گزارش: ممکن است که سرویس EA Access برای PS4 عرضه شود

گزارش: ممکن است که سرویس EA Access برای PS4 عرضه شود

علی‌رغم اشتباهاتی که EA در طول چند سال اخیر مرتکب شده است، اما هیچ شکی نیست که EA Access یکی از بهترین موارد صنعت گیم می‌باشد؛ خصوصا برای طرفداران رشته‌های ورزشی. به ازای 30 دلار در سال، EA Access دسترسی کاملی را به تقریبا تمام بازی‌های کمپانی EA در نسل جاری می‌دهد؛ گاهی اوقات به بازی‌هایی که تنها چند ماه از انتشار آن‌ها گذشته است. همچنین، مواردی مانند نسخه‌های آزمایشی، دموها، دسترسی زودهنگام و موارد دیگری را نیز ارائه می‌دهد. تا اینجا، این سرویس تنها بر روی Xbox One و P C(که بر روی این پلتفرم با عنوان Origin Access شناخته می‌شود) در دسترس می‌باشد، اما ممکن است که پلتفرم دیگری نیز به این دو اضافه شود.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamerant، در یک تصویر که ظاهرا از شعبه‌ی برزیل فروشگاه Playstation گرفته شده است، آیکان و نماد EA Access دیده می‌شود. در حالی که این عکس می‌تواند جعلی باشد، اما اگر واقعی بوده، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که سرویس EA Access در نهایت به PS4 خواهد آمد. لارم به اشاره می‌باشد که ممکن است نسخه‌ی PS4 این سرویس، به گستردگیِ ورژن PC و Xbox One نباشد، دلیل این امر نیز پشتیبانی نکردن این کنسول از قابلیت backward compatibility است. پشتیبانیِ Xbox One از این قابلیت، به EA این امکان را می‌دهد تا عناوین قدیمیِ خود از جمله فرنچایزهایی مانند Mass Effect و یا Dead Space را بر روی کنسول نسل هشتمی Microsoft منتشر کند. احتمالا، نسخه‌ی PS4 سرویس EA Access محدود به بازی‌های نسل هشتم یاشد. اگر EA Access به PS4 راه یابد، جالب خواهد بود تا ببینیم که قیمت آن چه‌قدر می‌باشد؛ هم‌قیمت با ورژن Xbox و یا ارزان‌تر از آن؟

با توجه به اینکه EA یک شرکت ثردپارتی می‌باشد، شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که چرا EA Access را برای PS4 عرضه نکرده است. آنطور که معلوم است، EA در گذشته تلاش کرده تا سرویس خود را برای PS4 منتشر کند اما با مخالفت Sony رو‌به‌رو شده است. برخی گمان می‌برند که Sony به این دلیل EA Access را رد کرده است که نمی‌خواهد با آن رقابت کند. غول تکنولوژی ژاپنی، سرویس PS NOW را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ممکن بود که نگران باشد تا برخی از کاربران، EA Access را به جای PS Now انتخاب کنند.

ار اخبار مربوط می‌توان به سرویس PS NOW در سال 2018 درآمد بیشتری از XBOX GAME PASS و ORIGIN ACCESS داشته است، اشاره کرد.