به دلیل ارتقای سخت‌افزاری، عرضه کنسول Atari VCS تا پایان 2019 تاخیر خورد

Atari VCS

شرکت Atari در اطلاعیه‌ای در وبسایت Medium اعلام کرد که به دلیل پیاده‌سازی یک پردازنده AMD در کنسول جدید خود، Atari VCS، این کنسول را با تاخیر عرضه خواهد کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers کنسول Atari VCS قرار بود در تابستان پیش رو عرضه شود اما با توجه به ارتقای سخت‌افزاری دستگاه به نظر می‌رسد که تا پایان سال 2019 نمی‌توانیم انتظار عرضه این کنسول را داشته باشیم. ارتقای سخت‌افزاری که منجر به استفاده از پردازنده 14nm AMD، معماری گرافیکی Radeon Vega و هسته‌های CPU ZEN(جایگزین مدل‌های خانواده Bristol Ridge) خواهد شد.

جنبه مثبت این خبر استفاده از تراشه جدید AMD Ryzen در دستگاه است که منجر به سریع‌تر و قدرتمند‌تر شدن کنسول شده و دستگاه را خنک‌تر نگه خواهد داشت. این پردازنده جدید دارای Ethernet داخلی، رزولوشن 4kبا قابلیت HDCP مدرن و یک frame buffer امن با پشتیانی از DRM (امکان تماشای شبکه‌هایی نظیر HBO و Netflix) خواهد بود.

جنبه منفی خبر نیز تاخیر دوباره در انتشار کنسول است. Atari VCS در واقع قرار بود سال گذشته عرضه شود. علاوه بر این موضوع Atari هنوز بازی‌هایی که برای کنسولش منتشر می‌شود را اعلام نکرده و اطلاعاتی از رابط کاربری کنسول نیز منتشر نکرده است. موضوعی که تا حدودی باعث نگرانی می‌شود اما ما همچنان به انتشار اطلاعات جدید از این کنسول در آینده امیدوار هستیم.

شرکت Atari همچنین از شرکت AMD به دلیل همکاری در ارتقای VCS و همچنین طرفداران و پشتیبانانش تشکر کرد و اعلام کرد که همچنان اخبار توسعه و زمان انتشار این کنسول را به محض نهایی شدنشان در اختیار آنها قرار خواهد داد.