تعطیلی Telltale Games باعث کنسل شدن یک بازی دیگر بر اساس سریال Stranger Things شد

تعطیلی Telltale Games باعث کنسل شدن یک بازی دیگر بر اساس سریال Stranger Things شد

چند ماهی از تعطیلی استودیوی Telltale Games می‌گذرد و ما همچنان در حال به دست آوردن اطلاعات دیگری از گذشته‌ی این توسعه دهنده هستیم. مدتی پیش این استودیو در حال کار بر روی یک بازی اقتباسی از یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه‌ی Netflix یعنی Stranger Things بود، اما اکنون وب سایت Verge گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن ما فهمیدیم که یک بازی دیگر نیز بر اساس این سریال توسط استودیوی Night School که سابقه‌ی کار بر روی بازی Oxenfree داشته در حال ساخت بود و Telltale Games قرار بود وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده داشته باشد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، استودیوی Night School هم اکنون در حال کار بر روی یک بازی جدید به نام Afterparty است و شامل یک تیم کوچک با سیزده عضو می‌شود و در گذشته قرار بود همکاری‌های بیشتری بین این تیم توسعه دهنده و استودیوی Telltale Games شکل بگیرد. Night School توسط تعدادی از اعضای سابق Telltale تاسیس شده است و بعد از ساخت عنوان Oxenfree، آن‌ها یک بازی موبایلی بر اساس یکی از دیگر از سریال‌های محبوب شبکه‌ی USA Network یعنی Mr. Robot ساختند که توسط Telltale Games منتشر شد.

با تجربه‌ای که استودیوی Night School در ساخت یک بازی روایت محور خاص داشت، Telltale Games اینبار تصمیم گرفت تا ساخت بازی‌ای بر اساس سریال Stranger Things را بر عهده‌ی این استودیو بسپارد. منبع وب سایت Verge در اینباره می‌گوید که پیت هاولی (Pete Hawley)، مدیر عامل Telltale با چندین تیم و استودیو از جمله Night School صحبت کرده بود تا بازی‌ای با یک فرم داستانگویی جدید توسعه دهند، زیرا که او معتقد بود فرمولی که Telltale از آن استفاده می‌کرد در حال راکد شدن بود و دیگر جذابیت گذشته را نداشت و این همکاری می‌توانست یک راه کم ریسک برای توسعه‌ی چیزی جدید و به دست آوردن تجربه‌ای نو باشد.

از آنجایی که Night School بعد از ساخت Mr. Robot دیگر مشتاق نبود تا یک بازی لایسنس شده‌ی دیگر بسازد، تشابهی که میان اتمسفر بازی Mr. Robot و سریال Stranger Things وجود داشت و اینکه هر دو جهانی ماورایی و با تمرکز بر شخصیت‌های نوجوان بودند و دارک تریلر بودن آن‌ها باعث شد تا این استودیو توسعه دهنده‌ی بازی جدید Stranger Things باشد. ساخت این بازی از ماه ژانویه‌ی سال 2018 و با نام رمزی Kids Next Door شروع شد.

در همان زمان هم استودیوی Telltale Games در حال ساخت بازی اقتباسی خود از Stranger Things بود که وقایع آن میان فصل دوم و سوم سریال قرار داشت. سرانجام زمان گذشت و روابط بین Night School ،Telltale Games و Netflix ضعیف‌تر شد و پرداخت‌های عقب مانده‌ی Telltale به Night School و همچنین بسته شدن آن استودیو موجب کنسل شدن این پروژه شد. خوشبختانه این اتفاق صدمه‌ای به Night School نزد و این استودیو توانست بدون اخراج کردن اعضای خود شروع به ساخت بازی جدیدی به نام Afterparty کند.

لازم به ذکر است که مدتی پیش اطلاعات و تصاویری از بازی کنسل شده‌ی Stranger Things استودیوی Telltale Games منتشر شد؛ وب سایت Verge درباره‌ی این بازی می‌گوید که ایده‌های بلند پروازانه‌ای قرار بود در آن پیاده شوند و فضای آن ترکیبی از بازی‌های The Witcher 3 و Night in the Woods بود و رگه‌هایی از Oxenfree و Firewatch نیز در آن دیده می‌شد، چیزی که شاید باعث می‌شد Telltale Games دوباره احیا شود.

در آخر باید بگوییم که اگر همچنان مشتاق تجربه‌ی بازی‌ای از سریال Stranger Things هستید، می‌توانید منتظر یک عنوان کاملا متفاوت از آن با نام Stranger Things 3: The Game توسط شرکت BonusXP ساخته و منتشر می‌شود و قرار است در تاریخ 4 جولای (13 تیر) که همزمان با شروع فصل جدید سریال است، عرضه شود. نظر شما در این رابطه چیست؟