Dying Light 2 اولین بازی در نوع خود محسوب می‌شود

Dying Light 2 پیشتاز سبک خود است

از زمانی که Dying Light 2 در جریان E3 گذشته معرفی شد، حدس و گمان‌های زیادی پیرامون این بازی شکل گرفت و نه تنها در قیاس با نسخه‌ی قبلی خود، بلکه در مقایسه با عناوین دیگر نیز بازی جاه طلبانه‌ای به نظر می‌آمد. هر چه قدر که سازندگان لهستانی این بازی اطلاعات و جزئیات بیشتری را منتشر می‌کردند، این موضوع که Techland قصد دارد تا یک داستان سرایی جدید را در این سبک از بازی‌ها خلق کند بیشتر به چشم می‌آمد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از وب سایت Comicbook، بنابراین چندان تعجب برانگیز نیست که تهیه کننده‌‌ی ارشد این بازی، نسخه‌ی دوم را بالاتر از نسخه‌ی اول می‌داند.

"ما بر این باوریم که Dying Light 2 یک بازی پیشتاز در سبکی که ارائه می‌کند، می‌باشد. در این بازی قرار است تا تمام تصمیماتی که در طول بازی می‌گیرید، پیامدهای مختلفی را به دنبال داشته باشد. همه‌ی حوادث و اتفاقاتی که در طول بازی پیش می‌آید، به نصمیمات شما و نوع بازی کردن شما برمی‌گردد. همه چیز در بازی قابل تغییر است. وضعیت جهان بازی به تمام تصمیماتی که شما می‌گیرید برمی‌گردد. تصمیماتی که به شما اجازه می‌دهد تا جهان بازی را مطابق خواسته‌های خود تغییر بدهید. "

طبق گفته‌های سازندگان بازی، ساختار روایت داستان بازی و همجنین جهان آن مانند یک لگو هیچ دستورالعمل خاصی ندارد اما یک هدف مشخص دارد و این به کاربران برمی‌گردد که چگونه به هدف نهایی بازی برسند. " کاربران در نهایت یک هدف در بازی دارند، اما اینکه چگونه هر کس به این هدف برسد، به خود آن کاربر بستگی دارد. این موضوع مثل این است که تعدادی لگو به هر کس داده شود و به همه گفته شود تا یک ساختمان مشخصی را بسازند. هیچ دستور العمل خاصی وجود ندارد و تنها یک هدف وجود دارد و این به شما برمی‌گردد که در نهایت ساختمانی که ساختید چگونه به نظر برسد. تمام جزئیات ساخت و موضوعات دیگر به خود کاربران برمی‌گردد که چگونه همه چیز را در کنار هم قرار دهند و به هدف نهایی برسند."

Dying Light 2 پیشتاز سبک خود است

همان طور که به نظر می‌رسد، تصمیمات کاربران در طول بازی و اثراتی که این تصمیمات در طول بازی می‌گذارند، یک بخش مهم از این بازی است. برخلاف بسیاری از بازی‌ها نیز پیامدها و عواقب ناشی از هر تصمیمی که در این بازی گرفته می‌شود، بلافاصله به چشم نمی‌آید. "تغییراتی که در بازی اتفاق می‌افتد، ناگهانی نیست و به مرور زمان در بازی اعمال می‌شوند. ممکن است مدتی از زمان بازی سپری شود تا عواقب یک تصمیم در بازی قابل مشاهد باشد. هنگامی که ما در جریان E3 در دمویی که نشان دادیم شاهد تغییر چشم انداز شهر بودیم، در حالی که این تغییر ایجاد شده تنها مربوط به یک تصمیم نبود و مجموعه‌ای از تصمیمات باعث تغییر شهر شده بود و امکان دارد هر تصمیمی که در جریان بازی گرفته می‌شود یک چیز متفاوت را برای هر کس به ارمغان بیاورد و این موضوع به خود آن کاربر و تصمیماتی که می‌گیرد، برمی‌گردد."

همان طور که انتظار می‌رود، هر کاربر می‌تواند یک دنیای منحصر به فرد را به وجود بیاورد که با دیگر کاربران متفاوت است. این امر می‌تواند باعث شود که هر کاربر چند بار به تجربه‌ی این بازی بپردازد تا تمام محتویات این بازی را مشاهده کند و هیچ چیز از این بازی را به خاطر یک تصمیم از قلم نیندازد. بازی Dying Light 2 در حال حاضر برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One در دست توسعه قرار دارد و تا کنون نیز تاریخ مشخصی برای انتشار آن در نظر گرفته نشده است اما در سال جاری این بازی عرضه خواهد شد.