گزارش: فروش کنسول Switch از مرز 34 میلیون واحد عبور کرد

گزارش: فروش کنسول Switch از مرز 34 میلیون واحد عبور کرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، امروز صبح، Nintendo از نتایج مالی خود برای جدیدترین سال مالی کمپانی که در تاریخ 31 مارچ 2019(11 فروردین 98) به پایان رسید، رونمایی کرد و با توجه به این موضوع، اطلاعات جدیدی از فروش کلی کنسول Switch نیز در دسترس قرار گرفت.

بر این اساس، تا پایان سال مالی مذکور، Switch به طور رسمی موفق به فروش 34.74 میلیون واحدی در سرتاسر دنیا شده است. به این معنی که کنسول هیبریدی موفق شد تا از مجموع فروش Nintendo 64 در کمتر از نصف طول عمر آن، عبور کند. هم‌چنین، این عدد نشان می‌دهد که از ماه ژانویه تا 31 مارچ(11 دی- 11 فروردین) 2.5 میلیون واحد از Switch به فروش رسیده است. در تمام سال مالی نیز 16.95 میلیون واحد از کنسول فروخته شده است. علاوه بر این، برای سال مالی جدید که تا 31 مارچ 2020 ادامه دارد، Nintendo پیش‌بینی می‌کند که 18 میلیون واحد دیگز از Switch را به فروش برساند.

در بخش نرم‌افزار، Nintendo اعلام کرد که 118.55 میلیون واحد را در طول سال مالی گذشته به فروش رسانده است. پرفروش‌ترین بازی Switch تاکنون Mario Kart 8 Delux با فروش 16.69 میلیون واحدی می‌باشد. Super Mario Odyssey با 14.44 میلیون واحد در جایگاه دوم قرار داشته و Super Smash Bros نیز با 13.81 میلیون واحد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. این مقدار فروش برای Smash طی 4 ماه، دیوانه‌وار به نظر می‌رسد و احتمالا به زودی، لقب پرفروش‌ترین بازی Switch را از آن خود خواهد کرد.

به هر حال، Switch به روند خوب فروش ادامه داده، حتی با وجود اینکه انتظارات کمپانی Nintendo برای سال مالی گذشته، برآورده نشد. با توجه به لاین-آپی که برای Switch در سال 2019 در نظر گرفته شده است، می‌توان انتظار یک سال موفقیت‌آمیز دیگر را برای آن داشت. Switch پرفروش‌ترین کنسول سه ماهه‌ی اول سال 2019 در ایالات متحده نیز بوده است.