ادعای روزنامه ژاپنی: کنسول نسل بعد Nintendo در سال جاری منتشر نخواهد شد

Nintendo

روزنامه ژاپنی Nikkei در گزارشی مدعی شده است که نسخه فشرده‌تر و ارزان‌تر کنسول Nintendo Switch که اخیرا جزئیاتی از آن فاش شده بود و برخی آن را به عنوان Nintendo Switch Lite نام گذاری کرده اند در پاییز امسال عرضه خواهد شد. این روزنامه همچنین اشاره کرده است که کنسولی که قرار است پلتفرم نسل بعدی Nintendo را شکل بدهد تا پایان سال 2019 معرفی نخواهد شد و Nintendo بعد از عرضه نسخه ارزان و کوچک Switch این کنسول را معرفی خواهد کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل comicbook در این گزارش آمده است که Nintendo به دنبال آزمایش برخی موارد نظیر ایجاد تغییرات گسترده در سیستم عامل بر روی کنسول نسل بعد خود است. موضوعی که می‌تواند عدم آمادگی برای معرفی کنسول را توجیه می‌کند. شاید چنین سیاستی تصمیم درستی باشد. شاید سال 2020 زمان مناسبی باشد. سالی که احتمالا با عرضه کنسول‌های نسل بعد Sony و Microsoft اشتیاق گیمر‌ها برای کنسول‌های نسل بعد نیز بیشتر می‌شود.

مورد دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده پروژه جالب Quality of Life کمپانی Nintendo است که در زمان ساروتو ایواتا کمپین کیک‌استار آن آغاز شد. پروژه‌ای که تا حدودی تکمیل شده بود اما طبق اداعای Nikkei به دلیل عدم تطابق با سیاست‌های برندینگ شرکت اطلاعاتی از آن منتشر نشد. تنها چیزی که از این پروژه می‌دانیم این است که پروژه شامل دستگاه‌های لمسی می‌شد که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کرد. کنسل شدن این پروژه یکی از تصمیم‌های بحث‌برانگیز Nintendo است.

روزنامه Nikkei در گذشته یک منبغ بزرگ و قابل اطمینان برای اخبار Nintendo بوده است اما اطلاعات منتشر شده در آن اخبار رسمی نیستند. همچنین در ترجمه اطلاعات این روزنامه برخی اختلاف نظر‌ها وجود دارد. عده‌ای معتقدند که که Nikkei به تاخیر در عرضه کنسول نسل بعد اشاره نکرده است و فقط مدعی شده است که این کنسول بعد از نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر Switch عرضه خواهد شد.