تماشا کنید: تصاویری از طرح‌های اولیه و مختلف کنترلر کنسول PlayStation 4

تماشا کنید: تصاویری از طرح‌های اولیه و مختلف کنترلر کنسول PlayStation 4

با اینکه کنترلرهای 2 کنسول ابتدایی Sony یعنی PS One و PS2 جزو محبوب‌ترین‌های دوره خود بودند، عده بسیاری عقیده داشتند که این شرکت ژاپنی با کنترلر PS3 کار خوبی انجام نداده و به نوعی ضعیف‌تر از رقبای خود عمل کرده است. اگرچه در PS4 با تغییراتی بنیادین در طراحی کنترلر روبرو بودیم و Sony به نوعی نشان داد که کار خود را به خوبی بلد است.

به گزارش پردیس‌گیم، چند روز پیش در جریان کنفرانس Sony در GDC 2019 در رابطه با بازی Astro Bot، از طرح‌های اولیه و مختلف کنترلر کنسول PlayStation 4 رونمایی شد و مشخص شد که کنترلر کنونی از میان چندین طرح مختلف به دست مصرف‌کنندگان رسیده است.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با اینکه بعضی از این کنترلرها شباهت بسیاری به محصول نهایی و کنونی دارند، عده‌ای نیز به طرز غیر قابل انکاری به کنترلر PS3 شبیه هستند. کنترلری که در زیر مشاهده می‌کنید نیز بدون شک تلاشی برای ساخت چیزی شبیه به تبلت Wii U بوده است. با اینکه نمی‌توان کنترلر Wii U را بدترین محصول ساخته‌شده به دست Nintendo دانست، ولی خب مطمئنا بهترین هم نیست. اگر PlayStation جنین هیولایی را عرضه می‌کرد، تقریبا می‌‌شد حدس زد که در زمینه مسخره‌شدن با کنترلر اولین Xbox مقایسه می‌شد.

اما طرح زیر است که می‌توان بیشتر از بقیه در رابطه با آن حرف زد؛ تنها خدا می‌داند که هنگام ارائه چنین طرحی چه چیزی در ذهن کارکنان Sony بوده و خب مطمئنا خدا نیز از دانستن چنین چیزی ناراحت است! با اینکه این طرح شباهت‌هایی به کنترلر نهایی PS4 دارد، صفحه لمسی بیش از حد دراز و مکان دکمه‌های کنترلر آن را تبدیل به چیزی بسیار بد و زشت کرده‌اند.

اما خب در نهایت با محصول فعلی روبرو هستیم که کنترلری خوب و لذت‌بخش است. با اینکه هر کس براساس سلیقه خود یک کنترلر خاص را بیشتر از بقیه دوست دارد، اما نمی‌توان گفت که طراحی کنترلر PS4 بد است.

نظر شما چیست؟ شما کدام‌یک از کنترلرها را بیشتر می‌پسندید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.