جزئیات گزارش مالی جدید Square Enix: از فروش 4 میلیون نسخه‌ای Nier: Automata تا عملکرد افتضاح Left Alive

جزئیات گزارش مالی جدید Square Enix: از فروش 4 میلیون نسخه‌ای Nier: Automata تا عملکرد افتضاح Left Alive

بیش از دو سال از عرضه Nier: Automata گذشته اما این بازی همچنان مورد توجه بازیکنان است. ناشر Nier: Automata یعنی شرکت Square Enix امروز در جریان یک جلسه گزارش مالی با سرمایه‌گذاران اعلام کرد که فروش این بازی از مرز 4 میلیون نسخه عبور کرده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از PCGamesN، خبرنگار تکنولوژی روزنامه وال استریت ژورنال آقای تاکاشی موچیزوکی امروز با انتشار یک توییت این خبر را اعلام کرد. موچیزوکی در ادامه این توییت گفت که نسخه بازی سال ساخته تحسین شده آقای یوکو تارو به افزایش فروش این اکشن نقش آفرینی کمک کرده است.

سرعت فروش Nier: Automata پس از عملکرد خوب این بازی در چند ماه ابتدایی عرضه، کاهش پیدا کرد که البته این مسئله قابل درک است. بازی در 6 ماه ابتدایی عرضه فروش یک میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد و مدت کوتاهی بعد نیز فروش آن به مرز دو میلیون نسخه رسید. اما فروش 2 میلیون نسخه دیگر تقریبا 18 ماه زمان برد اما با این وجود هم می‌توان گفت که چنین آماری برای عنوانی که حتی خالق آن نیز انتظار چنین موفقیتی را از آن نداشت، فوق‌العاده است.

موچیزوکی در ادامه توییت خود اعلام کرد که عنوان Octopath Traveller نیز فروش قابل قبولی داشته است. این خبر حداقل برای PC گیمرها خوشحال ‌کننده است چرا که نسخه PC این بازی قرار است در ماه ژوئن عرضه شود. Final Fantasy XIV هم در کنار سرویس‌های اشتراکی بسیاری از عناوین آنلاین Square Enix، عملکرد خوبی داشته است.

جزئیات توییت تاکاشی موچیزوکی:

• فروش NieR (به لطف نسخه Game of the Year) از مرز 4 میلیون نسخه عبور کرد.
• Kingdom Hearts III عرضه موفقی را تجربه کرده است: فروش این بازی با عرضه محتوای دانلودی و … افزایش پیدا خواهد کرد.
• فروش Octopath راضی‌کننده است.
• فروش Left Alive به شدت ناامید کننده است.
• سرویس‌های اشتراکی بازی‌های آنلاین خصوصا FF14 همچنان سودآور هستند.

در توییتی دیگر اعلام شد که بسیاری از عناوین آینده Square Enix که برای عرضه در سال مالی 2020 برنامه‌ریزی شده‌اند، در نیمه دوم سال جاری میلادی منتشر خواهند شد. انتظار می‌رود که برخی از عناوین دیده نشده این شرکت در اواخر ماه جاری میلادی معرفی شوند.

با توجه به موفقیت Nier: Automata احتمالا ساخت دنباله این بازی نیز در دستور کار قرار گرفته است. برای جزئیات رسمی باید تا E3 2019 منتظر بمانیم.