اطلاعات جدیدی از Death Stranding توسط هیدئو کوجیما و نورمن ریدس به اشتراک گذاشته شد؛ بازی، اکشن و جهان آزاد می‌باشد

اطلاعات جدیدی از Death Stranding توسط هیدئو کوجیما و نورمن ریدس به اشتراک گذاشته شد؛ بازی، اکشن و جهان باز می‌باشد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamesradar، طی پنلی در شب گذشته در نیویورک، "نورمن ریدس" و "هیدئو کوجیما" اطلاعات جدیدی از Death Stranding به اشتراک گذاشتند. آن‌ها درباره‌ی اینکه چگونه بازیکنان به یکدیگر متصل خواهند شد، چگونه ریدس کارکتر سم را شکل داده است و منطقه‌ای اسرارآمیز که بازیکن، یک دوربین را کنترل می‌کند، صحبت کردند. بگذارید با صحبت‌های مرد افسانه‌ای صنعت گیم شروع کنیم:

"Death Stranding عنوانی اکشن و جهان آزاد بوده، اما کاملا یک تجربه‌ی تازه و جدید است. چیزهای زیادی در حال رخ دادن در دنیای واقعی-در آمریکا و در اروپا- می‌باشند. در واقع، همه چیز به اینترنت متصل می‌باشد، اما ما انسان‌ها تا حد معینی در دنیای واقعی، در ارتباط نیستیم. من این موضوع را به عنوان یک استعاره(تشبیه) در بازی قرار می‌دهم. بازیکن مجبور خواهد بود تا اتصال را در جهان بازی، دوباره راه‌اندازی کند. شما خیلی تنها هستید و در بازی، انزوا وجود دارد اما سعی خود را خواهید کرد تا متصل شوید(ارتباط برقرار کنید). برای داستان و گیم‌پلی، کلمه‌ی کلیدی "اتصال"(ارتباط) می‌باشد. البته، چیزهای زیادی در این میان وجود دارند، اما کلید، ارتباط و اتصال است. هم‌چنین، من یک ایده‌ی جدید را به بازی اضافه کرده‌ام. شما در حال اتصال بازی می‌باشید و همه در حال تجربه‌ی آن با یکدیگر می‌باشند و هنگامی که شما متصل می‌شوید، همه نیز به یکدیگر متصل خواهند شد! من نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم چون Sony خوشحال نمی‌شود، من دلم نمی‌خواهد از Sony جدا شوم.(ما سونی فن‌ها هم همینطور آقای کوجیما!)"

کار سختی نیست تا این توضیحات را خوانده و متوجه شویم که کوجیما به جهانی آنلاین اشاره می‌کند؛ چیزی شبیه به سبک MMO. البته با شناختی که از کوجیما داریم، Death Stranding چیز به شدت شگفت‌انگیزتر از آن خواهد بود و می‌تواند از ظرفیت‌های آنلاین Playstation به روشی کاملا جدید، استفاده کند. هر چه نباشد، داریم درباره‌ی مردی صحبت می‌کنیم که کارکترهایی را در مجموعه‌ی Metal Gear خلق کرد که به بازیکنان دستور می‌دادند تا برای متوقف کردن یک ماموریت، کنسول خود را خاموش کنند یا محتوای کارت حافظه‌ی بازیکن را می‌خواندند.

"نورمن ریدس" که بخاطر بازی در نقش کارکتر Daryl در سریال The Walking Dead شناخته می‌شود، با احتیاط فراوان درباره‌ی اینکه چگونه Death Stranding از دیگر عناوین متفاوت است، گفت:

"این بازی، یک روش متفاوت از فکر کردن است. من یک پسر نوجوان دارم و بازی‌هایی را تجربه کرده‌ام که شما فقط افراد را می‌کشید. Death Stranding اینگونه نیست، البته عناصر خشونت‌آمیز در آن به کار رفته است، اما چیز متفاوتی می‌باشد."

به نظر می‌رسد که بین کوجیما و ریدس، احترام و تاثیری دو طرفه وجود دارد و نابغه‌ی ژاپنی درباره‌ی ستاره‌ی خود با شگفتی صحبت می‌کند:"من تمام جنبه‌های نورمن را در Death Stranding قرار خواهم داد. تعداد زیادی میان‌پرده در بازی وجود دارد و میان‌پرده‌های طولانی مدت نیز قرار گرفته‌اند. شما نورمن را به عنوان کارکتر Sam در بازی خواهید دید، هنرنمایی او را در کات‌سین‌ها مشاهده کرده و ار آن لذت خواهید برد."

به نظر می‌رسد که منطقه‌ای در بازی وجود دارد که شما به جای Sam یک دوربین را کنترل می‌کنید؛ کوجیما در این مورد می‌گوید:

"یک مورد دیگه، من نمی‌توانم بگویم کجا، اما اگر شما به جایی در بازی بروید، دیگر Sam یا همان نورمن را کنترل نخواهید کرد، شما کنترل یک دوربین را در اختیار خواهید گرفت. شما Sam را خواهید دید و به نوعی می‌توانید دوربین را حرکت دهید تا محیط اطراف را مشاهده کنید و هنگامی که به Sam نگاه می‌کنید، ممکن است کارهایی مثل چشمک زدن انجام دهد. پس در واقع، شما هنوز به جای نورمن ریدس در نقش Sam بازی می‌کنید و در قسمت نمایش، Sam هنرنمایی خواهد کرد تا احساسات شما را برانگیخته کند، اما هنگامی که به این منطقه‌ی خاص می‌روید، شما عاشق خود نورمن ریدس خواهید شد. شما طرفدار نورمن می‌شوید، مطمئنم."

بگذارید خیال خودم و خودتان را راحت کنم، Death Stranding ماورایی و به شدت عجیب است. هم‌چنین، این دو تن درباره‌ی فرآیند طولانی ساختن اسکن 3 بعدی و کامل ریدس، بعلاوه‌ی موشن کپچر گسترده‌ی حرکات و حالات چهره‌ نیز صحبت‌هایی داشتند. حتی تتوهای ریدس که کوجیما درباره‌ی ان شوخی کرده و گفت که تتوهای جدید او باید به عنوان DLC به بازی اضافه شوند. ریدس در این مورد می‌گوید:

"این، یک همکاری فوق‌العاده می‌باشد. به نظرم، کوجیما می‌تواند یک کارگردان بی‌نظیر در دنیای سینما نیز بشود. شما دیدگاه او را دنبال می‌کنید و همه‌چیز، واقعی به نظر می‌رسد. حتی من اینجا نشستم و به حرفای شما گوش می‌دهم، در حال حرف زدن می‌باشم، برقراری ارتباط و حتی ساختن بازی، به نظرم تمام این‌ها از منبعی قابل اطمینان سرچشمه می‌گیره. کوجیما یک هنرمند صادق و درست‌کار می‌باشد."

کوجیما نیز اضافه کرد:"طی جلسات ضبط، نورمن ایده‌های زیادی را به من ارائه می‌دهد. خیلی‌ها فکر می‌کنند که من کامل هستم، اما اینطور نیست. من دلم می‌خواهد که با دیگران، همکاری داشته باشم. انجام این کار برای بار نخست با بازیگران هالیوود، برایم بسیار مهیج بود. من ایده‌های بسیاری برای به اشتراک گذاشتن، داشتم."

البته، بازیگران مشهور دیگری مانند بازیگر سریال Hannibal "مدس میکلسن" و هنرپیشه‌ی فیلم Spectre یعنی "لییا سایدو" نیز در بازی حضور دارند. در رابطه با حضور میکلسن و ریدس، کوجیما آن‌ها را قانع کرد تا بدون اینکه مفهوم بازی بر روی کاغذ آورده شود، در بازی ایفای نقش کنند.

خب الان کمی بیشتر از Death Stranding می‌دانیم. می‌دانیم که قرار است بزرگ، عجیب، جهان‌باز و البته استعاره‌ای ار دنیای امروز باشد. کوجیما کمی بیشتر نیز در مورد بازی توضیح داد:

"من می‌خواهم که مردم، درباره‌ی زندگی خود تفکر کنند یا یک قدم رو به عقب بردارند و به دنیا نگاه کنند و بگویند که "بله، این، اتصال و گسستگی در جهان می‌باشد." مانند برخی از مردم که دیواری در اطراف خود ایجاد کرده‌اند، مانند چیزی که در اروپا در حال رخ دادن می‌باشد. شما ممکن است چیزهایی شبیه به این موارد را در Death Stranding ببینید."

ریدس نیز در جواب گفت:"رفیقمون چیزهای زیادی می‌دونه." کوجیما در جایی از این پنل، به جمعیت گفت که "فکر کنم مردم گریه خواهند کرد". ما هیچگونه تریلر جدیدی از بازی مشاهده نکردیم، اما کوجیما وعده داد که در یک ماه آینده، چیزهای بیشتری برای دیدن وجود خواهند داشت. شاید Sony نمایش جدید بازی را در تاریخ برگزاری رویداد E3 به اشتراک بگذارد. تاکنون، تعدادی از اهالی دنیای هنر، نمایش بازی را دیده و تمامی آن‌ها، شگفت‌زده شدند؛ آخرین مورد نیز نوازنده‌ی گروه CHVRCHES بود. Death Stranding در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری بر روی PS4 در دسترس قرار می‌گیرد.