10 دلیل مضحکی که گیمرها به خاطر آن‌ها بن شدند

10 دلیل مضحکی که گیمرها به خاطر آن‌ها بن شدند

"ترجمه شده از وب سایت GameRanx با دخل و تصرف"

ما همیشه داستان‌هایی در مورد گیمرهایی که به خاطر انجام کارهای غیر قابل دفاع و وحشتناک بن شده‌اند، می‌شنویم. ولی آن‌هایی که به خاطر دلایل دیگری بن می‌شوند چطور؟ مثلا آن دسته افرادی که به خاطر یک سری موضوع احمقانه یا کلا به صورت اشتباهی بن می‌شوند؟ پس امروز می‌خواهیم به بررسی 10 موردی بپردازیم که در آن‌ها، بازیکنان به احمقانه‌ترین، مضحک‌ترین و غیرمنطقی‌ترین دلایل ممکن، بن شده و از دسترسی به بازی خودشان محروم شدند.

10- دارک سولز 2 یک مسئله‌ی بسیار بزرگ با هکرها و آیتم‌های آن‌ها داشت وهمین باعث شد تا عده‌ی زیادی به همین خاطر و به طرز ناعادلانه‌ای بن شوند. چیترها، ابزارها و اسلحه‌های داخل بازی را ماد می‌کردند تا قدرت آن‌ها را به شدت بالا برده و بالانس بازی را به هم بزنند که همین مورد باعث یک سری نتایج ویرانگر شد. اگر یک بازیکن بیگناه به طور اتفاقی این آیتم‌ها را پیدا می‌کرد یا آن‌ها را بعد از شکست بازیکنان دیگر که دست بر قضا متقلب بودند دریافت می‌کرد، این احتمال وجود داشت که نه تنها فایل ذخیره‌ی آن‌ها خراب شده و صدها ساعت پیشرفت از دست برود، بلکه حتی توسط بازی به عنوان یک متقلب علامتگذاری شوند و یک Softban غیر قابل برداشته شدن از سوی Bandai Namco دریافت کنند.

بازیکنان برای یک مدت طولانی نمی‌توانستند هیچ کاری بکنند و خیلی‌ها هم کلا بازی را کنار گذاشتند. شاید بگویید این هم یک نمونه دیگر از جمله "از غریبه‌ها نباید چیزی گرفت" است؛ ولی این مسئله با توجه به سیستم چند نفره‌ی دارک سولز و این که هر کسی و مخصوصا یک متقلب، می‌تواند وارد بازی شما شود و همه چیز را برایتان خراب کند، واقعا قابل جلوگیری نبود. خوشبختانه بعد از مدتی این مشکل رفع شد، ولی باز هم آن دوره یکی از اقتضاح‌ترین زمان‌ها برای طرفداران دارک سولز به شمار می‌رود.

9- یک سری از بازیکنان Battlefield 1 فقط به خاطر این که زیادی حرفه‌ای بودند، بن شدند که بزرگترین مورد در این زمینه، مربوط به یکی از بازینان این عنوان با نام KL-Spazmo است! بتلفیلد 1 از سیستم ضد تقلبی با نام Fairfight استفاده می‌کند که یک سیستم و الگوریتم ضد تقلب Real-Time است و نه تنها فاکتورهای بسیاری از جمله سرعت دریافت امتیاز، لول آپ شدن، نسبت تعداد کشتن‌ها به مرگ (K/D Ratio) و موارد این چنینی را مورد بررسی قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند مواردی مثل هدشات‌هایی که از فواصل خیلی دور به دست می‌آیند یا Kill Streakهای بالا را هم زیر نظر بگیرد. حالا یک روز، Spazmo و دوستش وارد بازی شدند تا متوجه شوند که یک هفته و فقط به خاطر خوب بازی کردن، بن شده‌اند؛ چون گویا امتیازشان دیگر خیلی زیاد بوده است! خوشبختانه Spazmo توانست با EA و DICE ارتباط برقرار کرده و اکانتش را از حالت بن خارج کند. جدا از تمام این قضایا، بن شدن به خاطر خیلی خوب بودن، یک مقدار هم جنبه‌ی پز دادن دارد، مگر نه؟

8- بازیکنی با نام Johnny45C فقط به خاطر این که اکتیویژن فکر می‌کرد او در حال Boost کردن است، از بخش Infected بازی Modern Warfare 3 بن شد. تصویر بالا، اسکرین شاتی از یکی از بازی‌های او را نشان می‌دهد و همانطور که می‌بینید، K/D Ratio او 87 به 1 است! یعنی او چیزی فراتر از انتظارات و فرسنگ‌ها بهتر از سایر بازیکنان بازی را ارائه داده بوده و واقعا خوش به حالش که چنین مهارتی دارد! ولی با این حال، او هم جزو یکی از کسانی بود که در این بازی به صورت ناعادلانه‌ای بن شد. مسئله‌ای که اثبات می‌کند سیستم ضد تقلب این بازی به درد لای جرز می‌خورد چون اگر یادتان باشد، MW3 همیشه پر از چیتر بود.

خوشبختانه او توانست بعد از سروکله زدن با اکتیویژن و واحد پشتیبانی و ارسال یک فایل ویدئویی که توسط تلفن همراهش ضبط شده بود، اکانتش را از بن در بیاورد. البته در این پروسه، او تمام رنک‌های Prestigeاش را از دست داد و اکتیویژن برای جبران این موضوع، فقط دو ساعت Double XP و Double Weapon XP به او داد که از نظر من اصلا روش درستی برای عذرخواهی کردن نیستند؛ مخصوصا اگر ساعت‌ها برای کسب آن Prestigeها وقت گذاشته باشید. نظر شما چیست؟

7- من به شخصه این یکی را خیلی دوست دارم. وقتی بازی For Honor عرضه شد، از یک باگ خاص رنج می‌برد که باعث می‌شد کاربران مختلف بدون دلیل بن شوند که البته خیلی هم فراگیر نبود. ولی بهترین اتفاق، زمانی افتاد که کاربری که اصلا بازی را نداشت، بن شد! شوخی نمی‌کنم! ایمیلی که به این شخص ارسال شده بود، عنوان می‌کرد که او به خاطر استفاده از ابزارهای هک کردن، در عنوانی که اصلا آن را نخریده است، بن شده است. این کاربر یک اکانت uPlay داشت، ولی این تمام ماجرا بود!

خسته نباشی یوبی سافت! عجب روش خفنی برای دور کردن مردم از بازی‌شان گیر آورده بودند! حتی خود کسی که بن شده بود می‌گفت که حسی که این قضیه داشت، مثل این بوده که حق شهروندی‌اش در کشوری که اصلا به آن نرفته بوده را باطل کنند!

6- مورد بعدی در تورنومنت بزرگ Pokemon Video Game Championship Series 2016 اتفاق افتاد و بازیکنان فقط به خاطر این که اشتباهاتی کوچک انجام داده بودند، توسط برگزارکنندگان این رویداد از شرکت در آن و یا ادامه دادنش محروم شدند. این اتفاق فقط به خاطر وجود برخی اشتباهات در پر کردن فرم‌ها رخ داد. قبل از شروع هر تورنومنت، بازیکنان وظیفه دارند تا لیست کامل پوکمان‌ها و آیتم‌هایی که دارند را در یک فرم وارد کنند. ولی مسئله اینجاست که اگر آن‌ها فراموش کنند که یک سری از آیتم‌ها و پوکمان‌هایشان را لیست کنند یا حتی غلط املایی داشته باشند، با عواقب بسیار سختی روبرو می‌شوند. این مورد برای جلوگیری از تقلب برخی بازیکنان انجام شده بود، ولی با توجه به این مورد و همچنین این حقیقت که دفترچه‌ی قوانین این تورنومنت حدود 14 صفحه است، فکر نمی‌کنم چندان هم تورنومنت لذت بخشی بوده باشد.

5- Bioware مجبور شده بود که بعد از بن کردن 150 بازیکن بیگناه عنوان Star Wars: The Old Republic، به صورت رسمی عذرخواهی کند. در روزهای ابتدایی لانچ این عنوان، یک سری بازیکن بدبخت وسط جنگ سازندگان بازی با متقلب‌ها گیر افتادند و به ناحق، به جرم دستکاری کردن و ایجاد اخلال شدید در سیستم اقتصادی بازی بن شدند. همانطور که گفتم، Bioware بعدها بابت این قضیه عذرخواهی کرده و اعلام کرد تمام کاربران بن شده برای رفع این مشکل با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند.

4- جامعه‌ی متقلبان GTA Online همواره پربار بوده است و مخصوصا در روزهای ابتدایی، قضیه خیلی افتضاح بود. در سال 2016، کاربری با نام The 7th Taco ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد یک هکر در نسخه‌ی PC این توانایی را داشت که تمام بازیکنان موجود در یک سرور را به صورت یکجا بکشد. او این ویدئو و لحظه‌ی منفجر شدن خودش و سایر بازیکنان را به عنوان یک مدرک ضبط کرد، ولی… خودتان را آماده کنید… بازی این اعمال را تقصیر خود او دانست و این The 7th Taco بود که بن شد و نه فرد متقلب!

متاسفانه ما نمی‌دانیم که این قضیه به چه صورت پیش رفت، ولی وقتی که بدانیم آن هکر داشته از نام کاربری او استفاده می‌کرده است، مشخص بود که چنین اتفاقی می‌افتد و خود او به جای شخص اصلی ریپورت می‌شود.

3- حالا در عجیب و غریب‌ترین مورد این لیست، بیایید در مورد Club Penguin صحبت کنیم. بعد از منتشر شدن خبر بسته شدن این بازی اینترنتی پس از سال‌ها خلق خاطره برای مردم، یک سری از بازیکنان جمع شدند تا رکورد Speedrun این بازی برای سریع‌ترین زمان بن شدن را به نام خودشان ثبت کنند. نمی‌دانیم که این را می‌دانستید یا نه، ولی Club Penguin همیشه به خاطر بن‌های فوق العاده سریعش بعد از استفاده از کلمات رکیک، شهرت داشته است و یک سری Meme Lord تصمیم گرفتند که ببینند چقدر می‌توانند آن را تحت فشار بگذارند. رکورد جهانی این مورد در دستان کاربری با نام 2KRN4U است که توانسته فقط در عرض 37 ثانیه و 370 صدم ثانیه، بن شود. در این Speed Run، زمان سنج درست از لحظه‌ای که یک مرورگر اینترنت را باز می‌کردید، شروع می‌شد و زمانی که بن را دریافت می‌کردید، خاتمه می‌یافت.

2- اگر نمی‌دانستید، باید بگوییم که اکثریت بازیکنان Overwatch نسبت به شخصیت‌های انتخابی در تیم‌ها، به شدت حساس هستند و این حساسیت آن‌ها بعضی وقت‌ها از حدش می‌گذرد. در بعضی شرایط، کارکترهایی که از حملات دوربرد استفاده می‌کنند، موجبات خشمگین شدن بعضی بازیکنان را فراهم می‌کنند. چرا؟ چون این دسته از افراد فکر می‌کنند که اگر دور از میدان مبارزه باشید و مثلا به حرکت دادن Payload کمک نکنید، دارید فقط برای خودتان Kill جمع می‌کنید. خیلی از کسانی که به انجام بازی با Black Widow یا Hanzo می‌پرداختند، اعلام کرده بودند که مداوما با پیام‌های مختلفی که درخواست می‌کردند کارکترشان را تغییر دهند، بمباران می‌شدند. این قضیه تا حدی پیش رفت که یکی از کاربران بازی، ریپورت شده و توانایی دسترسی به سرویس چت این عنوان را برای 24 تا 48 ساعت از دست داد. نکته‌ی جالب اینجاست که با این که بازیکنانی که به ریپورت کردن او پرداخته بودند، الفاظی ناشایست را به او نسبت داده بودند ولی هیچ اتفاقی برایشان نیافتاده بود!

این مورد در ژانویه‌ی سال 2017 اتفاق افتاده بوده و از آن موقع تا حالا، اوضاع آرام‌تر شده است؛ ولی همچنان خیلی‌ها انتخاب کارکترها را جدی می‌گیرند. پس اگر می‌خواهید شروع به انجام این عنوان بکنید، بهتر است مراقب باشید.

1- و برای مورد اول، بیایید درباره‌ی یکی از جدیدترین نمونه‌ها صحبت کنیم: Stream Sniping؛ موردی که به خاطر گسترش بازی‌های سبک بتل رویال و مخصوصا PlayerUnknown's Battlegrounds، به یک مسئله‌ی متداول تبدیل شده است. برای کسانی که نمی‌دانند، باید بگوییم که Stream Sniping عبارت است از دیدن استریم زنده‌ی یک بازیکن، وارد شدن به بازی‌ای که در آن حضور دارند، تلاش برای یافتنشان بر اساس اطلاعات بدست آمده از استریم و اقدام به کشتن آن‌ها. این اقدام، واقعا کاری ناعادلانه و ناشرافتمندانه است و کاملا مشخص است که چرا این دسته از بازیکنان باید بن شوند. ولی مسئله اینجاست که یک سری از بازیکن‌ها هم وجود داشتند که به ناحق بن شدند. در یکی از معروف‌ترین موارد، بازیکنی با نام کاربری Lotoe در حال انجام بازی PUBG بود. ولی چیزی که نمی‌دانست، این بود که او با یکی از استریمرهای معروف این بازی یعنی Shroud، همبازی شده بود و پس از این که موفق شد او را بکشد، یک بن 7 روزه دریافت کرد! اگر ویدئوهای مربوط به این قضیه را ببینید، کاملا متوجه می‌شوید که تقلبی در کار نبوده است؛ چون Shroud در یک فضای کاملا باز قرار داشت و خیلی راحت می‌توانست توسط هر کسی مورد هدف قرار بگیرد. مقادیر بسیاری از مدارک و گفتگوها نیز در این زمینه وجود دارد که اگر بخواهید، می‌توانید به آن‌ها نگاهی بیاندازید.

فکر کنم درسی که از این داستان می‌توانیم بگیریم، این است که مواظب باشیم یک وقت استریمر معروفی را در داخل بازی نکشیم، وگرنه ممکن است آن‌ها یا طرفدارانشان، درست مثل Ninja (بله، همان استریمر معروف فورتنایت) شما را به جرم واهی Stream Sniping ریپورت کرده و بنتان کنند. مزاح‌ها به کنار، این قضیه آن قدرها هم حاد و فراگیر نیست و فقط یک سری موارد کوچک در این زمینه به وقوع پیوسته‌اند. امیدواریم که قضیه به همین صورت باقی بماند.

خب، این هم از 10 دلیل بن شدن بازیکن‌ها که از نظر ما، خیلی مضحک و احمقانه بودند. حالا نظر شما چیست؟ آیا خودتان یا شخص دیگری را می‌شناسید که به این شرایط برخورده باشد؟ خوشحال می‌شویم که در این صورت، تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و در مورد آن‌ها به بحث و گفتگو بپردازیم. از این که این مقاله را مطالعه کردید، ممنونیم و امیدواریم سال خوبی داشته باشید.

مترجم: پرهام آقاخانی