توسعه‌دهنده: PS5 و Xbox بعدی بسیار قدرتمندتر از Stadia خواهند بود

توسعه‌دهنده: PS5 و کنسول بعدی Xbox بسیار قدرتمندتر از Stadia خواهند بود

نسل بعدی کنسول‌های خانگی در حال نزدیک شدن می‌باشند و به زودی PS5 و Xbox بعدی از راه خواهند رسید. با توجه به انتشار اولین جزئیات PS5 توسط Sony و آمادگی Microsoft برای برگزاری قدرتمند کنفرانس مطبوعاتی خود در E3، بسیاری بر این باورند که به زودی شاهد اولین رونمایی از کنسول‌های نسل بعد خواهیم بود. اما هنگام عرضه، سخت‌افزار آن‌ها چه‌قدر به روز و قدرتمند خواهد بود؟ به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، معاون استودیوی 3D Realms که شوتر اول شخص Wrath: Aeon of Ruin را برای عرضه در سال بعد در دست ساخت دارد، بر این عقیده است که PS5 و Xbox بعدی موارد زیادی را برای ارائه خواهند داشت و آن‌ها، گرایش کنسول‌های خانگی برای ساخت سخت‌افزاری نزدیک به استاندارهای PC را ادامه خواهند داد. صحبت‌های کامل "فردریک شریبر" در این مورد را در زیر مشاهده می‌کنید:

"با هر نسل پلتفرم‌ها، محیط توسعه به استاندارهای PC نزدیک می‌شود؛ موضوعی که به نفع تمام سازندگان بازی‌ها می‌باشد. ما انتظار داریم که کنسول‌های نسل بعد به گونه‌ای باشند که توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی برای آن‌ها، ساده‌تر از قبل باشد. نسل فعلی کنسول‌ها نیز سریع می‌باشد، اما تکنولوژی GPU، CPU و حافظه از زمانی که آن‌ها معرفی شدند، پیشرفت بسیاری کرده‌اند. خوشبختانه، این پیشرفت، موقعیت‌های بسیار خوبی را برای نسل بعد در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد."

هم‌چنین، هنگامی که از شریبر درباره‌ی Stadia سوال پرسیده شد، او به طور مختصر پاسخ داد و گفت که در حال حاضر، این سوال به موضوع مورد بحث ارتباطی ندارد. "PS5 و Xbox بعدی پا را فراتر از مشخصات سخت‌افزاری Stadia خواهند گذاشت" تنها جمله‌ای بود که شریبر در این مورد بیان کرد.

البته هنوز هیچگونه جزئیات رسمی از قطعات سخت‌افزار کنسول‌های نسل بعدی Sony و Microsoft به اشتراک گذاشته نشده است و باید منتظر بیانیه‌های رسمی این 2 کمپانی بمانیم.