نقد و بررسی بازی The Division 2 (نسخه اولیه)

Division 2 محتوای پایانی متعددی معرفی کرده و حتی قول محتوای بیشتری برای ماه‌های آینده داده‌ است. با وجود اینکه من هنوز این محتوای پایانی را تجربه نکرده‌ام، تا اینجای کار تحت تأثیر طراحی خوب و توجه سازندگان آن قرار گرفته‌ام و انتظارات بالایی از آینده‌ی این بازی دارم. با پردیس‌گیم همراه باشید تا به نقد جدیدترین اثر یوبی‌سافت بپردازیم.

نقد و بررسی بازی The Division 2 (نسخه اولیه)

"به قلم شهاب زارعی"

نقد این بازی براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیس‌گیم نوشته شده است.

من با انتظارات پایینی وارد Division 2 شدم. تریلرهای اولیه‌ و تجربه‌ی مختصر بتای خصوصی حاکی از این بودند که این بازی مانند خیلی از بازی‌های دیگر Ubisoft تفاوت چندانی با نسخه‌ی اولش ندارد. اما پس از سپری کردن ۲۰ ساعت در خیابان‌های واشنگتن دی.سی، Division 2 به من ثابت کرده که نسخه‌ی دوم مقتدری است. سازندگان این بازی دلسوزانه بسیاری از مکانیک‌های بازی را اصلاح کرده‌اند تا گیم‌پلی روان‌تری داشته باشد. با اینکه برخی از این مکانیک‌های اصلاح شده تأثیر مستقیمی بر گیم‌پلی بازی دارند، آنقدر مختصر هستند که هر بازیکنی متوجه آن نمی‌شود. برای مثال، دیگر لازم نیست هنگام مأموریت‌ها به نوبت صندوق مهمات را باز کرد چراکه پس از یکبار باز شدن، مهمات به صورت دراپ در اختیار دیگر بازیکنان قرار می‌گیرد. با این حال، این بازی بدون شک یک بازی Ubisoft است و از فرمول بازیسازی این شرکت پیروی می‌کند. نقشه‌ی Division 2 به لِول‌های مختلف تقسیم شده و پر از آیکون‌های رنگارنگی است که نشانگر فعالیت‌های جانبی مانند تسخیر پایگاه‌های دشمن یا نجات شهروندهاست. البته با توجه به اینکه خیابان‌های نیویورک در نسخه‌ی اول این بازی بسیار خلوت بودند، چنین فعالیت‌هایی برای این بازی مناسب‌تر به نظر می‌رسند.

با وجود اینکه بخش نبرد و تیراندازی این بازی شباهت زیادی با نسخه‌ی اولش دارد، بهبودهای متعددی نیز یافته است. دشمنان کمتر اسفنج گلوله هستند و تنوع بهتری دارند. بسیاری از این دشمنان نقاط ضعف و قوت مختلفی دارند و شما را به تیراندازی تاکتیکی‌تر ترقیب می‌کنند. برای مثال، برخی از آن‌ها مواد منفجره حمل می‌کنند و برخی دیگر از سر خود توسط یک کلاه زرهی محافظت می‌کنند. هوش مصنوعی دشمنان نیز خوب کار شده و همیشه برای محاصره کردن شما در تلاش است. PvE چالش برانگیز به همراه مدیریت مهارت‌ها شما را برای ساعت‌ها سرگرم خواهد می‌کند و هوشیار نگه خواهد داشت.

به طور کلی Division 2 به تصوری که سازندگان این بازی در نظر داشتند نزدیک‌تر است. در اولین تریلر گیم‌پلی نسخه‌ی اول این بازی که در سال ۲۰۱۳ نمایش داده شد، دنیایی وسیع پر از مناطق دیدنی و چندین دارک زون به تصویر کشیده شد که بازیکنان در آن به جمع‌آوری آب و غذا برای کمک به بازماندگان مشغول می‌شدند. چنین ویژگی‌هایی که پس از انتشار اولین Division در بازی وجود نداشتند و یا بسیار کم رنگ بودند، در نسخه‌ی دوم این بازی حضور فعال‌تر و مؤثرتری دارند.

شهرک‌ها و پایگاه‌های بسیاری در سراسر واشنگتن دی.سی پراکنده شده‌اند که نیازمند منابع و تجهیزاتی هستند که شما طی اکتشافات خود بدست می‌آورید. گروه‌های گشت و اکتشاف اعزام شده توسط این شهرک‌ّها مرتباً در سطح شهر دیده می‌شوند و گاهی با گروه‌های دشمن درگیر می‌شوند. در کنار این تعامل‌ها که شهر را زنده و پویا جلوه می‌دهند، طراحی محیط نیز شما را غرق دنیای بازی می‌کند. برخلاف جو پویای سطح شهر، دارک زون‌ها مرده و راکد طراحی شده‌اند و فضای دلهره آوری دارند.

دارک زون‌ها تغییرات بسیاری یافته‌اند و حتی برای کسانی که اولین Division را بازی کرده‌اند، تجربه‌ی تازه‌ای است. هنگام ورود به این دارک زون‌ها سلامتی و قدرت سلاح‌های تمامی بازیکنان برابر می‌شود تا همه‌ی بازیکنان شانس برابری برای رقابت داشته باشند. علاوه بر این، اکثر لوت‌های موجود در دارک زون‌ها تمیز هستند و نیازی به استخراج آن‌ها توسط هلیکوپتر نیست. این مسئله باعث می‌شود که حتی سفرهای تک نفره به دارک زون نیز ارزشمند باشند چراکه دیگر تمام یافته‌های شما با کشته شدن از دست نمی‌رود. اینبار حتی بازیکنانی که در گروه شما نیستند هم خودی محسوب می‌شوند و به گلوله‌های شما مقاوم هستند.

در نتیجه، دیگر تصادفی شلیک کردن به دیگر بازیکنان شما را در حالت Rogue قرار نمی‌دهد و دیگران قادر نیستند با تیر خوردن عمدی شما را به این حالت وارد کنند. بازیکنانی که می‌خواهند گیم‌پلی یک مأمور Rogue را تجربه کنند می‌توانند با نگه داشتن یک دکمه و یا انجام یکی از فعالیت‌های مشخص شده به این حالت وارد شوند و با دیگر بازیکنان مبارزه کنند. در کل دارک زون‌های Division 2 تجربه‌ی بسیار لذت بخشی هستند و ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد.

اکثر بازی‌های لوتر شوتر هنگام تجربه‌ی مراحل اصلی سرگرم کننده و لذت بخش هستند ولی ارزش واقعی چنین بازی‌هایی به محتوای پایانی آن‌ها بستگی دارد. Division 2 محتوای پایانی متعددی معرفی کرده و حتی قول محتوای بیشتری برای ماه‌های آینده داده‌ است. با وجود اینکه من هنوز این محتوای پایانی را تجربه نکرده‌ام، تا اینجای کار تحت تأثیر طراحی خوب و توجه سازندگان آن قرار گرفته‌ام و انتظارات بالایی از آینده‌ی این بازی دارم.

بزودی با نقد نهایی بازی همراه شما خواهیم بود.

Verdict

Most aof the looter shooters are enjoyable in their main campaign but their real value lies in the endgame content. The Division 2 gives a varied amount of endgame content and has promised for more contents in the future. I haven't experienced any of it but for now I'm happy with the design and have high expectations of the future for this title.

Score: Review in Progress