کارگردان هنری Fallen Tree Games: سیاست‌های Sony در پشتیبانی از کراس‌ پلی بازی‌ها در نهایت تغییر خواهند کرد

ُSony

در حالی که بسیاری از توسعه‌دهندگان معتقد هستند که Sony تمایلی به همکاری برای پشتیبانی از قابلیت کراس پلی بازی‌ها ندارد، لوئیس بوئدل (Lewis Boadle)، کارگردان هنری Fallen Tree Games معتقد است که Sony در نهایت این سیاست را کنار خواهد گذاشت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از comicbook همانطور که می‌دانید Sony برای مدت زمان بسیار زیادی با پشتیبانی از قابلیت کراس پلی بازی‌ها مخالفت می‌کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که Nintendo و Microsoft در پشتیبانی از این ویژگی بسیار فعال عمل می‌کردند. با این وجود با عرضه بازی Fortnite سیاست‌های Sony نیز تا حدودی تغییر پیدا کرد و این بازی به اولین عنوانی تبدیل شد که بر روی PS4 از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کرد. در حال حاضر نیز تعداد عناوینی که Sony از این ویژگی بر روی آنها پشتیانی می‌کند بسیار کم هستند. اما بوئدل باور دارد که سیاست Sony یک تصمیم تجاری بوده و این کمپانی توانایی پیاده‌سازی و پشتیبانی از کراس پلی را دارد. بوئدل در مصاحبه‌ای که اخیرا با gamingbolt انجام داده بود درباره دلایل عدم حمایت Sony از این قابلیت گفته بود:

"فکر می‌کنم دلیل این موضوع بیشتر از این که به داشتن تکنولوژی مربوط باشد، تصمیم‌های تجاری باشد. اگر درخواست‌های مردم همچنان ادامه داشته باشند، مطمئن هستم که Sony در نهایت سیاست خودش را تغییر خواهد داد. درک نمی‌کنم که چرا امکان بازی کردن با دوستان بدون توجه به این که چه کنسولی دارند می‌تواند چیز بدی باشد. فکر می‌کنم هرچقدر هم که چالش‌های فنی بر سر راه باشند، زمان تغییر سیاست‌ Sony نزدیک است."

با همه اینها باید دید که در ادامه سیاست‌های Sony چه روندی را دنبال می‌کنند و با توجه به انتظارات آیا این کمپانی پشتیبانی خودش از کراس پلی را گسترده‌تر خواهد کرد یا همچنان به این روند فعلی ادامه خواهد داد.