Xbox Live به سیستم عامل‌های Android و iOS می‌آید

Xbox Live به سیستم عامل‌های Android و iOS می‌آید

به گزارش پردیس گیم و به نقل از vg247، مایکروسافت می‌خواهد Xbox Live را به Android و iOS بیاورد که با این کار تمام achievementها، gamerscore، لیست دوستان و غیره قابلیت منتقل شدن پیدا می‌کنند.

پیش از صحبت‌های خود در GDC 2019، مایکروسافت اعلام کرد که Game Stack تمام ابزارها و خدمات خود را به یک اکوسیستم وارد می‌کند. این سرویس‌ها شامل Xbox Live، Havock، DirectX، Azure و بیشتر می‌شود.

طبق گفته این شرکت، سیستم ابری "نقشی حیاتی در Game Stack ایفا می‌کند" و Azure می‌تواند "تجربه‌ی گیمینگ فوق‌العاده‌ای" را برای تمام بازیکنان جهان به ارمغان بیاورد.

مایکروسافت کاملاً به سیستم ابری خود متعهد است و تکنولوژی استریم آن یعنی Project xCloud به مردم اجازه می‌دهد بازی‌های مایکروسافت را "هرجایی که می‌خواهند، هر وقتی که می‌خواهند، روی دستگاهی که می‌خواهند" تجربه کنند.

پشتیبانی از تمام دستگاه‌های اصلی

اساساً، با اضافه شدن Xbox Live به Game Stack، توانایی‌های cross-platform نیز گسترش پیدا خواهند کرد. این اولین قدم برای آوردن Xbox Live به تمامی دستگاه‌هاست. همچنین مایکروسافت علاقه دارد Xbox Game Pass روی همه دستگاه‌های ممکن قابل دسترسی باشد، پس این شروع بزرگی است.

در این اعلامیه نوشته شده؛ "با اینکه Azure بخشی از Game Stack است، مهم است توجه داشته باشیم که Game Stack یک سیستم ابری، شبکه‌ای و device agnostic است. و کارمان اینجا تمام نمی‌شود. قرار است PlayFab را به خانواده Azure بیاوریم. این عمل به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های مولتی‌پلیر را با سیستم کامپیوتری ابری Azure روی سرورهای پویا منتشر کرده و آن‌ها را گسترده‌تر کنند."

PlayFab توسط PopCap و تحت نظارت Uber Entertainment vets در 2014 آغاز شد و در 2018 به مالکیت مایکروسافت در آمد. این تکتولوژی به استودیوها قابلیت پشتیبانی غیرمستقیم عناوین آنلاین و سایر خدمات مربوطه را می‌دهد. این شامل لیست دوستان، server hosting، لیدربردها، خریدهای داخل برنامه‌ای و ذخیره‌سازی آنلاین می‌شود.

این تکنولوژی از PlayStation، Xbox، Web، PC، Android، iOS و Switch پشتیبانی می‌کند. تمام موتورهای گرافیکی و سیستم‌های ابری دیگر نیز پشتیبانی می‌شوند. به وسیله این پشتیبانی گسترده، توسعه دهندگان می‌توانند matchmaking در بازی‌های مولتی‌پلیر و خدمات چت کردن را به تمام بازی‌ها روی تمام دستگاه‌ها اضافه کنند.

طبق شایعه‌های ماه فوریه Xbox Game Pass به Switch خواهد آمد و به کاربران اجازه می‌دهد عناوین Xbox را به وسیله‌ی نرم‌افزاری که به این منظور ساخته شده استریم کنند. با توجه با اینکه PlayFab از Switch پشتیبانی می‌کند، این شایعه باور پذیرتر از قبل می‌شود.

احتمال دارد که مایکروسافت حین صحبت‌های خود در GDC از پشتیبانی Xbox Live و Xbox Game Passروی Switch رونمایی کند. یا ممکن است این پرده‌برداری را برای E3 2019 نگه دارد. باید صبر کنیم و ببینیم.