مصاحبه خواندنی با هیدئو کوجیما؛ مرز بین دنیای سینما و بازی در حال ناپدید شدن است؛ به آینده خوش آمدید!

آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) خالق افسانه‌ای سری بازی محبوب Metal Gear که هم اکنون در حال کار بر روی بازی انحصاری کنسول PS4 یعنی Death Stranding می‌باشد، به تازگی مصاحبه‌ای جذاب و خواندنی با یکی از وب سایت‌های ژاپنی انجام داده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech، کوجیما به تازگی مصاحبه‌ای با وب سایت ژاپنی Nikkei داشته است و در جریان آن صحبت‌های جالبی رد و بدل شده است. موضوع اصلی صحبت او درباره‌ی تکنولوژی 5G و سرویس‌های استریم ابری همچون Google Stadia بوده است و کوجیما در این باره گفت که این اتفاق باعث خواهد شد تا بازی‌ها با فرمت جدیدی توسعه یابند. او همچنین اضافه کرد که به زودی ممکن است در سرویس‌هایی همچون Netflix و دیگر خدمات دهنده‌های مشابه شاهد دسته بندی‌های جدیدی شامل سرگرمی‌های تعاملی (همچون بازی‌ها) و سرگرمی‌های غیر تعاملی (مانند فیلم‌ها و سریال‌ها) باشیم.

هیدئو کوجیما در این رابطه گفت: "آینده به زودی شروع خواهد شد. من این حرف را به مدت ده سال است که می‌زنم، اما آن موقع کسی متوجه آن نمی‌شد. با شروع به کار تکنولوژی‌های 5G و حتی نسل بعد آن یعنی 6G، بازهم تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. دوره‌ای که منتظرش بودیم در حال شروع شدن است.

با شروع به کار سرویس‌های تجاری 5G، شرکت‌هایی مانند Google از سرویس‌های ابری استریم جدید بازی‌های خود رونمایی کرده‌اند و شرکت‌هایی مانند Apple هم در حال تقویت جایگاه خود هستند. این سرویس‌ها امکان تجربه‌ی بازی‌ها در هر صفحه‌ی نمایشی را می‌دهند و دیگر خبری از کنسول‌های بازی نیست و شما می‌توانید در موبایل‌های هوشمند، تب لت یا کامپیوتر شخصی بازی کنید.


سرویس‌های ابری از حدود 5 یا 6 سال گذشته اثراتی از خود نشان داده بودند، اما تا پیش از این قضیه‌شان امکان تحققشان نبود. اگرچه ممکن است این پروژه‌ها شکست بخورند،‌ اما من به شخصه فکر به شکستشان نمی‌کنم. تصور استفاده از استریم بازی‌ها شاید با تکنولوژی 4G کمی سخت باشد، اما در پنچ سال آینده و گسترش 5G همه چیز تغییر خواهند کرد.

به زودی بازی‌هایی عرضه خواهند شد که مانندشان را تا به حال ندیده‌ایم، تاریخ سرگرمی‌ها چنین چیزی را به ما اثبات کرده است. به طور مثال، مدت زمان متوسط یک فیلم در سینما دو ساعت است و باید چنین باشد، زیرا که آنجا سینما است و همچنین پاپکورن‌ها باید به فروش بروند. اما بعد از سه ساعت ممکن است فیلم خسته کننده شود و بیننده به استراحت یا دستشویی نیاز به پیدا کند.

با رونمایی از سرویس ابری Google، دیگر هیچ کنسول اختصاصی بازی‌ای نیاز نیست، اگر که شما یک صفحه نمایشگر داشته باشبد؛ شما می‌توانید به طور کامل بازی را استریم کنید. اگر در حال تماشای یک تریلر از بازی‌ای در YouTube هستید، می‌توانید مستقیما خود آن بازی را تجربه کنید. اما با اینحال تمام این‌ها فقط یکسری مقدمه برای آشنایی هستند.

بعد از پیشرفت این ایده، محتواهای ویدئویی مانند بازی‌ها، فیلم‌ها و مستندها می‌توانند باهم در یک مسیر حرکت کنند. این چیزی‌ست که من واقعا می‌خواهم بدانم: چه می‌شود اگر واقعا این اتفاق بیفتد؟ با Netflix شما می‌توانید در یک صفحه‌ی انتخاب، بازی‌های و فیلم‌ها را انتخاب کنید. بازی‌ها، یک سرگرمی تعاملی و فیلم‌ها، یک سرگرمی غیر تعاملی؛ هر کدام تا پیش از این تجربه‌ای 180 درجه متفاوت را ارائه می‌دادند، اما اکنون مرزهایشان در حال ناپدید شدن هستند.

این جنبش از مدتی پیش شروع شده است، محتوای ویدئویی Black Mirror: Banders Natch که مدتی پیش در Netflix عرضه شد. داستان این فیلم توسط تماشاگر انتخاب می‌شود و شخصیت اصلی توسط او انتخاب‌هایش را انجام می‌دهد. این یعنی که در حال نزدیکی به بازی‌های تعاملی هستیم."

در ادامه‌ی مصاحبه کوجیما گفت که قصد دارد کاری بزرگ با تکنولوژی استریم انجام دهد، اما او فعلا نمی‌تواند چیزی راجع به آن به اشتراک بگذارد. او همچنین افزود که یکی از تغییرات بزرگ دیگری که به زودی در بازی‌ها انجام خواهد شد این است که استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار بیشتر خواهند شد.

او در این باره نیز گفت: "قطعا تفاوت‌ها ایجاد خواهند شد. این اتفاق پنج سال بعد از گسترش 5G رخ می‌دهد. من می‌خواهم حتی با تکنولوژی استریم هم یک کار بزرگ انجام دهم. من نمی‌توانم چیز بیشتری راجع به این بگویم، زیرا که نمی‌خواهم آن را اسپویل کنم (می‌خندد).

در پنج سال آینده، من فکر می‌کنم که سرگرمی‌ها همراه با هوش مصنوعی دچار تغییر خواهند شد. هوش‌های مصنوعی نحوه‌ی تعامل کنونی شما را تغییر خواهند داد. من هم اکنون در حال صحبت درباره‌ی استریم هستم و خودم محتوایم را انتخاب خواهم کرد، اما شاید در پنج سال آینده هوش مصنوعی بتواند من را درک کند و محتوایی را برایم انتخاب کند."

نظر شما راجع به این صحبت‌ها چیست؟ لطفا دیدگاه و تحلیل خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.