تحلیلگر: PS5 در نوامبر 2020 عرضه می‌شود و قیمت آن 500 دلار خواهد بود

تحلیلگر: PS5 در ماه نوامبر 2020 عرضه می‌شود و قیمت آن 500 دلار خواهد بود

با انتشار اولین جزئیات رسمی از PS5، تحلیلگران صنعت گیم شروع به اشتراک گذاشتن پیش‌بینی‌های خود در مورد قیمت این کنسول و فروش آن کرده‌اند. حال به گرارش پردیس‌گیم و به نقل از Twinfinite، تحلیلگر صنعت گیم آقای "هیدکی یاسودا"(Hideki Yasuda) که در ژاپن بخاطر آنالیز و تحلیل بازار بازی‌های ویدئویی مشهور می‌باشد، پیش‌بینی خود در مورد کنسول نسل نهمی Sony را اعلام کرده است. بر اساس این بررسی، نسل بعدی کنسول Sony بر روی برطرف کردن نواقص PS4 تمرکز کرده و سخت‌افزار قدرتمند آن نیز حاکی از همین خبر می‌باشد.

با وجود اینکه پیش بینی قیمت PS5 با جزئیات رسمی منتشر شده کمی سخت می‌باشد، آقای یاسودا انتظار دارد تا این کنسول در ماه نوامبر 2020 به بازار ارسال شود. فرض او اینگونه است که قیمت کنسول در زمان انتشار 40,980 ین در ژاپن و 499 دلار در غرب باشد. آنالیزور ژاپنی فکر می‌کند که 6 میلیون واحد از نسل بعدی Playstation در اولین سال مالی (تا ماه مارچ 2021) به فروش خواهد رسید و 15 میلیون از آن در سال مالی دوم (تا پایان ماه مارچ 2022) به فروش می‌رود.

هم‌چنین، آقای یاسودا بر این باور است که پردازش ابری و پلتفرم Stadia هیچگونه تهدیدی برای برند موفق Playstation نمی‌باشند. البته، این را بخاطر داشته باشید که تمامی این موارد، تنها پیش بینی بوده و هنوز هیچگونه جزئیات رسمی از قیمت و سخت‌افزار PS5 یا زمان آن، مشخص نشده است. از اخبار مربوط می‌توان به SONY: درایو SSD پرسرعت کلید اصلی کنسول نسل بعدی ما است؛ صفحه‌های بارگذاری را پشت سر خواهیم گذاشت، اشاره کرد.