نکات جالب جدیدترین تریلر فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» که باید بدانید [قسمت دوم]

بعد از ماه ها صبر و گمانه زنی، تریلر کامل فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) منتشر شد که خبر از پخش اپیزود اول فصل نهایی سریال در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ (۲۵ فروردین ۹۸ می دهد). از زمانی که فصل هفتم سریال در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید، طرفداران بیشمار آن با اطلاع از هر گونه نکته جدیدی در مورد فصل پایانی و اتفاقات آن هیجانی تر شده و غیر از تیزرهای کوتاه و تریلرهای تبلیغاتی مبهم، سازندگان و بازیگران سریال در مورد اتفاقاتی که ممکن است در فصل نهایی «بازی تاج و تخت» رخ دهد به شدت رازدار بوده اند تا کسی از طرفداران نداند که در ۶ اپیزود پایانی حماسی ترین سریال تاریخ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

اگر چه تریلر جدید این سریال نیز نکات مبهم زیادی را همچنان مخفی نگه داشته اما جزییات کمی از اتفاقات فصل پایانی و بازگشت برخی از شخصیت های محبوب به داستان و نگاهی کوتاه به آغاز نبرد پایانی داستان در این تریلر فاش شده اند. از حضور اژدهایان در وینترفل تا درختان مرموز در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با نکات جالبی که در تریلر فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» برملا شده اند آشنا کنیم.

هشدار اسپویل: از آنجایی که در این مطلب اطلاعاتی ارائه می شود که ممکن است باعث اسپویل شدن اتفاقات فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» شود، پیش از مطالعه مطلب این موضوع را مد نظر قرار دهید.

گندری بار دیگر مشغول کار شده است

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones)

در تمام طول داستان سریال «بازی تاج و تخت» گندری یک شخصیت مبهم و رازآلود بود و طرفداران به این فکر می کردند که او چه نقشی می تواند در نبرد نهایی برای بدست آوردن آیرون ثرون داشته باشد. به عنوان یکی از معدود حرامزاده های باقیمانده از شاه رابرت برثیون، او در تمام طول داستان در حال تعقیب و گریز بوده و اگر چه علاقه ای به نشستن بر آیرون ثرون نداشته اما می تواند نقش مهمی در پیروزی جبهه جان اسنو داشته باشد زیرا او اکنون یک آهنگر کارکشته و خلاق است که می تواند ارتش اسنو را به مرگبارترین سلاح ها مسلح سازد. غیبت طولانی گندری که پس از فرارش از وستروس با کمک سر داووس سی وورث و با قایق آغاز شده و سه سال به طول انجامیدف در فصل هفتم «بازی تاج و تخت» به پایان رسید.

بازگشت گندری بار دیگر با کار او به عنوان آهنگر دیده می شود و در تریلر فصل هشتم نیز او را در حال ساختن شمشیر می بینیم که یکی از مهم ترین چیزهایی است که می تواند برگ برنده اسنو در نبرد وینترفل باشد. در شرایطی که وایت واکرها از دیوار گذشته و هر لحظه به وینترفل نزدیک می شوند، وستروس بیش از هر زمان دیگری به فولاد والرینی نیاز دارد و به نظر می رسد که گندری بهترین گزینه برای تحقق این امر باشد.

بیشتر بخوانید: سکانس‌های آزار‌ دهنده‌ای که بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» را درمانده کردند [قسمت دوم]

سرسی در سفری عاطفی

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones)

سرسی لنیستر ملکه بیرحم و سنگدل سریال که در حال حاضر بر آیرون ثرون تکیه زده، وقتی که به دو برادر خود گفت که بار دیگر باردار است، همه را شوکه کرد. در اولین برخوردش با تیریون و پس از ملاقات دسته جمعی با دینریس و همراهانش، سرسی نوشیدنی که تیریون برای او ریخته بود را نخورد هر چند وی هنگامی که در خشم و استرس فرو می رفت بیش از هر زمان دیگری میگساری می کرد. در تریلر فصل هشتم «بازی تاج و تخت» در دو صحنه با سرسی روبرو می شویم که بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. در اولین سکانس او را با ژستی پیروزمندانه در سواحل کینگز لندینگ می بینیم در حالی که در کنار او کوهستان و کیبورن مشاهده می شوند.

دفعه بعد که سرسی در تریلر نشان داده می شود، او در اتاق آیرون ثرون که بسیار ساکت و خالی است دیده می شود که جام شرابی در دست داشته و اشک در چشمانش حلقه زده است. آخرین باری که او را جام بدست نشسته بر آیرون ثرون دیدیم در اپیزود «بلک واتر» در فصل دوم سریال بود که کینگز لندینگ در آستانه سقوط قرار داشت. از این رو تکرار چنین صحنه ای در فصل پایانی بسیار مهم به نظر می رسد. اینکه کدام یک از این سکانس ها زودتر در داستان رخ خواهند داد و چه چیزی در انتظار سرسی لنیستر است را هنوز نمی دانیم و باید یک ماه دیگر نیز منتظر بمانیم.

جان اسنو به جنگل خدایان می رود

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones)

در دنیای «بازی تاج و تخت»، «جنگل خدایان» (godswood) به یک منطقه کوچک جنگلی اطلاق می شود که یک مکان ساکت و مقدس برای عبادت خدایان قدیم به شمار می رود و اگر چه تعدادی از این نقاط را می توان در سراسر وستروس یافت، اما مهم ترین آن ها جنگل خدایانی است که در وینترفل قرار دارد و خانه یک درخت خاص به نام «weirwood » است که بسیار قدیمی بوده و صورتکی انسانی روی تنه آن نقش بسته است. صحنه ها و سکانس های بسیار مهمی در تمام طول سریال در پای این درخت به تصویر کشیده شده اند. اینجا همان جایی است که ند استارک در فصل اول خبر یک مرگ مهم در کینگز لندینگ را دریافت کرد و همانجایی است که سانسا و برن در فصل هفتم بار دیگر به هم رسیدند.

در تریلر جدید، جا را پشت به دوربین در کنار این درخت در جنگل خدایان وینترفل دیده می شود و با توجه به این که او هنوز چیزهای زیادی در مورد دودمان خود نمی داند، انتظار می رفت که سکانسی از فصل پایانی به وی در پای این درخت اختصاص یابد. برخلاف دیگر لحظات به تصویر کشیده شده از جان اسنو در تریلر جدید فصل هشتم، در این سکانس خبری از دینریس در کنار او نیست که ممکن است بدین معنا باشد که جان اسنو پس از مطلع شدن از رابطه خویشاوندی اش با دینریس، تصمیم بگیرد که به تنهایی به مسیر خود ادامه دهد.

قول جیمی لنیستر

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones)

یکی از طولانی ترین همراهی های داستان ظاهراً در پایان فصل هفتم به انتهای خود رسید وقتی که جیمی لنیستر، برادر دوقلو و معشوق سرسی لنیستر (و شاید پدر نوزادی که ظاهراً سرسی در شکم دارد)، برای کمک به محافظت از قلمرو وستروس در مقابل وایت واکرها او را ترک می کند و رفتن را به ماندن در کنار خواهر و تماشای سقوط وستروس ترجیح می دهد. علیرغم علاقه شدید جیمی به سرسی و سرسپردگی او در تمام طول سریال به خواهرش، او از اینکه می شنود سرسی قصد خیانت به دینریس و جان اسنو را داشته و به جای کمک به این دو برای شکست دادن وایت واکرها تنها به فکر حفظ خاندان لنیستر است شوکه شده و کینگز لندینگ را ظاهراً به مقصد وینترفل و پیوستن به برادرش، تیریون، ترک می کند.

اگر چه هنوز هم برای بازگشتن نزد خواهرش وقت دارد، به نظر می رسد که جیمی در حال آماده کردن سلاح هایش است و اگر چه مکان حضور او را نمی توان با قاطعیت گفت اما بسیاری بر این باورند که این سکانس او را در وینترفل نشان می دهد. در این صحنه، جیمی به کسی که در تصویر نیست چنین می گوید: «قول داده بودم که برای زندگان بجنگم و می خواهم بر سر قولم بمانم».در یکی دیگر از سکانس های تریلر، جیمی را غرق در خون در حال مبارزه بر روی یکی از باروهای یک قصر نامشخص می بینیم که شاید نشان دهنده این باشد که وی در نهایت برای نجات بشریت علیه خواهرش وارد نبرد می شود و برخی از گناهان گذشته اش را جبران می کند.

وایت واکرها وارد وینترفل می شوند

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones)

شاید ورود وایت واکرها به وینترفل را نتوان جزییاتی کوچک دانست اما در اولین تصاویر از باشکوه ترین و حماسی ترین نبرد تاریخ تلویزیون نیز هنوز جزییات کوچکی برای مورد توجه قرار گرفتن وجود دارد. در سراسر تریلر جدید فصل هشتم «بازی تاج و تخت» شاهد سکانس هایی از نبرد هستیم اما به لطف آتش و دود هنوز نمی توان با اطمینان گفت که این نبردها در چه مکانی رخ می دهند. با این وجود، در آخرین سکانس این تریلر به وضوح ارتش اخته شدگان دینریس را در کنار برین اهل تارث و دستیار وفادارش، پادریک پین، و سر جوراه مورمونت، نزدیک ترین مشاور به دینریس، می بینیم که در برابر قلعه وینترفل ایستاده اند در حالی که اسب پادشاه شب به سمت آن ها قدم بر می دارد.

تعجب برانگیز است که چرا تنها این شخصیت ها در برابر وایت واکرها قرار دارند زیرا انتظار می رود که جان اسنو، دینریس و تورموند نیز از اولین کسانی باشند که با پادشاه شب و لشکر وایت واکرهایش روبرو شوند اما هیچ نشانی از آن ها، دستکم در این سکانس، نیست. علاوه بر این، در سکانس پایانی تریلر هیچ اژدهایی از دو طرف دیده نمی شود اما اگر هم این اژدهایان در سکانس مذکور حضور داشتند، هوشمندانه ترین تصمیم این بود که آن ها را خارج از کادر دوربین نگه داشت، همان چیزی که ظاهراً رخ داده است. همچنین هنوز نمی دانیم که این سربازان اخته شده از چه سلاحی استفاده می کنند. تنها شمشیرهای ساخته شده از فولاد والرینی می تواند وایت واکرهای واقعی را از بین ببرد و اگر چه برین اهل تارث از قبل دارای چنین شمشیری بوده اما ممکن است دیگر افراد همراه او برای چنین نبردی آمادگی کامل نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: نبرد وینترفل؛ خونین‌ترین و بزرگ‌ترین نبرد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» [قسمت دوم]

نوشته نکات جالب جدیدترین تریلر فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» که باید بدانید [قسمت دوم] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.