با PiO گرین، آل‌این‌وان “AiO” خودرا زیباتر و قوی‎تر بسازید

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از روابط عمومی شرکت گرین، اغلب ما با کامپیوترهای یک‎پارچه All in One (که اصطلاحا AiO نامیده می شوند) آشنا هستیم و اولین نکته مثبتی که در ذهن ما نقش می بندد، طراحی زیباتر و فضای کمتری است که AiO ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی Desktop دارند. طی سال های اخیر شاهد هجوم انواع برندها با مدل ها و امکانات مختلف AiO بوده ایم که در کنار لپ تاپ ها توانسته اند سهم نسبتا مناسبی از این بازار کامپیوتر را به خود اختصاص دهند. اما چرا هیچ کدام از LapTop ها و AiO ها نتوانسته اند از نظر عملکرد، قابلیت و خدمات، جایگزین بدون دردسری برای کامپیوترهای رومیزی رایج شوند! این سوال، بهانه ای است که در ادامه به پاسخ آن و راهکار ارایه شده توسط شرکت سیاره سبز “GREEN” خواهیم پرداخت…

نوع کامپیوتر

کامپیوتر PiO گرین کامپیوتر یکپارچه AiO کامپیوتر رومیزی متداول

دارد

ندارد

دارد

قابلیت انتخاب و نصب پردازنده به انتخاب مصرف کننده

دارد

ندارد

دارد

قابلیت سرویس و ارتقای سیستم توسط مصرف کننده

کمتر از 10 لیتر

کمتر از 20 لیتر

بیشتر از 40 لیتر

حجم فضای مورد نیاز کل سیستم

کمتر از 150 وات

کمتر از 150 وات

بیشتر از 200 وات

میزان مصرف انرژی کل سیستم

خانگی، اداری

خانگی، اداری

خانگی، اداری، گیمینگ

مورد استفاده مرسوم

گارانتی یک‎پارچه معتبر

گارانتی یک‎پارچه

قطعات به صورت مجزا

گارانتی

Intel Core i3 7100

Score: 425

Intel Core i3 7100U

Score: 261

Intel Core i3 7100

Score: 425

امتیاز پردازنده Core i3 در تست

Cinebench R15 (Multi-Core)

همانطور که می دانید، کامپیوترهای یکپارچه AiO کم حجم و به صورت پک شده و با سخت افزارهای نصب شده و کامل ارایه می شوند و اغلب ارایه کنندگان کامپیوترهای AiO بر این موضوع تاکید دارند که از نظر عملکرد، قدرت پردازشی و … محصولشان قادر به رقابت با کامپیوترهای رومیزی مرسوم است! اما در واقع اینگونه نیست! چرا که از نظر مصرف کننده، مجموعه ای از اختیارات، امکانات و قابلیت های که در کامپیوترهای رومیزی (دسکتاپ) رایج وجود داشته، در اینگونه محصولات AiO در دسترس نیست! این در حالیست که اغلب سیستم های AiO متداول، دارای نقایصی می باشند که از این جمله می توان به عدم امکان ارتقای این سیستم ها، عدم امکان انتخاب قطعات اصلی به دلخواه کاربر، تعمیر و نگهداری پر هزینه تر، ابعاد و ظاهر نچندان دلچسب، هزینه بیشتر در برابر یک کامپیوتر دسکتاپ و … اشاره نمود.

جدول مقایسه عملکرد پردازنده دسکتاپ با پردازنده آنبرد موبایلی اینتل

با بررسی مختصر در مشخصات فنی اغلب AiO های رایج بازار، شاهد استفاده از مادربردهای اختصاصی با پردازنده های آنبُرد (اصطلاحا CPU Embedded) مخصوص موبایل با پسوند U خواهید بود که از نظر عملکرد تا مرز 50% ضعیف تر از پردازندهای سوکتی دسکتاپ هستند. به عنوان مثال در جدول بالا، توجه شما را به مقایسه عملکرد دو مدل پردازنده اینتل Core i3 7100 (مخصوص دسکتاپ) با Core i3 7100U (آنبُرد و مخصوص تجهیزات موبایل که در اغلب AiO ها مورد استفاده قرار می‎گیرد) جلب می نماییم. در واقع و با توجه به نتایج فوق می توان عنوان داشت که تقریبا عملکرد یک پردازنده Pentium دستکاپی، معادل یک پردازنده Core i3 موبایلی (آنبرد سری U) است که خود نشان دهنده قدرت و عملکرد پردازنده های دسکتاپی است که در PiO گرین (بر خلاف AiO های متداول بازار) قابل استفاده می باشند.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

تیم تحقیق و توسعه شرکت سیاره سبز با پشتوانه دانش 20 ساله در حوزه صنعت IT و سیستم های کامپیوتری و همچنین جمع آوری نظرات مصرف کنندگان محترم، مدت بسیار زیادی را صرف طراحی، تست، اصلاح و عرضه محصولی نموده که امروز می توان آن را با مدل GPiO240-H110T تحت نام تجاری GREEN در بازار یافت. در این محصول تمامی نواقص دستگاه های AiO (All In One) تا حد امکان بر طرف شده است و محصولی بسیار زیبا، باکیفیت و بسیار رقابتی و درخور شان مصرف کننده ایرانی، روانه بازار شده است. ضمن اینکه شرکت سیاره سبز در نظر دارد تا به زودی تنوع این محصول را در چند رنج با مشخصات مختلف، گسترش داده و به یکی از گروه کالاهای تولید عمده خود تبدیل نماید.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

معرفی PiO و مزایا آن نسبت به AiO:

واژه PiO مخفف واژه Part In One می باشد و تفاوت عمده آن با دستگاه های AiO در امکان نصب قطعات اصلی توسط خود کاربر و سفارشی سازی دستگاه بسته به نوع کار کاربر می باشد. در این نوع از سیستم ها کاربر امکان انتخاب قطعاتی همچون پردازنده، رم و هارد را داراست. قالباً دستگاه های PiO از لحاظ ابعاد، بزرگتر و قطور تر از دستگاه های AiOمی باشند اما PiO گرین از این قاعده مستثنی بوده و از قطر بسیار کمتری حتی نسبت به AiO های با اعتبار جهانی موجود در بازار ایران بهره می برد!

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

معرفی PiO جدید گرین با مدل GPiO240-H110T:

دستگاه جدید GPiO240-H110T که به شکل AiO و PiO روانه بازار مصرف کنندگان محترم شده است دارای یک صفحه نمایشگر 24 اینچی (23.8 inch) با تکنولوژی VA ، مادربرد ایسوس با چیپ ست اینتل H110 ، خنک کننده هیت پایپی پردازنده، دو عدد اسپیکر 3 وات به صورت استریو، آداپتور 150 واتی گرین، موس و کیبورد بی سیم، ماژول وای فای دوال بند و قاب اصلی دستگاه می باشد. گرین، سری جدید PiO های خود را در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می نماید.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

طراحی اولترا اسلیم و بسیار نازک بدنه دستگاه با طراحی دایموند (الماسی) در پشت دستگاه و صفحه نمایشگر بدون فریم در جلو دستگاه و همچنین پایه آلومینیومی بسیار مستحکم، ترکیب چشم نوازی از یک سیستم زیبا در اختیار کاربر قرار می دهد.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

PiO گرین دارای مانیتور 24 اینچ در رزولوشن FHD 1920×1080 با کیفیت تصویر بسیار چشم نواز تکنولوژی VA می باشد که از زمان پاسخگویی بهتری نسبت به مانیتورهای IPS بهره می برد و همچنین زاویه دید 178 درجه ای را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

مادربرد ایسوس H110T تعبیه شده در این دستگاه، قابلیت پشتیبانی از تمامی پردازنده های نسل 6 و 7 اینتل را داراست و کاربر می تواند به آسانی رنج گسترده ای از پردازنده های اینتل را برای سیستم خود انتخاب کند (میزان توصیه شده پردازنده هایی با توان مصرفی کمتر از 65 وات می باشند). وظیفه خنک سازی پردازنده نیز بر عهده کولینگ اکتیو قدرتمند و کم صدایی‎ست که به 3 هیت پایپ 8mm و فن با سبک کولینگ توربینی مجهز شده است. همچنین دو عدد اسپیکر با قدرت 3 وات Rms در دو طرف دستگاه نصب گردیده که امکان خروجی صدای استریو را برای کاربر فراهم می آورد.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

PiO گرین مجهز به ماژول WiFi دوال باند (باندهای 2.4GHz و 5GHz) اینتل Intel® Dual Band Wireless-AC 3160 با استاندارد 802.11ac به همراه دو آنتن مجزا و با حداکثر سرعت 433Mbps می باشد که انتقال سریع اطلاعات را برای کاربر مهیا می سازد. همچنین این ماژول به بلوتوث نسخه 4 نیز مجهز می باشد.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

آداپتور قدرتمند 150 واتی گرین وظیفه تامین توان مورد نیاز سیستم را بر عهده دارد. این آداپتور دارای مدارات محافظتی کامل در بخش ورودی و خروجی می باشد که سلامت سیستم را تضمین می کند.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

به همراه PiO گرین یک باندل بی سیم موس و کیبورد عرضه می شود که دارای طراحی زیبا و کم جا بوده و برای ارتباط با دستگاه از یک دانگل ماکرو بهره می برد.

پارت_این_وان_گرین_آل_این_وان_pio_green_make_your_aio

برای نصب حافظه ذخیره سازی، یک جایگاه 2.5 اینچی در داخل قاب دستگاه و همچنین یک درگاه m.2 با قابلیت نصب SSD های M2 در سایز طولی 42mm/60mm در نظر گرفته شده است که کاربر بسته به نیاز خود می تواند از این دو درگاه استفاده نماید.