شایعه: Halo Infinite در حال حاضر پرخرج‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه در صنعت بازی‌های ویدیویی است

شایعات جدیدی منتشر شده‌اند مبنی بر آن که عنوان Halo Infinite استودیو 343Industries با بودجه 500 میلیون دلاری بزرگ‌ترین و گران‌قیمت‌ترین بازی در دست توسعه تاریخ است. نکته جالب‌تر آن است که این مبلغ شامل تبلیغات و بازاریابی نمی‌شود. درست شنیدید، شایعات جدید به ما می‌گویند، بیش از نیم میلیارد دلار خرج توسعه بازی بعدی از سری Halo شده است. به گزارش پردیس‌گیم، این اطلاعات از طریق منبع آلمانی، Xbox Dynasty، منتشر شده که بنا بر اعلانات این منبع، در حال حاضر هزینه‌های انجام شده برای Halo بسیار تا بسیار بیشتر از پروژه اخیر Rockstar یعنی Red Dead Redemption 2 می‌باشد.

البته باید بگویم که این خبر تنها در حد یک شایعه اعتبار دارد و نمی‌توان به طور کامل به آن اطمینان داشت. Xbox Dynsaty نیز در حد و اندازه Wall Street Journal و Kotaku سابقه لو دادن اطلاعات صحیح را ندارد.

از طرفی تصور این که مایکروسافت اجازه داده باشد تیم 343 بیش از 500 میلیون دلار تنها صرف توسعه و ساخت بازی کرده باشند کمی غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر این رقم 500 میلیون دلاری شامل هزینه تبلیغات و بازاریابی می‌شد، قابل باورتر بود.

همچنین باید به این نکته توجه کرد که Halo Infinite یک بازی شوتر است. این موضوع حقیقت دارد که 343 به دنبال گسترش سری،خلق محیط‌های بزرگ و اضافه کردن المان‌های نقش آفرینی می‌باشد اما باز هم این عنوان در اصل یک شوتر اول شخص است و در طول تاریخ بازی‌های پر هزینه‌ای مثل Destiny،Call of Duty: Modern Warfare 2 و … هیچ وقت مرز 300 میلیون دلار را رد نکردند مگر این که Halo Infinite یک بازی انقلابی و مواردی خلاقانه و تازه در آن نهفته باشد.

نظر شما در این باره چیست؟