شایعه: کنسول نسل بعدی مایکروسافت قوی‌تر از PS5 خواهد بود

در هفته‌ای که گذشت، بخش سرگرمی تعاملی سونی به طور رسمی اطلاعاتی از کنسول نسل بعدی خود، PS5، منتشر کرد. جزئیات منتشر شده نشان می‌دهد که با کنسول قدرتمندی رو به رو هستیم که قابلیت اجرای بازی‌های PS4 را نیز دارد و همچنین زمان لود شدن بازی‌ها در آن 19 برابر سریع‌تر از PS4 خواهد بود. در هر حال، با توجه به گزارشات جدید منتشر شده به نظر می‌رسد کنسول نسل بعدی رقیب سونی یعنی مایکروسافت قدرت بیشتری نسبت به PS5 خواهد داشت و "پیشرفته‌تر" خواهد بود.

یک روزنامه‌نگار با نام "آینسلی بَودن" در توییتر متذکر شد که منابع داخلی مختلفی اعلام کرده‌اند کنسول نسل بعدی Xbox که در حال حاضر با نام رمزی Xbox Scarlett شناخته می‌شود، "پیشرفته‌تر" از PS5 خواهد بود. منظور دقیق از این کلمه مشخص نیست اما اطمینان داریم که جنبه اول قوی‌تر بودن و پس از آن ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌هالی متنوع‌تر می‌باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، بَودن همچنین به این نکته اشاره کرد که منابع داخلی ذکر شده معتبر هستند و برای سالیان سال است که اطلاعات صحیح به او ارائه می‌دهند، به عبارت دیگر او این جزئیات را از یک کاربر بی‌نام و نشان در 4chan دریافت نکرده است. حتی اگر Xbox بعدی قوی‌تر باشد جای هیچ تعجبی نیست چرا که مایکروسافت در این نسل با کنسول Xbox One X نشان داد که می‌خواهد بر روی قدرت بیشتر و ارائه سخت‌افزارهای بی‌نظیر تمرکز کند و به نظر می‌رسد در نسل آینده نیز این رویه را ادامه خواهد داد.

با این وجود هنوز مشخص نیست که چگونه Xbox بعدی می‌خواهد پیشرفته‌تر از کنسول نسل بعدی PS5 باشد که به رزولوشن 8K،قابلیت ray-tracing،صدای سه بعدی،لودینگ فوق سریع و عملاََ هر چیزی که از یک PC پیشرفته بر می‌آید دست پیدا کرده است.

همانطور که متوجه شدید، جزئیات بالا تنها در حد یک شایعه است چرا که مایکروسافت چیزی را به صورت رسمی تایید نکرده است.

نظر شما در این باره چیست؟