۱۰ نکته‌ای که باید پیش از تجربه‌ی The Division 2 بدانید

از واشنگتنی وحشت‌زده و تاریک تا ده‌ها مکانیزم متنوع در گیم‌پلی … در این مقاله بزرگ‌ترین تغییرات دومین نسخه از بازی Division را به شما معرفی می‌کنیم تا با آمادگی بیشتری The Division 2 را تجربه کنید. با پردیس‌گیم همراه باشید.

۱۰ نکته‌ای که باید پیش از تجربه‌ی The Division 2بدانید

"به قلم شهاب زارعی"

بازی The Division 2 جدیدترین عنوان از شوترهای مدرن سری Tom Clancy’s است که توسط شرکت Ubisoft منتشر می‌شوند. این بازی بار دیگر شما را در نقش یک مأمور دیویژن قرار می‌دهد تا برای بقا در پیامد یک حمله‌ی میکروبی وسیع تلاش کنید. استودیوی Massive Entertainment تجربه‌ی زیادی از انتشار نسخه‌ی اول این بازی بدست آورده و تغییرات متعددی بر اساس این تجربه‌ها در بازی پیاده کرده است. در این مقاله بزرگ‌ترین این تغییرات را به شما معرفی می‌کنیم تا با آمادگی بیشتری The Division 2 را تجربه کنید.

۱. هفت ماه از شروع حمله‌ی میکروبی گذشته‌ است

در اولین عنوان این سری، دانشمندی به نام Amherst با پخش کردن اسکناس‌های آلوده به ویروس آبله در حراج‌های زمستانی جمعه‌ی سیاه، اپیدمی غیرقابل کنترلی را در شهر نیویورک ایجاد کرد. دولت و ارتش آمریکا از حفظ نظم و قانون در شهر باز ماندند و به ناچار شهر را قرنطینه کردند. مجرمان،‌ غارتگران و گروه‌های دیگر قدرت را به دست گرفتند و برای کنترل این شهر رها شده با یکدیگر درگیر شدند. در چنین شرایطی شما به عنوان یک مأمور مخفی دیویژن باید مانع از پیشرفت ویروس می‌شدید و برای محافظت از مردم وحشت‌زده بار دیگر آرامش را در نیویورک بر قرار می‌کردید. در Division 2 ماه‌ها از این حمله گذشته و وظیفه‌ی مأموران دیویژن از پیشگیری وقوع یک بحران به بازسازی آسیب‌های ایجاد شده تغییر یافته است. مراحل و داستان بازی با توجه به این مسئله طراحی شده‌اند و از این رو تجربه‌ی متفاوتی ارائه می‌دهند. مأموران دیویژن دیگر نیرویی شناخته شده هستند و به کمک مردم با ساخت شهرک‌های مستحکم در مناطق مختلف، برای احیای شهر تلاش می‌کنند.

۲. واشنگتن دی.سی اتمسفر متفاوتی از نیویورک دارد

با وجود تلاش مأموران دیویژن و دولت آمریکا، این حمله‌ی میکروبی مرگبار تنها به نیویورک محدود نشده و شهرهای بزرگ دیگر نیز به زانو درآمده‌اند. پایتخت آمریکا، واشنگتن دی.سی نیز قربانی این اپیدمی شده‌است و قانون جنگل در شهر حاکم است. با فرارسیدن تابستان، طبیعت خیابان‌های رها شده‌ی شهر را در بر گرفته است و آسمان‌خراش‌های مَنهتن جای خود را به فضاهای باز داده‌اند. علاوه بر این، در خیابان‌های برف پوشیده‌ی نیویورک همه‌ی مأمورها مجبور به پوشیدن لباس‌های یکسان برای محافظت از سرما بودند ولی در فضای تابستانی واشنگتن دیگر چنین محدودیتی وجود ندارد و پوشش مأموران به خوبی شخصی‌سازی می‌شود. شما باید با مستقر شدن در پایگاه جدیدتان یعنی کاخ سفید، امنیت مناطق مختلف شهر را تضمین کرده و بار دیگر نظم و آرامش را برقرار کنید. در چنین شرایطی، تنها مأموران دیویژن قادر به پیشگیری از جنگ داخلی و سرنگونی کشور هستند.

۳. Dark Zoneها بهتر و بیشتر هستند

“دیوارها یکشبه برافراشته شدند. به ما گفتند این دیوارها برای امنیت خودمان است. قرار بود یک پودر زرد رنگ راه حل باشد ولی یک تله‌ی مرگبار از آب درآمد”. همانطور که تریلر Enter the Dark Zone روایت می‌کند، در واشنگتن دی.سی خطرناک‌ترین و حساس‌ترین مناطق شهر تحت عنوان دارک زون قرنطینه شده‌اند. همانند نسخه‌ی قبلی این بازی، این مناطق با ترکیب منحصربه فرد PvP و PvE محیطی پرتنش برای بدست آوردن بهترین لوتهای بازی فراهم کرده‌اند. این قسمت بازی در مقایسه با نسخه‌ی قبلی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. اینبار نه یکی، بلکه سه دارک زون متفاوت در بازی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها داستان خاصی دارند. هریک از این دارک زون‌ها در قالب یک مأموریت PvE به بازیکنان معرفی می‌شوند تا بازیکنان هم از پیشینه‌ی آن‌ها مطلع شوند و هم آشنایی بیشتری با محیط آن‌ها داشته باشند. پس از تکمیل این مراحل بازیکنان به حالت آنلاین دارک زونها دسترسی پیدا می‌کنند. در این حالت، ۱۲ بازیکن به همراه یکدیگر در یک دارک‌زون شرکت می‌کنند و قدرت سلاح‌های آن‌ها به منظور برگزاری رقابتی عادلانه باهم برابر می‌شود.

۴. سیستم Rogue متحول شده

دارک زونها مناطق محافظت شده‌ای هستند که بیمارترین محله‌های شهر را محاصره کرده‌اند‌ و به همین دلیل از غارت‌ها در امان مانده‌اند. علاوه بر این، نگهبانان بسیار مجهز این مناطق به دلیل عقب نشینی سریعشان، پیشرفته‌ترین ادوات جنگی خود را رها کرده‌اند. البته اکثر این ادوات جنگی آلوده به ویروس کشنده‌ی آبله هستند و قبل از استفاده باید برای پاکسازی توسط هلیکوپتر استخراج شوند. بازیکنان می‌توانند قبل از اتمام عملیات استخراج به دیگران حمله کنند و لوتهای آن‌ها را غارت کنند. چنین بازیکنانی به عنوان یک مأمور Rogue نشان گذاری می‌شوند و بازیکنان دیگر می‌تواند با شکار آن‌ها پاداش دریافت کنند. چنین بازیکنانی قادر به نزدیک شدن به خروجی‌های دارک زون نیستند، چراکه این Spawn Pointها توسط تیربارهای اتوماتیک محافظت می‌شوند. برخلاف نسخه‌ی اول این بازی، در Division 2 راه‌های بیشتری برای Rogue شدن وجود دارد. برای مثال با سرقت از صندوق‌ّهای لوت پراکنده شده در دارک زون در حالت Disavowed Rogue قرار می‌گیرید و دیگر بازیکنان از موقیعتتان مطلع می‌شوند. در چنین شرایطی می‌توانید با دنبال کردن یک سری سیگنال مخفی، منطقه‌ی امنی به اسم لانه‌ی دزدها را کشف کنید و نه تنها از حالت Rogue خارج شوید بلکه از فروشنده‌های مخصوص این منطقه نیز استفاده کنید.

۵. تجربه‌ی مولتی‌پلیر سازماندهی شده در حالت Conflict

اگر طرفدار گیم‌پلی دارک زونها نیستید و یا به دنبال تجربه‌ی PvP خالص‌تری هستید نگران نباشید. The Division 2 دارای بخش مولتی‌پلیر کلاسیک‌تری به نام Conflict خواهد بود. این بخش در زمان انتشار از ۳ نقشه‌ی مخصوص و ۲ حالت بازی Skirmish و Domination برخوردار خواهد بود. حالت اول در اصل یک Team Deathmatch است که در آن اولین تیمی که ۱۶ امتیاز بدست آورد به پیروزی می‌رسد. در حالت دوم نیز که برای علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین آشناست، دو تیم باید برای بدست گرفتن کنترل نقشه باهم رقابت کنند. بازیکنان در این بخش نه تنها با توجه به مهارت‌های خود در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، بلکه قدرت سلاح‌ها و دیگر تجهیزات آن‌ها نیز برای برگزاری رقابتی عادلانه تنظیم می‌شود. نسخه‌ی اول این بازی تا سال‌ّها پس از انتشار از چنین بخشی برخوردار نبود، به همین دلیل وجود آن در زمان انتشار در Division 2 بسیار امیدوار کننده است.

۶. گیم‌پلی بازی بهبود یافته و عمق بیشتری دارد

یکی از مشکلات اولین نسخه‌ی Division این بود که پس از مدتی، گیم‌پلی بازی تکراری و خسته کننده می‌شد. دشمنان اسفنج گلوله بودند؛ بطوری که بازیکنان مجبور بودند برای بازه‌های زمانی طولانی صدها گلوله به آن‌ها شلیک کنند و گاهی با فشار یک دکمه مهارت خود را فعال کنند تا کمی بیشتر از سلامتی دشمنان بکاهند. سازندگان نسخه‌ی دوم این بازی سعی کرده‌اند با پیاده کردن یک سری تغییرات جزیی در سیستم سلامتی و مهارت، بازی سرگرم کننده‌تری ارائه دهند. سیستم مدیریت سلامتی برپایه‌ی زره به بازیکن کمک می‌کند تا آگاهانه‌تر از آیتم‌های سلامتی محدود خود استفاده کند و استفاده از مهارت‌ّها نیز دیگر به فشار یک دکمه ختم نمی‌شود. برای مثال نارنجک‌های هوشمند به طور خودکار نزدیک‌ترین دشمن را دنبال نمی‌کنند، بلکه خود بازیکن باید هدف مورد نظرش را انتخاب کند. این موارد به بازیکنان کمک می‌کنند تا ماهرانه‌تر عمل کنند و نقش فعال‌تری در نبردها داشته باشند.

۷. سیستم پیشروی بهتر شده

برای بازی‌های آنلاینی مثل The Division 2، وجود مهارت‌های متنوع و سیستم پیشروی مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل سازندگان این بازی نه تنها مهارت‌ها و توانایی‌های جدید به بازی اضافه کرده‌اند، بلکه آنچه از نسخه‌ی اول باقی مانده را نیز تغییر داده‌اند. بازیکنان در کل به ۸ مهارت دسترسی دارند که هرکدام از این آن‌ها انواع مختلفی از نظر کارایی دارند. برای مثال، پهپاد Defender گلوله‌های دشمنان را منحرف می‌کند، درحالی که پهپاد Striker به یک اسلحه‌ی اتوماتیک مسلح است و به دشمنان تیراندازی می‌کند. توانایی‌ها نیز قابلیت‌هایی همچون استفاده از مهارت‌های دوم و یا حمل نارنجک‌ّهای بیشتر را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. برای استفاده از این مهارت‌ها و توانایی‌ها، به SHD Tech و Skill Point نیاز است که با انجام مأموریت‌های اصلی و فرعی بدست می‌آید.

۸. مدیریت لوازم جانبی اسلحه‌ها بهبود یافته

تبدیل کردن لوازم جانبی سلاح‌ها از لوت به توانایی‌های پَسیو، از اقداماتی است که به منظور بهبود تجربه‌ی بازیکنان صورت گرفته است. مدیریت این لوازم جانبی در نسخه‌ی اول کار بسیار مشکلی بود، چراکه با پیشروی در بازی تعداد زیادی از آن‌ها از طریق لوت بدست آورده می‌شد و لوازم قبلی خیلی زود بی ارزش می‌شدند. علاوه بر این، هر سلاحی به لوازم جانبی خودش نیاز داشت در نتیجه تصمیم‌گیری برای انبار کردن یا تخریب آن‌ها بسیار دشوار بود. در The Division 2 این لوازم جانبی توانایی‌هایی هستند که با یکبار آنلاک کردن قابل استفاده روی تمام سلاح‌های شما هستند. در نتیجه نه تنها مشکل انبار کردن آن‌ها برطرف شده، بلکه آزادی بیشتری هنگام شخصی‌سازی اسلحه‌ها در اختیار بازیکنان قرار گرفته است.

۹. با کلاس‌های تخصصی آشنا شوید

کلاس‌های تخصصی ویژگی جدیدی هستند که برای نخستین بار در The Division 2 معرفی شده‌اند. تاکنون سه کلاس تخصصی معرفی شده‌اند که هریک از آن‌ها سبک بازی خاص و سلاح ویژه‌ی خود را دارند. Sharpshooterها یکی از این کلاس‌ها هستند که مسلح به اسنایپر قدرتمند خود، دشمنان را از راه دور از میان بر می‌دارند. Demolitionistها در حمله به سنگرهای دشمن تخصص دارند و به کمک نارنجک‌انداز خود میدان نبرد را به آشوب می‌کشند. کلاس آخر Survivalistها هستند که در نصب تله و تضعیف دشمنان تخصص دارند و با استفاده از کراس‌بو دقیق خود قادر به زنده ماندن در مرگبارترین موقعیت‌ها هستند. این کلاس‌ها بُعد جدیدی به گیم‌پلی بازی اضافه می‌کنند تا تازگی بازی پس از رسیدن به مراحل پایانی نیز حفظ شود.

۱۰. محتوای پایانی جذاب

ادامه‌ی حیات The Division 2 فراتر از ماه‌های نخستین پس از انتشار به محتوای پایانی آن بستگی دارد و سازندگان این بازی به خوبی از این مسئله مطلع هستند. اینبار بازیکنان قادر خواهند بود که در گروه‌های ۸ نفره در Raidهای پایانی بازی شرکت کنند و خود را به چالش بکشند. علاوه بر این، پس از رسیدن به محتوای پایانی بازی بازیکنان با دارک زونهای تسخیر شده روبرو خواهند شد. این دارک زونها نه تنها قدرت سلاح‌های شما را کاهش نمی‌دهند، بلکه گلوله‌های شما به مأموران خودی نیز آسیب می‌رسانند و مأموران Rogue دیگر نشان گذاری نمی‌شوند. در نهایت، بازیکنان هنگام نزدیک شدن به اواخر بازی با فکشن کاملاً جدیدی به نام Black Tusk مواجه می‌شوند که از نظر مهارت و تجهیزات قابل مقایسه با مأموران دیویژن هستند و چالش جدیدی برای بازیکنان با تجربه ایجاد می‌کنند. تمامی این موارد پایه‌های قدرتمندی برای محتوای پایانی بازی فراهم کرده‌اند که می‌تواند ما را برای مدت طولانی سرگرم کند.

نسخه‌ی اول این بازی هنگام انتشار از کمبودهای بسیاری رنج می‌برد و سال‌ها طول کشید که به شرایط کنونی خود برسد. خیلی از این کمبودها در The Division 2 برطرف شده‌اند، با این حال تا زمان انتشار بازی معلوم نیست این تغییرات تا چه حد مؤثر بوده‌اند. این بازی در تاریخ ۱۵ مارچ مطابق با جمعه ۲۴ اسفند برای سه پلتفورم رایانه‌های شخصی، PS4 و Xbox One منتشر می‌شود.

در انتها دیدگاه شما در مورد بازی The Divison 2 چیست؟ شما چه انتظاراتی از آن دارید و از دید شما آیا این بازی می‌تواند در زمره بازی‌های بزرگ و محبوب آنلاین قرار گیرد و یا به مانند نسخه پیشین خود، به تجربه‌ای قابل قبول اما با جامعه مخاطبینی در حجم متوسط تبدیل می‌شود؟