شایعه: تاریخ عرضه Cyberpunk 2077 لو رفت

شایعه: تاریخ عرضه Cyberpunk 2077 لو رفت

انتظار می‌رود که تاریخ عرضه عنوان مورد انتظار و بلندپروازانه CD Projekt Red برای PS4 ،Xbox One و PC یعنی Cyberpunk 2077 در رویداد E3 2019 به صورت رسمی اعلام شود اما به نظر می‌رسد که زمان عرضه این بازی حدودا 2 ماه پیش از شروع E3 2019 لو رفته است. پیش از این نیز در شایعه‌ها و گزارش‌هایی به عرضه Cyberpunk 2077 در سال 2019 اشاره شده بود اما هیچ جزئیاتی از موعد دقیق عرضه این بازی در دسترس نبود. به گزارش پردیس گیم و به نقل از ComicBook، امروز برای اولین بار یک خرده فروشی اسلواکیایی به نام Pro Gaming Shop مورد انتظارترین اکشن نقش آفرینی آینده را برای عرضه در تاریخ 28 نوامبر (پنج‌شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۸) لیست کرد. البته مشخص نیست که این تاریخ از سوی CD Projekt Red اعلام شده تا تاریخ تخمینی عرضه بازی است که توسط خرده فروشی زده شده است.

استفاده از تاریخ عرضه حدودی برای عناوینی که موعد رسمی عرضه آنها اعلام نشده در میان خرده فروشی‌ها رایج است اما در این عمل معمولا تاریخ دقیقی اعلام نمی‌شود. خرده فروشی‌ها تاریخ عرضه یک بازی را معمولا با هدف پیش فروش آن به صورت حدودی تخمین می‌زنند به این صورت که اولین یا آخرین روز یک ماه را برای عرضه آن بازی تعیین می‌کنند. با این توضیح، مشخصا تاریخی که توسط Pro Gaming Shop برای عرضه Cyberpunk 2077 اعلام شده، حدودی نیست. اما آیا می‌توان به آن استناد کرد؟

شواهدی از عرضه Cyberpunk 2077 در سال جاری میلادی وجود ندارد و عرضه این بازی در سال 2020 محتمل‌تر است. با این وجود خرده فروشی Pro Gaming Shop بر چه اساس عرضه این بازی در سال 2019 را پیش‌بینی کرده است؟ شاید CD Projekt Red موعد رسمی عرضه عنوان آینده خود را به خرده فروشی‌ها اعلام کرده است؟

به هر حال، به این تاریخ باید به چشم شایعه نگاه کرد. تاریخ عرضه Cyberpunk 2077 هنوز مشخص نیست اما احتمالا در جریان رویداد E3 2019 جزئیات بیشتری در این رابطه خواهیم شنید. مراسم E3 2019 در تاریخ 11 ژوئن (۲۱ خرداد) شروع شده و تا دو روز بعد یعنی 13 ژوئن (۲۳ خرداد ۱۳۹۸) ادامه خواهد داشت.