تماشا کنید: مقایسه‌ی عملکرد فنی Dead or Alive 6 بر روی پلتفرم‌های مقصد بازی

تماشا کنید: مقایسه‌ی عملکرد Dead or Alive 6 بر روی پلتفرم‌های مقصد بازی

Dead or Alive یکی از قدیمی‌ترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های ویدئویی می‌باشد که کار خود را از سال 1996 آغاز نمود و طی این مدت، چندین نسخه از آن بر روی پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است. جدیدترین شماره از این مجموعه بازی توسط استودیوی Team Ninja توسعه یافته و کمپانی Koei Tecmo وظیفه‌ی انتشار آن در دنیا را بر عهده داشت. Dead or Alive 6 دارای 24 کارکتر می‌باشد و تاکنون 2 شخصیت نیز به صورت محتوای الحاقی، برای این عنوان تایید شده‌اند. از ویژگی‌های این بازی می‌توان به گیم‌پلی سریع و زمین‌های مسابقه‌ی چند لایه اشاره کرد. هم‌چنین داستان این نسخه، وقایع قسمت پنجم را دنبال خواهد کرد و دارای 2 خط داستانی اصلی می‌باشد. حال که بازی در دسترس قرار گرفته است، کدام پلتفرم عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد؟ برای پاسخ، با پردیس‌گیم همراه باشید.

وبسایت Digital Foundry که بخاطر مقایسه‌ی عملکرد فنی بازی‌ها(گرافیک، نرخ فریم و…) بر روی پلتفرم‌های مختلف شناخته‌ می‌شود، با انتشار ویدئویی به مقایسه‌ی عملکرد Dead or Alive 6 بر روی PC،XBOX ONE،PS4،PS4 PRO و Xbox One X پرداخته است. در ابتدا باید گفت که مانند سایر عناوین Koei Tecmo، بازی Dead or Alive 6 نیز دارای 2 حالت Performance و Quality می‌باشد. Quality Mode بر روی کیفیت بصری و رزولوشن تمرکز می‌کند، در حالی که Performance Mode بر روی روان‌تر اجرا شدن بازی، تأکید دارد.

بگذارید که در ابتدا، بازی را با نسخه‌ی قبلی که در سال 2012 عرضه شده بود، مقایسه کنیم. یکی از تفاوت‌ها، زمان بارگذاریِ اولیه و شروع مسابقات می‌باشد که در Dead or Alive 6 مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا یک مبارزه آغاز شود. طراحی چهره‌ی کارکترهای بازی نیز نسبت به Dead or Alive 5 به روزتر شده و سایه‌زنیِ پوست نیز پیشرفت کرده است؛ افکت عرق نیز زیبا جلوه می‌کند. لباس‌هایی ک مبارزان بر تن دارند نیز به دلیل رزولوشن بالاتر و تکنولوژی‌های جدید، واقع‌گرایانه‌تر به نظر می‌رسند. البته، برخی کارکترها نیز تغییر زیادی را نسبت به Dead or Alive 5 به خود ندیده‌اند و شبیه به ورژن فبلیِ خود هستند. تعداد پالیگان‌ها که منجر به بهبود گرافیکِ چهره و بدن کارکترها می‌شود، بسیار بیشتر شده است.

حال به سراغ مبحث رزولوشن یا دقت نمایش می‌رویم. همانطور که بالا اشاره شد، Dead or Alive 6 دارای 2 مد Performance و Quality است. مطابق انتظار، بازی بر روی Xbox One X و در حالت Quality با رزولوشن 4K یعنی 3840×2160 اجرا می‌شود؛ اما نه با فریم ریت بالا. در حالت Performance نیز، این عنوان با دقت نمایش 1080P و فریم ریت ثابت 60 اجرا می‌شود که تجربه‌ای بسیار روان می‌باشد. به سراغ ماشین میان نسلی Sony می‌رویم. در کمال تعجب، در هر دو حالت Performance و Quality، رزولوشن Dead or Alive 6 بر روی PS4 PRO، مقدار 1080p می‌باشد و تفاوت این دو در آپشن Anti Aliasing و سایه‌زنیِ بهتر است. این مبحث را با کنسول‌های پایه ادامه می‌دهیم. حالت Quality، رزولوشن این عنوان بر روی PS4 را به 1080p و حالت Performance آن را به 900p می‌رساند. Xbox One نیز از همه، ضعیفتر عمل می‌کند. کنسول پایه‌ی Microsoft، در حالت Quality، بازی را با رزولوشن 1080p اجرا می‌کند، اما فریم ریت در این حالت، بسیار پایین می‌آید؛ پیشنهاد می‌شود که این حالت رابه کار نبرید. در حالت Performance نیز، دقت نمایش بین 720p و 900p جا به جا می‌شود.

در ادامه، به موضوع نرخ فریم(Frame per Second) می‌پردازیم؛ جایی که Dead or Alive 6 عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. البته، نرخ فریم را نیز باید در دو حالت Performace و Quality بررسی کنیم. Xbox One X در حالت Quality و رزولوشن 4k، میانگین فریم ریت 35 تا 41 بر ثانیه را ارائه می‌دهد، در حالی که نرخ فریم در حالت Performance، بر روی 60 قفل شده است. فریم ریت در هر دو حالت Quality و Performance بر روی کنسول PS4 Pro، مقدار 60 بوده و تفاوت آن‌ها، 1 تا 2 فریم می‌باشد. البته همانطور که گفته شد، حالت Quality آنتی آلایزینگ و سایه‌زنیِ بهتری دارد. اگر به دنبال تجربه‌ای روان بر روی PS4 می‌باشد، رزولوشن 900p و نرخ فریم 60 در حالت Performance برای شما تدارک دیده شده است. الیته در سکانس‌های سینماییِ حین گیم‌پلی، مقداری افت فریم دیده می‌شود. فریم ریت در حالت Quality Mode و بر روی این کنسول، در حین گیم‌پلی تا 54 و در سکانس‌های سینمایی تا 45 کاهش پیدا می‌کند. Xbox One ضعیف‌ترین عملکرد را در میان پلتفرم‌های مقصد Dead or Alive 6 دارد. در حالت Quality و در جریان گیم‌پلی، فریم ریت تا 34 فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد؛ این حالت بر روی این کسنول، به هبچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. اما وضعیت بازی در Performance Mode بهتر است. کاهش رزولوشن باعث شده است که فریم ریت، اکثرا بر روی 60 باشد اما نه در تمام زمین‌های مسابقه. در برخی زمین‌ها، نرخ فریم در جریان گیم پلی تا 50 کم می‌شود و در سکانس های سینمایی تا 42.

دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه

شما می‌توانید تریلر زمان انتشار Dead or Alive 6 را به همراه ویدئویی 15 دقیقه‌ای از گیم‌پلی آن، از این خبر تماشا کنید.