گزارش: بازی Days Gone لانچ موفق‌تری نسبت به عناوین God of War و Horizon Zero Dawn در ژاپن داشته است

گزارش: بازی Days Gone لانچ موق‌تری نسبت به عناوین God of War و Horizon Zero Dawn در ژاپن داشته است

به نظر می‌رسد که جدیدترین پروژه‌ی انحصاری Sony از نظر تجاری، عملکرد بسیار موفقی داشته است. ساخته‌ی Bend Studio تاکنون در بازارهایی مانند بریتانیا برای 2 هفته در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است، اما انتظار نمی‌رفت تا در بازار ژاپن نیز ارقام خوبی از نظر فروش به نام خود ثبت کند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Playstationlifestyle، عنوان Days Gone موفق شد تا در زمان انتشار 114,319 نسخه بفروشد که آن را از این نظر، تبدیل به سومین بازی غربی پرفروش SONY بعد از Marvel’s Spider-Man و Uncharted 4 در بازار ژاپن می‌کند. این مقدار فروش، بیانگر این است که Days Gone موفق شد تا پروژه‌های موفقی چون God of War و Horizon Zero Dawn را از نظر فروش در بازار ژاپن، پشت سر بگذارد.

برای موشکافی دقیق‌تر، فروش زمان انتشار Uncharted 4 در بازار ژاپن 124000 واحد بود و Marvel’s Spider-Man نیز توانست 132000 نسخه به فروش برسد. این رقم برای Horizon Zero Dawn مقدار 109000 و برای God of War و Detroit Become Human به ترتیب 50000 و 30000 نسخه می‌باشد.

مقدار فروش Days Gone آن را به بزرگترین لانچ IP جدید PS4 در بازار ژاپن بدل کرده است(با وجود اولین نسخه‌ی مجموعه‌ای جدید، Marvel’s Spider-Man یک آی‌پی جدید محسوب نمی‌شود). به نظر می‌رسد که با وجود دریافت نقدهای نه چندان مثبت، بازیکنان، ماجراجویی‌های دیکان در دنیایی پساآخرالزمانی را دوست داشته‌اند. هم‌چنین، Days Gone موفق شد تا بهترین لانچ فیزیکی بریتانیا در سال 2019 را نیز به نام خود ثبت کند.