Square Enix برای عرضه Final Fantasy 14 بر روی Xbox One، Switch و Stadia همچنان تلاش می‌کند

ّّFinal Fantasy 14

Square Enix چندین سال است که تلاش می کند تا Final Fantasy 14، محبوب‌ترین عنوان MMO از این سری بازی را بر روی کنسول‌های Xbox One و Nintendo Switch عرضه کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt مسئله ای که در حال حاضر وجود دارد این است که Nintendo و Microsoft برای این که این عنوان را بر روی کنسول‌های خود منتشر کنند می‌خواهند که بازی از قابلیت کراس-پلتفرم پشتیبانی کند. موضوعی که Sony به مخالفت با آن مشهور است. با این وجود به نظر می رسد که Square Enix همچنان به تلاش‌های خود ادامه می دهد. نئوکی یوشیدا، کارگردان این عنوان در این باره می گوید:

"گفت و گو ها با مالکان این پلتفرم‌ها همچنان ادامه دارد. موضوع اساسی ما با Final Fantasy 14، عرضه بازی بر روی تمامی دستگاه‌های سخت افزاری ممکن است. بنابراین اگر قوانین این شرکت‌ها اجازه بدهد شانس عرضه بازی بر روی پلتفرم های مختلف بالاتر می رود. به همین دلیل است که ما با شرکت‌های Nintendo، Microsoft و Google مذاکره می کنیم؛ در حال حاضر نمی توانیم به طور مشخص چیزی را اعلام کنیم چرا که همچنان در حال گفت و گو هستیم اما به محض این که بتوانیم به جزئیات توافق برسیم، خبر آن را اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر به مذاکراتمان با صاحبان پلتفرم‌ها ادامه می‌دهیم."

بازی Final Fantasy 14 در سال 2010 بر روی PC عرضه شده بود و در حال حاضر نیز بر روی این پلتفرم و کنسول PS4 در دسترس است.