۱۵ شگفت انگیز؛ فیلم‌هایی که همه منتظر اکران آن‌ها در پاییز ۲۰۱۸ هستند [قسمت دوم]

ونیز، تورنتو، تلوراید، سن سباستین، نیویورک- این ها تعدادی از فستیوال های سینمایی هستند که در ماه های آینده برگزار شده و بسیاری انتظار آن ها را در پاییز پیش رو می کشند. مانند همیشه، در این فستیوال ها شاهد اکران فیلم های متفاوتی خواهیم بود؛ از جمله برخی فیلم ها که از امیدهای مراسم اسکار ۲۰۱۹ به شمار می آیند. عنوان های بسیار جذابی از سراسر جهان در این فستیوال ها به نمایش درخواهند آمد اما در این میان ۱۵ عنوان در این مطلب انتخاب شده که می توان آن ها را بهترین فیلم هایی دانست که در پاییز پیش رو در فستیوال های مختلف به نمایش درآمده و بسیاری انتظار آن ها را می کشند.

۷- رُم

آلفونسو کوارون که در ساخت و تهیه فیلم «رُم» (Roma) نقش های متعددی را بر عهده گرفته ما را به تماشای فیلمی می خواند که پس از سال ۲۰۰۱ ،اولین فیلم اسپانیایی زبان او به شمار می آید. فیلم «رم» به دلیل این که یک فیلم ساخته شده توسط نتفلیکس بوده و به دلیل درگیری های بین این کمپانی و مسئولین فستیوال، نتوانست امسال جایی در فستیوال کن داشته باشد.

اما جای نگرانی نیست زیرا فیلم جدید کوارون در بسیاری از فستیوال های سینمایی پاییز ۲۰۱۸ به نمایش درآمده و صحبت های اولیه در مورد فیلم، آن را قوی و امیدوار کننده نشان می دهند. اگر فیلم جدی کوارون جوایز سینمایی متعددی دریافت کند به هیچ عنوان شگفت زده نشوید زیرا یکی از بهترین فیلم های جشنواره ونیز خواهد بود.

۶- بیوه ها

بهترین فیلم های پاییز 2018

استیو مک کویین نیز از آن کارگردانانی است که سبک منحصر بفرد خود را داشته و تاکنون فیلم ضعیفی از او دیده نشده است. فیلم جدید او با عنوان «بیوه ها» (Widows) ترکیبی از اکشن و مسایل عاطفی بسیار عمیق خواهد بود. داستان فیلم بر اساس یک سریال تلویزیونی بریتانیایی در دهه ۱۹۸۰ با همین عنوان ساخته شده که حول محور کشته شدن گروهی از سارقان بانک در حین دستبرد به بانک می چرخد. بیوه های افراد کشته شده تصمیم می گیرند که کار ناتمام شوهران مرحومشان را به شیوه خود به پایان برسانند.

علاوه بر وایولا دیویس، میشله رودریگز، لیام نیسن، در فیلم «بیوه ها» شاهد حضور ستارگان دیگری مانند رابرت دووال، کالین فارل و آندره هالند نیز خواهیم بود. شاید در ابتدا فکر کنید که با یک داستان تریلر سرقت کلیشه ای روبرو هستید اما وقتی که مک کویین کارگردانی فیلم را بر عهده دارد باید از نتیجه نهایی اطمینان کامل داشته باشید.

۵- راپسودی بوهمی

بهترین فیلم های پاییز 2018

فیلم زندگینامه ای «راپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) با بازی رامی ملک در نقش فردی مرکوری، خواننده مشهور گروه موسیقی کویین، در مورد این خواننده بزرگ و کنسرت مشهورش در سال ۱۹۸۵ است. ساخت این فیلم با مشکلات بسیاری همراه بود که از آن میان می توان به اخراج برایان سینگر، کارگردان فیلم و جایگزینی او با دکستر فلچر اشاره کرد. با این وجود، تریلرهایی که تاکنون از این فیلم منتشر شده که باید منتظر یک فیلم دیدنی و قوی باشیم.

۴- پیرمرد و اسلحه

بهترین فیلم های پاییز 2018

شاید امسال هیچ همکاری به اندازه همبازی شدن رابرت ردفورد و سیسی اسپیسک به عنوان دو بازیگر کهنه کار و افسانه ای سینما در فیلم «پیرمرد و اسلحه» (The Old Man and the Gun) حیرت انگیز نبوده باشد. این فیلم بر اساس داستان زندگی واقعی فارست تاکر ساخته شده است که داستان قتل ها و فرار او از زندان در سال ۲۰۰۳ توسط دیوید گرن در مجله نیویورکر به چاپ رسید. این آخرین شانس ما برای دیدن رابرت ردفورد روی پرده سینماست زیرا مدتی قبل این بازیگر افسانه ای اعلام کرد که از بازیگری بازنشسته خواهد شد. در این فیلم که توسط دیوید لاوری کارگردانی می شود، کیسی افلک نیز نقش کارآگاهی را بر عهده دارد که در تلاش است شخصیت ردفورد را دستگیر کند.

۳- در دروازه ابدیت

بهترین فیلم های پاییز 2018

تاکنون فیلم های متعددی در مورد زندگی ون گوگ، نقاش بزرگ هلندی، ساخته شده و بازیگران با استعداد بسیاری نیز نقش او را بازی کرده اند: از کرک داگلاس تا تیم روث. اکنون اما جولین شنابل که علاوه بر حرفه کارگردانی، یک نقاش کهنه کار نیز به شمار می آید و تاکنون فیلم های متعددی نیز ساخته، نسخه خاص خود از داستان زندگی ون گوگ را به تصویر کشیده است و به ویژه روز های آخر زندگی این شخصیت جنجالی. در این فیلم ویلم دفو نقش ون گوگ را بازی می کند.

اگر چه تفاوت سنی بسیاری بین دفو و ون گوگ وجود دارد- ویلم دفو اکنون ۶۲ سال سن دارد در حالی که ون گوگ هنگام مرگ ۳۷ سال سن داشت- اما بر اساس تصاویری که از این فیلم منتشر شده، دفو بسیار جوان تر از سن واقعی خود به نظر می رسد. البته این اولین فیلم شنابل در مورد نقاشی و نقاشان نیست زیرا فیلم دیگر او در مورد این حوزه با عنوان «Basquiat» فیلمی بسیار خوب و جذاب از آب درآمد. از دیگر بازیگران این فیلم زندگینامه ای می توان به اسکار آیزاک، مدس میکلسن، روپرت فرند و امیره کاسار اشاره کرد.

۲- ساسپیریا

بهترین فیلم های پاییز 2018

لوکا گواداگنینو اخیراً یکی از چهره های پرسروصدای سینمای جهان بوده که که جوایز اسکار و بفتای سال گذشته را برای فیلم «با نامت مرا صدا بزن» دریافت کرد. امسال نیز وی فیلم «ساسپیریا» (Suspiria) را ساخته که انتظار می رود یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ باشد. اگر چه قبلاً نیز فیلمی با این عنوان و داستانی مشابه ساخته شده اما نمی توان فیلم گواداگنینو را بازسازی آن فیلم دانست. با توجه به تریلر منتشر شده از فیلم «ساسپیریا» می توان ادعا کرد که فیلم گواداگنینو فضای متفاوتی داشته و بسیار طولانی تر از نسخه اورجینال است.

گواداگنینو در ابتدا قصد اکران فیلم در جشنواره های اروپایی را نداشت زیرا بیم داشت که فیلم جدیدش نتواند مخاطب خود را پیدا کند اما در نهایت جدیدترین شاهکار او در فستیوال فیلم ونیز به نمایش درخواهد آمد. مانند همکاری های گذشته، تیلدا سوینتون و داکوتا جانسون در نقش های اصلی فیلم جدید گواداگنینو حضور خواهند یافت و برخی گزارش ها تعداد نقش های سوینتون در فیلم را دو یا سه مورد برشمرده اند. بدون شک فیلم «ساسپیریا» موفقیتی قابل توجه برای کارگردان و بازیگران مذکور در پی خواهد داشت و می توان منتظر تحسین و تمجیدهای فراوانی از این فیلم بود.

۱- سوگُلی

بهترین فیلم های پاییز 2018

داستان فیلم «سوگُلی» (The Favourite) در انگلستان قرن هجدهم و بارگاه ملکه آن رخ می دهد. در این فیلم اولیویا کلمن نقش ملکه آن را بر عهده دارد و راشل ویز نیز نقش سارا چرچیل دوشس مارلبورو و دوست و مشاور نزدیک او را بازی خواهد کرد. با ورود دخترعموی جوان دوشس، با بازی اما استون، به قصر شرایط تغییر می کند و این دو زن در رقابتی سخت همراه با حسادت و خیانت سعی می کنند توجه ملکه را به خود جلب کنند. اگر داستان فیلم و بازیگران نیز نتوانسته نظر شما را جلب کند باید بگوییم که یورگوس لانتیموس کارگردانی آن را بر عهده دارد. اگر چه وی اینبار دیگر در نوشتن فیلمنامه نقشی نداشته اما تریلر پخش شده نشان می دهد که «سوگُلی» هنوز هم عناصر منحصر بفرد لانتیموس به عنوان یک کارگردان صاحب سبک را در خود دارد.

بهترین فیلم های پاییز 2018

البته فیلم های دیگری نیز در پاییز ۲۰۱۸ منتشر خواهند شد که از بهترین فیلم های سال به شمار می آیند؛ فیلم هایی مانند «ویرانگر» (Destroyer) با بازی نیکول کیدمن، «بوی او» (Her Smell) با بازی الیزابت ماس، امبر هرد، دن استیونز و ویرجینا مدسن، فیلم «کورسک» (Kursk) با حضور کالین فیرث و ماتیاس شونارتز، فیلم «پادشاه یاغی» (Outlaw King) با بازی کریس پاین و دیوید مکنزی و البته فیلم «لورو» (Loro) به کارگردانی پائولو سورنتینو.

نوشته ۱۵ شگفت انگیز؛ فیلم‌هایی که همه منتظر اکران آن‌ها در پاییز ۲۰۱۸ هستند [قسمت دوم] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.