«فیل هریسون» توضیح می‌دهد که چطور Google Stadia می‌تواند شبیه‌سازی در بازی‌ها را بهتر و عمیق‌تر از هر سخت‌افزار دیگری انجام دهد

«فیل هریسون» توضیح می‌دهد که چطور Google Stadia می‌تواند شبیه‌سازی در بازی‌ها را بهتر و عمیق‌تر از هر سخت‌افزار دیگری انجام دهد

آقای فیل هریسون، یکی از کهنه‌کاران صنعت که با شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت، سونی و آتاری همکاری داشته، در ابتدای 2018 در Google نقش معاونت ریاست را به عهده گرفت. برای بیشتر از یک سال، صنعت گیم حدس و گمان می‌زد که او در گوگل روی چه چیزی کار می‌کند، تا اینکه چندی پیش پلتفرم Stadia در حین کنفرانس سالیانه‌ی Game Developers معرفی شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، در این مراسم حین صحبت با PCGamesN، هریسون تأکید کرد چه چیزی باعث می‌شود Google Stadia منحصر به فرد باشد. طبق حرف‌های او، داشتن یک سخت‌افزار نامتمرکز می‌تواند اجازه‌ی شبیه‌سازی بهتر و عمیق‌تر دنیاهای بازی را به سازندگان بدهد.

"وقتی یک سیستم کامپیوتری تقریباً نامحدود دارید که در دیتاسنتری قرار دارد که می‌توانید از آن برای طراحی بازی و رسیدن به بلندپروازی خود استفاده کنید… چه بخش مولتی‌پلیر شدیداً گسترده‌تر باشد، چه فیزیک باشد یا شبیه‌سازی‌های عظیم… چیزهایی هست که می‌توانیم در یک دیتاسنتر انجام دهیم که نمی‌شود داخل یک دستگاه مستقل و تنها اجرا کرد.

فکر می‌کنیم توسعه دهندگان برای چیزهایی که توانستیم در زمینه‌ی اجرا (performance) و ثبات به دست آوردیم هیجان‌زده باشند. اگر بخواهید از آن استفاده کنید، عملاً، هزاران گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای بازیتان دارید، فضایی که خیلی سریع عمل می‌کند، خب این یعنی می‌توانید شبیه‌سازی یا دیتابیسی را ایجاد کنید که به شکل عظیمی پیچیده‌تر است.

فقط اگر توسعه‌دهندگان می‌توانستند منابعی که می‌توانیم برایشان فراهم کنیم ببینند… عظمتی که که حافظه‌ی بیشتر برای هر بازیکن ایجاد می‌کند و همین ویژگی روی تمام بازی هم تأثیر گذار خواهد بود. می‌توانید ده‌ها هزار NPC داشته باشید که تمامی آن‌ها با یکدیگر و بازیکن رابطه‌های پیچیده‌ای دارند… و تمامی این‌ها مداوماً اجرا می‌شوند. این هدف نیاز به یک دیتابیس محلی دارد که نمی‌توانید آن را روی یک دستگاه مستقل و مجزا انجام دهید."

همه این حرف‌ها مجذوب‌کننده به نظر می‌رسد، البته احتمال دارد که این ویژگی‌های تکنیکی فقط برای بازی‌هایی اجرا شود که توسط توسعه دهندگان به شکل انحصاری روی Google Stadia ساخته شده باشد. جید ریموند هم‌اکنون سر هم کردن اولین تیم first-party را در Google بر عهده گرفته ولی مدتی باید منتظر بمانیم تا عنوانی توسط آن‌ها ساخته شود.

Google Stadia سخت‌افزار خود را که گفته می‌شود 10.7 قدرت دارد، منتشر خواهد کرد. اگرچه، فیل هریسون از قبل خیلی واضح اعلام کرده که این فقط برای نسل اول Stadia در نظر گرفته شده و دیتاسنترها به شکل منظمی با توجه به درخواست سازندگان و کاربران با سخت‌افزارهای قدرتمندتر به روزرسانی می‌شود.

تابستان اطلاعات بیشتر درمورد این سرویس منتشر خواهد شد.