سرسی بروز نمی کرد. برخی از نقش آفرینی های دیگر مهم هیدی در سال های گذشته در فیلم های «برادران گریم» (The Brothers Grimm) در کنار مت دیمون و «بازی ریپلی» (Ripley’s Game) در کنار جان مالکوویچ بوده است.

ثروت خالص: ۷ میلیون پوند

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۴۸۳٫۲ میلیون پوند (۶۰۸ میلیون دلار)

۳- کیت هرینگتون

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

کیت هرینگتون زمانی که برای بازی در نقش جان اسنو تست داد بازیگر بسیار ناشناخته ای بود و تنها کار قابل توجه او بازی در تئاتر «اسب جنگی» (War Horse) در تئاتر ملی بریتانیا بود. او با چشمی کبود که نتیجه یک درگیری شبانه بود برای تست حاضر شد و در کمال ناباوری مشخص شد او همان کسی است که خالقان سریال دنبال او هستند. گفته می شود که دستمزدهای این بازیگر در هر فصل بیش از فصول دیگر بوده و در فصل پایانی به ۹۳۰٫۰۰۰ پوند برای هر اپیزود رسیده است. کیت که پسر یک بارونت تاجر به نام سر دیوید هرینگتون است با رُز لزلی، همبازی سابق خود در سریال که نقش ییگریت را بازی می کرد ازدواج کرده است.

بعد از پایان فیلم برداری های فصل هشتم، کیت اعلام کرد که پس از مدت ها می خواهد موهایش را کوتاه کند زیرا برای سال های متمادی تهیه کنندگان «بازی تاج و تخت» او را از کوتاه کردن موهایش منع کرده بودند. از فیلم های اخیر او می توان به «پمپی» (Pompeii) و «چطور اژدهای خود را آموزش دهید: دنیای پنهان» (How To Train Your Dragon: The Hidden World) اشاره کرد که آثار موفقی بودند.

ثروت خالص: ۹٫۴ میلیون پوند (۱۱٫۸ میلیون دلار)

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۱٫۱ میلیارد پوند (۱٫۳۸ میلیارد دلار)

بیشتر بخوانید: بهترین و واقع گرایانه ترین فیلم های گانگستری و مافیایی تاریخ سینما [قسمت اول]

۴- سوفی ترنر

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

سوفی ترنر زمانی که تنها ۱۳ سال سن داشت برای ایفای نقش سانسا استارک انتخاب شد و برای بازی در این نقش پیشنهاد جایگاهی در مدرسه باله سلطنتی را رد کرد. کاملاً واضح است که به عنوان یک بازیگر خردسال، وی دستمزدی قابل مقایسه با شخصیت های دیگر سریال بازی نمی کرد اما گفته می شود که دستمزد او در فصل ششم سریال، حدود ۱۳۳٫۰۰۰ پوند (۱۶۷٫۰۰۰ دلار) برای هر اپیزود بوده است. او همچنین در این مدت برای لوییس ویتون نیز مدل بوده و در سال ۲۰۱۵ بازی در نقش جین گری در فیلم های مردان ایکس را بدست آورد که جدیدترین قسمت آن ماه آینده اکران خواهد شد.

ترنر که در خانواده ای با نفوذ و ثروتمند متولد شده در همه قراردادهایش بندی را گنجانده که بر اساس آن باید به اندازه همبازی های مرد خود و به تناسب حضوری که در پروژه دارد دستمزد دریافت کند. او که به طور طبیعی موهایی بلوند دارد مجبور شد برای ایفای نقش سانسا موهایش را به رنگ سرخ درآورد و در فصول بعدی برای واقعی تر جلوه کردن آن را برای مدت ها نشورد. برای فصل پایانی به او اجازه داده شد که از کلاه گیس استفاده نماید. ترنر در سال ۲۰۱۶ و از طریق رسانه های اجتماعی با شوهرش جو جوناس آشنا شد و اوایل ماه جاری در لاس وگاس با او ازدواج کرد.

ثروت خالص: ۳٫۵ میلیون پوند (۴٫۴ میلیون دلار)

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۴۲۷ میلیون پوند (۵۳۷ میلیون دلار)

۵- مایسی ویلیامز

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

مایسی ویلیامز تنها ۱۱ سال داشت که باری ایفای نقش آریا استارک انتخاب شد. او که اکنون ۲۲ سال سن دارد پس از فصل اول «بازی تاج و تخت» به بلوغ شخصیتی دست یافته و در فصل پایانی با کشتن پادشاه شب، اولین تجربه رمانتیک خود را نیز کسب کرد. دستمزد او برای بازی در سریال نیز مشابه همبازی و دوست نزدیکش، سوفی ترنر، تخمین زده شده است. او که در ۵۹ اپیزود از سریال حضور داشته اکنون ریاست ۴ شرکت را بر عهده دارد و یکی از سهام او که در سال ۲۰۱۳ تنها ۱۲٫۹۷۰ پوند ارزش داشت در سال گذشته به ارزش ۱٫۱ میلیون پوند رسید که نشان می دهد ویلیامز یک سرمایه گذار باهوش است.

مایسی ویلیامز نزدیک بود حضور در جلسه تست بازیگری سریال را از دست بدهد زیرا قرار بود همراه با تور مدرسه به یک مزرعه پرورش حیوانات خانگی برود. وی در سریال «دکتر هو» (Doctor Who) نیز ایفای نقش کرده و در اسپین آف مردان ایکس با عنوان «جهش یافته های جدید» (New Mutants) نیز حضور خواهد داشت. او که نشان داده در زمینه اقتصادی نیز بسیار بااستعداد است اخیراً یک اپلیکیشن با عنوان «Daisie» راه اندازی کرده که گفته می شود آینده خوبی دارد.

ثروت خالص: ۴٫۶ میلیون پوند (۵٫۷ میلیون دلار)

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۴۴٫۷ میلیون پوند (۵۶٫۲ میلیون دلار)

۶- ریچارد مدن

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

ریچارد مدن در نقش راب استارک، پادشاه شمال، در ۲۱ اپیزود از سریال حضور داشت و پایانی تلخ را تجربه کرد. این بدین معنی بود که افزایش قابل توجه دستمزد بازیگران اصلی سریال که در فصول بعدی رخ داد شامل حال او نشده است. همچنین او به خاطر ظاهر دلربایش مورد توجه قرار گرفته و از بازی در سکانس های عاشقانه و جنسی نیز سرباز زد. با وجود کنار رفتن زودهنگام از «بازی تاج و تخت» او در سریال بریتانیایی بسیار موفق «بادیگارد» (Bodyguard) ایفای نقش کرد که جایزه گلدن گلوب را برای وی به ارمغان آورد. مدن که گفته می شود جیمز باند بعدی خواهد بود در فیلم زندگینامه ای «مرد موشکی» (Rocketman)، نقش مدیر برنامه های التون جان را بازی می کند.

ثروت خالص: ۴٫۷ میلیون پوند (۵٫۹ میلیون دلار)

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۴۳۷ میلیون پوند (۵۵۰٫۲ میلیون دلار)

۷- گویندولین کریستی

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

برین اهل تارث با بازی گویندولین کریستی یکی از شخصیت های اصلی و محبوب «بازی تاج و تخت» بود که با قدرت شمشیرزنی اش بسیاری را شیفته خود ساخت. گفته می شود که این بازیگر بلوند قد بلند تا همین اواخر ۸۰٫۰۰۰ پوند (۱۰۰ هزار دلار) برای هر اپیزود دریافت می کرده است. در سال ۲۰۱۳، ارزش کمپانی شخصی او با نام Christie Ventures حدود ۱٫۴۶۷ پوند تخمین زده می شد که این رقم سال گذشته به ۱٫۱ میلیون پوند افزایش یافت که موفقیتی بزرگ برای بازیگری به شمار می آید که به او گفته شده بود به خاطر قد بلند و فیزیکی بدنی خاصش هیچ گاه برای بازی در فیلم یا سریالی استخدام نخواهد شد. این بازیگر ۴۰ ساله تاکنون در دو قسمت از فرانچایز «جنگ ستارگان» در نقش کاپیتان فازما حضور داشته و سابقه بازی در سریال درام محبوب «بالای دریاچه» (Top Of The Lake) را نیز در کارنامه دارد. او مدت زیادی است که با ژیلس دیکان، طراح فشن معروف، ارتباط داشته و با آژانس مدلینگ کیت ماس نیز قرارداد بسته است.

ثروت خالص: ۲٫۳۵ میلیون پوند (حدود ۳ میلیون دلار)

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۳٫۲ میلیارد پوند (بیش از ۴ میلیارد دلار)

۸- ناتالی امانوئل

سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)

ناتالی امانوئل بازیگری است که سابقه بازی در «انتهای غربی» (West End) و «شیر شاه» (Lion King) را دارد. ناتالی در فروشگاه لباس Hollister کار می کرد که به او گفته شد برای ایفای نقش میساندی انتخاب شده است. اولین حضور او در فصل سوم بود برای هر اپیزود ده ها هزار دلار دستمزد دریافت کرده است. ارزش کمپانی شخصی او به نام Emmanuel & Co در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۳۳۶٫۰۰۰ پوند بوده است. شخصیت او در اپیزود چهارم فصل پایانی «بازی تاج و تخت» کشته می شود اما این به معنای پایان درخشش های او در عرصه سینما و تلویزیون نبود.

در سال ۲۰۱۵، وین دیزل از امانوئل خواست که همبازی در فیلم «سریع و خشن ۷» (Fast And Furious 7) شود که این فیلم در نهایت به فروش ۱٫۱۸ میلیارد پوندی (نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلار) در باکس آفیس جهانی شد. همچنین او در مینی سریال «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» (Four Weddings And A Funeral) که در ماه های آینده منتشر می شود بازی کرده است.

ثروت خالص: ۷۸۰٫۰۰۰ پوند (۹۸۰٫۰۰۰ دلار)

درآمد فیلم هایش در باکس آفیس پس از «بازی تاج و تخت»: ۲ میلیارد پوند (بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار)

بیشتر بخوانید: کاراکترهای میلیون دلاری؛ با گران قیمت ترین نقش های تاریخ هالیوود آشنا شوید

نوشته برندگان واقعی «بازی تاج و تخت»؛ هر یک از بازیگران اصلی سریال چقدر ثروت اندوخته‌اند؟ اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.