شایعه: مشخصات، قیمت، بازی‌ها و تاریخ عرضه کنسول PS5 مشخص شد

به تازگی شایعه‌ای در وبسایت Pastebin منتشرشده که در آن بازی‌ها، تاریخ عرضه و قیمت کنسول نسل بعدی PS5 ذکر شده است. فقط قبل از اینکه ادامه خبر را مطالعه کنید، بد نیست بدانید که هرکسی می‌تواند در وبسایت Patebin چیزی منتشر کند پس اطلاعات زیر را به چشم اطلاعات رسمی و درست در نظر نگیرید و به چشم شایعه به آن‌ها نگاه کنید.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamesRadara، فایل اصلی منتشرشده در وبسایت Pastebin توسط توسعه‌‌دهنده‌ای اروپایی که برروی یک بازی برای زمان عرضه PS5 کار می‌کند منتشر شده است. در این زمان معرفی، زمان عرضه، برخی از مشخصات سخت‌افزاری و بازی‌های زمان عرضه کنسول ذکر شده است.

بنابر وبسایت Pastebin، کنسول PS5 در زمانی میان ماه آپریل تا ژوئن امسال به صورت جزئی معرفی شده و کنسول نیز در تاریخی میان مارس تا نوامبر سال 2020 با قیمت 499 دلار روانه بازار خواهد شد. این کنسول به لطف قابلیت backwards compatibility از بازی‌های نسل قبلی خود پشتیبانی کرده و از 7nm Ryzen هشت هسته‌ای، پردازنده‌ای با "سرعت نامشخص"، با معماری ناوی 14 ترافلاپسی بهره خواهد برد. Pastebin می‌گوید که این مشخصات کنسول را برای بازی به صورت 4K آماده کرده و حتی برخی اوقات با استفاده از آپ‌اسکیلینگ می‌توان آن را به 8K نیز رساند. نسخه‌ای جانبی از PS VR نیز در همان سال برای کنسول عرضه خواهد شد.

DualShock نیز دستخوش تغییراتی جزئی خواهد شد؛ طربق شایعه این کنترلر "برای برقراری ارتباط با VR از نوعی دوربین استفاده کرده" و نوعی تغییر نیز به سبک پد لمسی Steam Controller در DualShock جدید داده خواهد شد.

اما در زمینه بازی‌ها، لیستی از عناوین انحصاری و تردپارتی که در زمان عرضه کنسول در دسترس خواهند بود منتشرشده که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

بازی‌های انحصاری:

  • Gran Turismo 7 (با پشتیبانی از واقعیت‌مجازی)
  • PUBG free-to-play با کیفیت 4K
  • The Last of Us Part 2 remaster
  • Ghost of Tsushima remaster
  • 2 تا 3 بازی AAA دیگر در کنار چندین بازی برای PS VR

بازی‌‌های تردپارتی و غیرانحصاری:

  • Battlefield: Bad Company 3
  • Harry Potter
  • GTA 6
  • Assassin’s Creed

نکته جالب لیست بالا،‌ حضور GTA 6 است. نسخه اول Red Dead Redemption در سال 2010 عرضه شد یعنی 2 سال بعد از GTA4؛ اما در آن زمان این 2 بازی توسط 2 تیم متفاوت Rockstar توسعه داده شده بودند. از طرف دیگر Red Dead Redemption 2 که سال گذشته منتشر شد،‌ تلاشی بزرگ و جهانی از طرف تمامی استودیوهای Rockstar بود که همین موضوع شروع‌شدن توسعه GTA 6 را کمی شک‌برانگیز می‌کند. شما می‌توانید گزارش کامل‌تر این خبر را از طریق این لینک مطالعه نمایید.

در بخشی دیگر از گزارش Pastebin نیز آمده که Horizon: Zero Dawn 2 در سال 2021 برای PS5 عرضه خواهد شد که با توجه به سخنان دیروز صداپیشه نسخه اول بازی،‌ کمی منطقی‌تر از دیگر شایعات ذکرشده به نظر می‌رسد.

باری دیگر یادآوری می‌کنیم که تمامی جزئیات ذکرشده در بالا براساس شایعه بوده و تا زمانی که Sony چیزی را تایید یا رد نکند،‌ نمی‌توان به آن مطمئن بود.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.