گزارش: آمار فروش کنسول PS3 تا پایان ماه مارچ 2017 منتشر شد

PS3

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، کمپانی Sony آماری آپدیت شده از فروش کنسول فوق‌العاده‌ی PS3 را به اشتراک گذاشته است. در گزارش مالی شرکت که روز گذشته منتشر شد، علاوه بر گزارش عملکرد خیره‌کننده‌ی PS4، کمپانی Sony آماری از تعداد واحدهای ارسال شده‌ی کنسول قبلی خود را نیز اعلام کرد.

بر اساس گزارش Sony، تعداد 87.4 میلیون واحد PS3 تا پایان ماه مارچ 2017 به فروشگاه‌ها ارسال شده است. هر چند این رقم در میان تمام کنسول‌های تاریخ، جایگاه بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما PS3 ضعیف‌ترین عملکرد را در میان کنسول‌های Sony داشته است.

هم‌چنین، فروش‌ نرم‌افزار نیز بر روی این کنسول خیره‌کننده بوده و بر اساس گفته‌های Sony، حدود 1 میلیارد نرم‌افزار بر روی PS3 فروش رفته است. به این معنی که بر روی هر PS3، یازده بازی فروخته شده است که از این منظر، PS3 تاکنون بهترین عملکرد را در میان کنسول‌های Playstation داشته است.

Playstation 3 میزبان بازی‌های انحصاری متعددی بود، عناوینی که انواع و اقسام سلیقه‌ها را پوشش می‌دادند. از God of War 3 و Killzone 3 گرفته تا Uncharted 2 و The Last of Us. بسیاری از بازی‌های انحصاری کنسول نسل هفتمی Sony بازسازی شده و یا ارتقا یافته و بر روی PS4 منتشر شدند. هم‌چنین، گزارش جدید Sony نشان می‌دهد که تاکنون 96.8 میلیون دستگاه PS4 فروش رفته است.