۱۰ سوال مهم و بی جوابی که همه در مورد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» می پرسند

بهار امسال اتفاقات متفاوتی رخ داد که بسیاری را متاثر کرد اما برای دوستداران سینما و تلویزیون، بهار امثال یک بهار هیجان انگیز و عاطفی است، به خصوص برای طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones). پخش هشتمین و آخرین فصل از این سریال پرطرفدار ساخته شبکه HBO از ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) آغاز شده و ما نیز مانند شما سوالات بسیار زیادی در ذهن داریم که باید به آن ها پاسخ داده شود.

البته تریلر رسمی فصل پایانی «بازی تاج و تخت» در برخی موارد نگرانی های ما را رفع کرده و به برخی از سوالهایمان پاسخ داد: تورمند و بریک هنوز زنده اند و سر جوراه نیز قدرت کافی برای جنگیدن را بازیافته است اما سرسی مانند همیشه نشانه ای از پشیمانی و تغییر رفتار از خود بروز نمی دهد. با این وجود تمام نکته ها و رازهای مهم داستان هنوز در پرده ای از ابهام قرار دارند. از این رو هنوز سوال های بزرگی داریم که پاسخی برای آن ها در این تریلر وجود ندارد و البته تئوری هایی در مورد اینکه در پایان داستان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

آیا جان اسنو در نهایت با پیچیدگی دودمان خانوادگی خود روبرو خواهد شد؟

Game of Thrones

شاید او اگر دودمان خانوادگی خود را می شناخت هیچگاه عاشق عمه اش نمی شد اما دیگر دیر شده است. جان اسنو خوش سیما اما بیچاره هنوز نمی داند که زنی که جان او را نجات داده و او را شیفته خود کرده در واقع عمه اوست. شاید وقتی که بفهمد او وارث قانونی آیرون ثرون است دیگر برای پیدا کردن متحد از اینجا به آنجا نرود و خود را به آب و آتش نزند. شاید بزرگی و ترسناکی نبردی که قرار است در وستروس رخ دهد قابل پیشگیری بود اگر فرمانده سابق نگهبانان شب از هویت واقعی اش باخبر بود. در واقع جان اسنو تصمیمات بسیار بدش را خیلی زود گرفت اما اگر در ادامه داستان مشخص شود که دینریس باردار است، دستکم می دانیم که توان باروری او مانند دیگر جنبه های زندگی اش تاکنون نفرین شده نیست.

سرسی چه می شود؟ آیا او واقعاً باردار است؟

Game of Thrones

سرسی را در طول این ۷ فصل هیجان انگیز با نقشه های شیطانی اش شناخته ایم. از این رو ملکه کنونی وستروس باید مانند همیشه نقشه ای در سر داشته باشد. شاید او در مورد باردار بودنش راست گفته باشد اما در مورد این که پدر این فرزند جیمی است دروغ گفته باشد. نکته دیگر این که در پایان فصل هفتم «بازی تاج و تخت»، برخلاف گذشته، روابط خوبی بین جیمی و سرسی وجود نداشت و جیمی سربسته به سرسی گفت که او را تنها گذاشته و کینگز لندینگ را ترک کرد. آیا سرسی تاج و تخت را به جیمی ترجیح داده است؟ احتمال آن می رود و اگر در این مسیر سرسی برادرش را بکشد و یا برعکس، جای تعجب نیست.

بیشتر بخوانید: نکات جالب جدیدترین تریلر فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» که باید بدانید [قسمت دوم]

آیا آریا و سانسا دینریس را می پذیرند یا بین آن ها یک دشمنی دوستی نما رخ می دهد؟

Game of Thrones

اووه به نظر می رسد که یک نبرد جدید برای قدرت در حال شکل گرفتن است. وجود یک تارگرین در وینترفل از قبل نیز یک مسئله بحث برانگیز و دعواساز است زیرا تارگرین ها پدربزرگ خواهران استارک و دایی برندون آن ها را زنده زنده سوزانده اند. همچنین داستانی وجود دارد که بر اساس آن ریگار تارگرین عمه آن ها، لیانا استارک، را ربوده است. می توانیم بگوییم که وقوع چند سناریو در این حوزه در فصل هشتم «بازی تاج و تخت» محتمل است:

  • ممکن است همه چیز خوب پیش برود. سانسا و آریا سرانجام طوری رفتار می کنند که رابطه خواهرانه قوی بین آن ها برقرار بوده و از هم خوششان می آید. از این رو شاید آن ها با همان گرمی و بخاطر جان به دینریس خوشامد بگویند.
  • یا شاید دینریس یکبار دیگر مجبور می شود خود را به یک گروه غریبه شناسانده و قدرت و ارزش خود را به آن ها یادآور شود.

اما اگر دینریس در فکر حکومت کردن بر شمال باشد، با یا بدون جان اسنو، آنگاه باید یک نفر این ایده را ابتدا با خواهران استارک در میان بگذارد و از نظر آن ها آگاه شود.

چه موقع برین اهل تارث به این نتیجه می رسد که او و تورموند به یکدیگر تعلق دارند؟

Game of Thrones

برین اهل تارث تاکنون هیچ علاقه ای به تورموند غول کش وحشی با آن موهای زنجفیلی اش نشان نداده است اما از نگاه هایی که به این جنگجوی غول پیکر می اندازد می توان فهمید که در باطن در حال علاقمند شدن به اوست. علاوه بر آن، این دو اشتراکات بسیاری دارند. آن ها هر دو برای یک هدف خیر و بزرگ می جنگند، هر دو جنگجویانی ماهر هستند، هر دو شخصیت هایی مستقل اما وفادار هستند و هر دو موهای قشنگ و متفاوتی دارند. به وضوح این دو به یکدیگر تعلق دارند و امیدواریم که در فصل پایانی بالاخره این دو را در کنار هم ببینیم.

آیا نبرد بین دو کلیگین رخ خواهد داد؟

Game of Thrones

اوه خدای من، امیدواریم این اتفاق رخ دهد. رقابت و دشمنی بین این دو برادر بسیار شدید بوده و از همان فصل اول مشهود بود. کلیگین در مقابل کلیگین. برادر در مقابل برادر. سگ شکاری در مقابل کوهستان. دو تن از جنگجویان جنجالی و غول پیکر «بازی تاج و تخت» از همان کودکی با یکدیگر دشمنی داشته و برای طرفین مخالف جنگیده و در تمام طول این مدت نیز زنده مانده اند. بدین ترتیب می توان انتظار داشت که در فصل پایانی شاهد رویارویی مرگبار این دو باشیم که از آن با نام «نبرد کلیگین ها» (Cleganebowl) یاد می شود.

آیا ثیون می تواند غرور از دست رفته اش را بازیابد؟

Game of Thrones

آه ثیون گریجوی بیچاره! او زمانی که تصمیم گرفت به استارک ها، که مانند خانواده اش با او رفتار کرده بودند، خیانت کند سرنوشت تلخ خود را رقم زد. این مرد جوان یکی از رنج کشیده ترین شخصیت های سریال است و این موضوع به دوران اسارت او در دستان رمزی بولتون باز می گردد. بیایید فراموش نکنیم زمانی که رمزی بولتون در حال شکنجه و تجاوز به سانسا بود، چطور ثیون آنجا ایستاده بود و تنها نگاه می کرد و اینکه چطور به جای این که خواهرش، یارا، را نجات دهید از روی کشتی به درون دریا شیرجه زد. به نظر می رسد که دیگر از این بدتر برای ثیون نخواهد بود. شاید اگر برگردد تا خواهرش را نجات دهد بتوانیم او را ببخشیم.

آیا گرگ وحشی جان اسنو نزد او بازخواهد گشت؟

Game of Thrones

اعضای خانواده استارک ارتباط نزدیکی با گرگ های خود داشتند. این گرگ ها نماد خانوادگی آن ها بوده، روی پرچم شان نیز عکس این جانور دیده می شود و هر یک از بچه های خانوادگی از کودکی یکی از این گرگ ها را بزرگ کرده است. تعدادی از این گرگ ها نتوانستند تا فصل پایانی زنده بمانند (لیدی، گری ویند، سامر و شگی داگ). آریا برای مدت کوتاهی با، نایمریا، گرگ اکنون وحشی شده خود در ریورلندز دیدار داشت. اما خبرهای خوبی برای جان اسنو دستکم در این یک مورد در راه است. گرگ او، گَوست، هنوز زنده است یا دستکم ما اینطور فکر می کنیم. در فصل هفتم هیچ رد یا تصویری از گرگ جان اسنو دیده نمی شود اما اکنون که جان اسنو به وینترفل بازگشته آیا گوست نیز راه خود را به خانه پیدا خواهد کرد؟ امیدواریم اینچنین باشد.

بیشتر بخوانید: مدت زمان هر یک از ۶ اپیزود فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت»

پادشاه شب کیست؟

Game of Thrones

شاید این مهم ترین سوال طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» در شرف انتشار فصل نهایی سریال باشد. ما می دانیم که پادشاه شب از اولین مردان (First Man) و اولین وایت واکر بوده است. می دانیم که بچه های جنگل با فرو کردن یک خنجر ساخته شده از شیشه اژدها در سینه اش او را به این هیولا تبدیل کرده اند. این را هم می دانیم که او اکنون رهبر ارتشی بزرگ از مردگان زنده شده است که از دیوار یخی بزرگ عبور کرده و قرار است نبرد بزرگ و نهایی «بازی تاج و تخت» را آغاز کنند که طرفداران سریال سال هاست انتظار وقوعش در وینترفل را می کشند. اما هنوز نمی دانیم که این مرد قبل از تبدیل شدن به قاتلی اینچنین که مانند یخ سرد است چه کسی بوده است. از فصل چهارم تاکنون بارها این مرد را دیده ایم اما نامی برای او نیافته ایم. اما لطفاً نگویید او برن استارک است که تئوری لازم برای این موضوع بسیار احمقانه و دیوانه کننده است.

آیا اژدهای زنده می تواند از پس اژدهای مرده پادشاه شب برآید؟

Game of Thrones

آیا یکی از دیگری قوی تر است؟ یا آیا نفس های آتشین آبی و قرمز آن ها به یک اندازه قدرتمند هستند؟ بعد از آن نوبت به سوال در مورد خون اژدها می رسد. از آنجایی که برای تولید شیشه اژدها به خون اژدها نیاز است آیا نباید یکی از اژدهاهای زنده بتواند اژدهای مرده را بکشد؟ از همان پایان فصل هفتم می دانستیم که نبردی بزرگ بین اژدهاهای زنده دینریس و اژدهای مرده پادشاه شب رخ خواهد داد.

آیا در پایان داستان کسی روی صندلی نفرین شده پادشاهی آیرون ثرون خواهد نشست؟

Game of Thrones

یا همه شخصیت هایی که پتانسیل پادشاهی دارند کشته می شوند؟ این سوال بسیار مهم و معتبری است زیرا در طول ۷ فصل گذشته صدها شخصیت سریال کشته شده و می توان ادعا کرد که مرگ های بسیار بیشتری که تعدادی از آن ها مانند گذشته شوکه کننده هستند در راه خواهند بود. شاید بتوان در مورد این که کدام شخصیت های اصلی زودتر از دیگران کشته می شوند نیز شرط بندی کرد در حالی که بسیاری دوست دارند اولین شخص یورون گریجوی باشد. از این رو سوال این است که در پایان داستان چه کسی بر آیرون ثرون تکیه خواهد زد؟ دینریس و جان (جینریس؟) گزینه بسیار جالبی خواهند بود. سرسی بیش از حد شیطان صفت است. پادشاه شب؟ اوه، این یکی بسیار ناامید کننده خواهد بود. حدس ما این است که مالک نهایی آیرون ثرون هر که باشد، یک شگفتی غافل گیر کننده خواهد بود.

۲۵ فروردین و ۱۴ آوریل خیلی زودتر از آن چه که فکر کنید فرا خواهد رسید! زمستان وستروس در بهار می آید!

بیشتر بخوانید: سکانس‌های حذف شده سریال «بازی تاج و تخت» که همه چیز را تغییر می‌دهند [قسمت اول]

نوشته ۱۰ سوال مهم و بی جوابی که همه در مورد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» می پرسند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.