کاز هیرای در ماه ژوئن از کمپانی Sony جدا شده و بازنشسته خواهد شد

کاز هیرای در ماه ژوئن از کمپانی Sony جدا شده و بازنشسته خواهد شد

حدود یک سال پیش بود که مدیر عامل و رئیس سابق شرکت Sony یعنی "کاز هیرای" (Kaz Hirai) اعلام کرد که از این سمت کناره‌گیری کرده و این مسئولیت را به مدیر مالی این شرکت یعنی "کنیچیرو یوشیدا"(Kenichiro Yoshida) خواهد سپرد؛ پس از این تصمیم نیز او به عنوان رئیس هیئیت مدیره‌ی کمپانی ژاپنی منصوب شد. حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gameinformer، این کهنه‌کار شرکت Sony اعلام کرده است که در ماه ژوئن(خرداد ماه 98) از این کمپانی جدا شده و بازنشسته خواهد شد؛ البته به عنوان مشاور به اعضای اجرایی Sony کمک خواهد کرد. شما می‌توانید پیامی را که "کاز هیرای" در این رابطه منتشر کرده است را در زیر بخوانید:

"پس از سپردن هدایت شرکت به کنیچیرو یوشیدا در ماه آپریل گذشته، به عنوان رئیس هیئت مدیره این فرصت را داشتم تا از تغییری آرام مطمئن شده و برای مدیریت Sony نیز پشتیبانی مناسبی فراهم کنم. مطمئن هستم که همه در Sony، تحت رهبری قدرتمند کنیچیر یوشیدا به طور کامل کنار یکدیگر قرار گرفته و آماده می‌باشند تا آینده‌ای درخشان‌تر را برای Sony بسازند. به این ترتیب، تصمیم گرفته‌ام تا از Sony جدا شوم که در 35 سال گذشته، بخشی از زندگیِ من بوده است. دوست دارم تا گرم‌ترین قدردانی و سپاس را از کارمندان و سهام‌دارانی که در طول فعالیتم از من پشتیبانی کرده‌اند، داشته باشم."


با وجود اینکه "کاز هیرای" به طور رسمی سمت خود را ترک می‌کند اما Sony اعلام کرده است که او توصیه‌های خود را با این کمپانی در میان گذاشته و پس از خرداد ماه، به عنوان مشاور ارشد، نقش خواهد داشت. "کنیچیرو یوشیدا" نیز در این رابطه گفته است:"در حالی که او از سمت رئیس هیئت مدیره کناره‌گیری خواهد کرد، اما مشتاقِ پشتیبانی سطح بالا و مداوم او برای مدیریت Sony که گستره‌ی وسیعی از این تجارت را در بر می‌گیرد، می‌باشیم."

"کاز هیرای" دوران کاری خود را در تاریخ 1984 و فعالیت در Sony Music Entertainment Japan آغاز کرد. در 2012 نیز به عنوان مدیر عامل Sony منصوب شد و 6 سال در این مقام باقی ماند و در این مدت تلاش زیادی را برای تغییر اوضاع این کمپانی ژاپنی از زمان PS3 به PS4 به کار گرفت.