نسل بعد به برنامه‌نویسان هوش مصنوعی کمک می‌کند تا بازی‎‌های پیچیده‌تری بسازند

NPCهای جمعی در Final Fantasy 15 احمق هستند. آن‌ها می‌نشینند و صحبت می‌کنند،غذای خود را به اشتراک می‌گذارند و در محیط بازی به طرزی سرگردان به دنبال استراحت کردن هستند اما با وجود این‌ها همگی بی‌مغز هستند.

آن‌ها در محیط بازی توسط انگل‌ها کنترل می‌شوند. این کرم‌های مغز به عنوان اشیاء باهوش شناخته می‌شوند که در مراحل تعبیه شده‌ و نقش جماعتی مغناطیسی را ایفا می‌کنند، به عنوان مثال همین کرم‌ها هستند که جمعی از NPCها را به سمت یک میز می‌کشند، در انتها نیز بسته به چگونگی ملحق شدن سایر NPCها انیمیشن‌های مختلفی به نمایش در می‌آید.

این شیوه کنترل هوش مصنوعی از سال 1980 در میان بازی‌ها وجود دارد اما روش‌های جدید و کارآمدتر به زودی به صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا خواهند کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، محقق ارشد هوش مصنوعی شرکت Square Enix، "یویچیرو میاکه"، در مصاحبه‌ای با این وبسایت گفت:

"تکامل اساسی بعدی در مبحث هوش مصنوعی مربوط به هوش مصنوعی جمعی(Crowd AI) خواهد بود. قبلاََ اشیاء کوچکی بودند که شخصیت‌ها را مجبور به حرکت و اقدام به اعمال مختلف می‌کردند، از این به بعد وارد مرحله‌ای خواهیم شد که هوش مصنوعی طراحی شده حرکات اشیاء مختلف را رقم می‌زند."

"در دهه 80، ورژن کلاسیک این نوع هوش مصنوعی موضوع برعکس بود و اشیاء بر روی NPCها و بازیکنان تاثیرگذار بودند اما حالا به دوره‌ای رسیدیم که کار جدیدی انجام دهیم. روش جدید بیشتر به استفاده بهینه و کاراتر از قدرت پردازشی ارتباط دارد."

"در استایل کلاسیک چندین شیء هوشمند در نظر گرفته می‌شود که کارکتر پس از شناسایی دقیق آن‌ها، با این اشیاء ارتباط بر قرار می‌کند. در این حالت شما می‌تواند هوش مصنوعی جذاب و پر جزئیاتی را تعریف کنید اما به وجود آمدن این جزئیات هزینه پردازشی سنگینی دارد. در هوش مصنوعی تجمعی نوع جدید، شخصیت وارد منطقه می‌شود و با دستورالعمل‌های جدید بر روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. دیگر بحث عظمت و بزرگی اهمیت ندارد و مسئله اصلی کارایی خواهد بود."


او در ادامه توضیح داد:

"در Final Fantasy 15، هر یک از شخصیت‌ها هوش مصنوعی خاص خود را داشتند و همچنین اشیاء هوشمند مختلف و در نهایت هوش مصنوعی متا نیز در بازی تعریف شده است.(هوش مصنوعی متا چیزی است که تغییرات لازم را بر روی سایر هوش مصنوعی‌ها مبتنی بر موضوعات مختلف اعمال می‌کند.) به عنوان مثال اگر شما با یک دشمن مبارزه کنید و تصمیم به فرار بگیرید، هوش مصنوعی متا به همراهان شما می‌گوید که مبارزه را رها کنند. این مورد قانون در اولویت بودن مبارزه را می‌شکند. معماری پلتفرم‌های نسل آینده این تکنیک‌های سازندگان را تشخیص می‌دهد و به صورت بالقوه فرایند پردازش را آسان‌تر خواهد کرد."

"اما همچنان به عنوان یک برنامه‌نویس، شما باید برنامه‌نویسی هوش مصنوعی را هوشمندانه انجام دهید چرا که همچنان محدودیت‌های مربوط به چیپ‌ها و سایر موارد وجود دارد."

"به طور حتم یکی دیگر از مواردی که آینده هوش مصنوعی را رقم می‌زند، فراگیری ماشینی خواهد بود. شما در آینده در بازی‌های مختلف شاهد هوش مصنوعی‌هایی خواهید بود که بر اساس استایل مختلف بازی کردن بازیکنان و یا شخصیتشان واکنش نشان خواهند داد. این که آیا شما یک بازیکن خوب هستید یا خیر، آیا قصد مبارزه دارید و یا این که بیشتر اهل اکتشاف دنیای بازی هستید؟ ما برنامه‌نویسان چنین الگوهایی را آنالیز می‌کنیم و پس از آن هوش مصنوعی طراحی شده برای شخصیت‌های بازی به طور گسترده‌ای خودکار عمل می‌کنند و از الگوهای بازی کردن به صورت پویا بهره خواهند گرفت."

"با این وجود، بخش گسترده‌ای از تکامل هوش مصنوعی در سطح متا AI رخ خواهد داد که توسط شخص برنامه‌نویس کنترل می‌شود، کسانی که عملاََ نقش خدا را در یک بازی دارند."

نظر شما در این باره چیست؟