پلیس هند تعدادی نوجوان را بخاطر انجام بازی PUBG دستگیر کرد

پلیس هند تعدادی نوجوان را بخاطر انجام بازی PUBG دستگیر کرد

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Kotaku، دولت هند در گجرات اخیرا کودکان را از انجام بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds منع کرده زیرا مسئولین آن بخش به این نتیجه رسیده‌اند که این بازی باعث افزایش "صفات خشونت‌آمیز" در نوجوانان منطقه شده است.

در گزارش پلیس اعلام شده که قانون ممنوعیت انجام این بازی می‌گوید "آموزش کودکان و جوانان بخاطر این بازی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و برروی رفتار، ادب، حرف زدن و رشد کودکان و جوانان اثر می‌گذارد."

همان‌طور که Guardian گزارش کرده، این قانون هفته گذشته تصویب شد و پلیس شروع به اجرای آن کرده است. طی این هفته، 10 نوجوان به همین خاطر دستگیر و سپس با دادن هشدار به آن‌ها، آزاد شدند.

این ممنوعیت به دلیل صحبت‌های نارندا مودی، نخست‌وزیر هند، ایجاد شده که گفته بود محبوبیت بازی‌هایی مثل PUBG و Fortnite برای والدین هندی چالش به‌وجود آورده است:

"تکنولوژی هم مثل همه چیز دارای نکات مثبت و منفی است. ما به عنوان والدین کودکان باید به آن‌ها بیاموزیم که بیشترین و بهترین بهره را از تکنولوژی ببرند. مثلا آن‌ها را تشویق کنیم تا از این طریق با برنامه‌های گوناگونی مثل ساختن چیزی یا آشپزی کردن آشنا شوند."

با این وجود، قانون ممنوعیت بازی در گجرات فقط مختص PUBG است و شامل Fortnite نمی‌شود.