خالق Shadow of the Colossus در ابتدا به خاطر پول به بازی‌سازی روی آورد

خالق Ico و Shadow of the Colossus آقای فومیتو اودا می‌گوید در ابتدا به این دلیل که فکر می‌کرده نمی‌تواند از طریق علاقه اول خود کسب درآمد کند، به بازی‌سازی روی آورده است.

اودا در مصاحبه با Reboot Develop اعتراف کرده که در ابتدا قصد داشته هنرمند شود و اینطور فکر می‌کرده که تنها چند سال را صرف بازی‌سازی کرده و پس از آن به سراغ علاقه اصلی خود خواهد رفت.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، در ترجمه این مصاحبه در مورد این بحث چنین توضیح داده شده است: "آقای اودا شخصا هرگز قرار نبوده که بازی‌ساز شود. او بعنوان یک نوجوان به بازی کردن علاقه داشته اما در نظر داشته که به دنیای هنر ورود کند. وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، با خود می‌گوید "نمی‌دونم تو این راه پولی هم هست یا نه. مطمئن نیستم که کار کردن تو زمینه هنر یه رویای واقع بینانه باشه"".

"او در ذهن خود دائما به این فکر می‌کرده که تنها چند سال در صنعت بازی‌سازی فعالیت خواهد داشت."

اودا فکر می‌کرده که اولین کارش در بازی‌سازی، آخرین فعالیتش در این صنعت خواهد بود به همین دلیل در نظر او چیزی برای از دست دادن وجود نداشته و همین مسئله باعث می‌شده که در سبک طراحی بازی‌ها همواره با ریسک عمل کنه و گزینه های مختلفی را امتحان می‌کرده.

او همواره این را در نظر داشته که عنوانی که می‌سازد، احتمالا آخرین کار در بازی‌سازی خواهد بود و همین رویکرد آزمایشی در نهایت به عرضه تعدادی از به یادماندنی‌ترین عناوین انحصاری PlayStation یعنی Ico ،Shadow of the Colossus و The Last Guardian منتهی می‌شود.

اودا پنج سال قبل اعلام کرد که در ادامه زندگی خود نیز به بازی‌سازی خواهد پرداخت و با این حقیقت کنار آمده است.